Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İMMÜNOLOJİ II | MKBD1223430 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik
tabloları öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; T hücre yanıtında hafıza (CD4),T hücre yanıtında hafıza (CD8),Antijen sunumu ve antijen sunan hücreler, mekanistik yaklaşım,B hücre gelişimi-1,B hücre gelişimi -2 ve hafıza yanıtı oluşumu,Lenfoid organ oluşumları 1,Lenfoid organ oluşumları 2,Akut viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde),Kronik viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde),Kanserlerde hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patoloji üzerinde),Otoimmün hastalıklarda hücresel ve hümoral immün yanıt ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün
Sistemde Antijen Tanıma,Hümoral immün Yanıt,Tolerans ve Otoimmünite,Tümör immünolojisi,Transplantasyon İmmünolojisi,Allerji ve
hipersensitivite,İmmün yetmezlikler,Aşılar; konularını içermektedir. | 10, 16, 17, 18, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | T hücre yanıtında hafıza (CD4) | |
2 | T hücre yanıtında hafıza (CD8) | |
3 | Antijen sunumu ve antijen sunan hücreler, mekanistik yaklaşım | |
4 | B hücre gelişimi-1 | |
5 | B hücre gelişimi -2 ve hafıza yanıtı oluşumu | |
6 | Lenfoid organ oluşumları 1 | |
7 | Lenfoid organ oluşumları 2 | |
8 | Akut viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde) | |
9 | Kronik viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde) | |
10 | Kanserlerde hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patoloji üzerinde) | |
11 | Otoimmün hastalıklarda hücresel ve hümoral immün yanıt | |
Kaynak |
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al.
2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al.
3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al.
4. Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | X | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | X | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | X | | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | X | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | X | | |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | X | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | X | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | X | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Rehberli Problem Çözme | 15 | 6 | 90 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 80 | 80 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 294 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(294/30) | 10 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İLERİ İMMÜNOLOJİ II | MKBD1223430 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Deniz DURALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı immün sistemin organları, hücreleriyle ve molekülleriyle çalışma yöntemini, immün sistemden kaynaklanabilecek patolojik
tabloları öğrenmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; T hücre yanıtında hafıza (CD4),T hücre yanıtında hafıza (CD8),Antijen sunumu ve antijen sunan hücreler, mekanistik yaklaşım,B hücre gelişimi-1,B hücre gelişimi -2 ve hafıza yanıtı oluşumu,Lenfoid organ oluşumları 1,Lenfoid organ oluşumları 2,Akut viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde),Kronik viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde),Kanserlerde hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patoloji üzerinde),Otoimmün hastalıklarda hücresel ve hümoral immün yanıt ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders; İmmünolojiye giriş,Doğal (innate) İmmün Sistem,Major Histocompatibility Complex (MHC) ve Antijen Sunumu,Edinsel immün
Sistemde Antijen Tanıma,Hümoral immün Yanıt,Tolerans ve Otoimmünite,Tümör immünolojisi,Transplantasyon İmmünolojisi,Allerji ve
hipersensitivite,İmmün yetmezlikler,Aşılar; konularını içermektedir. | 10, 16, 17, 18, 2, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | T hücre yanıtında hafıza (CD4) | |
2 | T hücre yanıtında hafıza (CD8) | |
3 | Antijen sunumu ve antijen sunan hücreler, mekanistik yaklaşım | |
4 | B hücre gelişimi-1 | |
5 | B hücre gelişimi -2 ve hafıza yanıtı oluşumu | |
6 | Lenfoid organ oluşumları 1 | |
7 | Lenfoid organ oluşumları 2 | |
8 | Akut viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde) | |
9 | Kronik viral enfeksiyonlarda hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patojen üzerinde) | |
10 | Kanserlerde hücresel ve hümoral immün yanıt (örnek patoloji üzerinde) | |
11 | Otoimmün hastalıklarda hücresel ve hümoral immün yanıt | |
Kaynak |
1. Cellular and Molecular Immunology (10th Edition), Abul K. Abbas et al.
2. Kuby Immunology (8th Edition), Jenni Punt et al.
3. Roitt's Essential Immunology (13th edition), Peter J. Delves et al.
4. Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | | | X | | |
2 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanında kullanılan laboratuvar yöntemlerini bilir ve mikroorganizmalarla ilgili deneysel calisma tasarimi yapar. | | | X | | |
3 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | | | X | | |
4 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | | | X | | |
5 | Bilimsel çalışma sonuçlarını uzmanlik düzeyinde istatistiksel analizlerini yapma, degerlendirme, savunma ve yazili ya da sozlu sunma yetenekleri geliştirir. | | | X | | |
6 | Bilimsel proje yazma yetkinligi gelistirir. | | | X | | |
7 | Bilimsel ve teknik bir sorunu çözer. | | | X | | |
8 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilgili toplantılara katılır, bildiri sunar, tartışmalara katılır, seminerler verir | | | X | | |
9 | Mikrobiyal hastalıkları ve etiyolojisini uzmanlık düzeyinde anlar ve yorumlar. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:31Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:32