Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 160 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet OZANSOY, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar. | 10 | F |
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar. | 10 | F |
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir. | 10 | F |
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
13 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
14 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Sinirbilim alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 5 | 10 | 50 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 500 | 2000 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 2050 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(2050/30) | 68 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 160 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Süleyman YILDIRIM, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Doç.Dr. Bilal Ersen KERMAN, Prof.Dr. Ülkan KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Mehmet OZANSOY, Doç.Dr. Erol YILDIRIM, Prof.Dr. Mustafa GÜZEL, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN, Mehmet Hikmet ÜÇIŞIK, Prof.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar. | 10 | F |
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar. | 10 | F |
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir. | 10 | F |
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
13 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
14 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Sinirbilim alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruları ve güncel araştırma başlıklarını bilir, bunlarla ilgili yeni hipotezler üretebilir. | X | |||||
3 | Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | ||||||
4 | Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | ||||||
5 | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan yöntemleri tanımlayabilir. Kendi araştırma alanıyla ilgili araştırma tekniklerini yardım almadan kullanabilir, yeni yöntem ve teknikler geliştirebilir. Araştırma alanıyla ilgili araştırma projeleri tasarlayabilir, bunları proje önerisi halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını sözlü ve yazılı bildiri ve makale formuna aktarabilir. | X | |||||
6 | Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır. | X | |||||
7 | Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir. | X | |||||
8 | Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır. | X | |||||
9 | Temel araştırmalara yüksek önem atfetmek ve çalışma kapsamına almakla birlikte sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır. | X | |||||
10 | Ekip içinde ve bağımsız olarak bilimsel araştırma tasarlayabilir ve yürütebilir. Araştırma laboratuvarı yönetebilir, benzerlerini kurabilir. | X | |||||
11 | Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |