Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BAŞ - BOYUN TOPOGRAFİK KLİNİK ANATOMİSİ2+028
Ders Programı Salı 07:00-07:45 Salı 08:00-08:45 Salı 20:30-21:15 Salı 21:30-22:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüz ve boyun bölgesindeki anatomik yapıları tanımak ve öğrenmek. Topografik olarak bu bölgelerde yer alan yapıların yerleşimlerini, diğer anatomik yapılarla olan ilişkisini anlamak ve açıklayabilmek, baş ve boyun bölgesinde yer alan potansiyel boşlukları tanımlamak ve bu boşluklar sayesinde, oluşan enfeksiyon yayılımlarını anlayabilmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılar,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalis,Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalis,Paranasal sinüsler ve topografik önemi,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis,Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis,Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina,Boyun, boynun fasial tabakaları,Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anterius,Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoidea,Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoidea,Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımı,Dental Anestezi Anatomisi; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açıları tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
2. Yüz bölgesi ile baş bölgesinin sınırlarını tanımlar, bu iki bölgenin kendi içerisindeki sınırlarını öğrenir, innervasyonu ve damarlanma yapılarını açıklar. 1, 12, 5A, B
2.1. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio frontalis ve regio occipitas'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
3. Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgelerinden regio parietalis ve regio temporalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
4. Paranasal sinüsler ve topografik önemini tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
5. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgelerinden regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
6. Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalis'in sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
7. Yüzün Derin Bölgeleri fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatina'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
8. Boyun bölgesinde yer alan fasciaları tanımlar ve bu fasciaların birbirleri ile olan bağlantılarını bilir.1, 12, 5A, B
9. Boyun Bölgelerinden regio cervicale anterius'u sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
10. Boyun Bölgelerinden regio cervicale lateralis ve regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
11. Boyun Bölgelerinden regio sternocleideomastoidea'nın sınırlarını, içeriğini ve burada meydana gelen patolojileri tanımlayabilir.1, 12, 5A, B
12. Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklayabilir.1, 12, 5A, B
13. Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların Yayılımını açıklayabilir.1, 12, 5A, B
14. Dental anestezi uygulama yöntemlerini ve bölgelerini bilir.1, 12, 5A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 5: Gösteri
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Baştaki önemli topografik nokta, çizgi ve açılarBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.15-23
2Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri I- regio frontalis, regio occipitalisBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-242
3Baş ve Neurocranium'un Topografik Bölgeleri II- regio parietalis, regio temporalisBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.23-38, İnsan Anatomisi S. 43-48, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 232-245
4Paranasal sinüsler ve topografik önemiSobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 508-511
5Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri I- regio orbitalis, regio nasalis ve regio oralisBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447
6Yüz ve Yüzün Yüzeyel Topografik Bölgeleri II- regio buccalis, regio parotideo-masseterica ve regio mentalisBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.46-131, Anatomy & Physiology: The Unity of Form and Function 7th Edition S. 242-245, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 437-447
7Yüzün Derin Bölgeleri I- fossa infratemporalis ve fossa pterygopalatinaBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.133-159, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 447-451
8Boyun, boynun fasial tabakalarıBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.170-180, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 551-552
9Boyun Bölgeleri I- regio cervicale anteriusBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544
10Boyun Bölgeleri II- regio cervicale lateralis, regio sternocleideomastoideaBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi S. 180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051, Sobotta Anatomi Konu Kitabı Cilt-2 S. 543-544
11Boyun Bölgeleri III- regio sternocleideomastoideaBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-236, Clinically Anatomy Oriented S.1005-1051
12Baş Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların YayılımıBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256
13Boyun Bölgesindeki Potansiyel Boşluklar ile Bu Boşluklardaki Enfeksiyonların YayılımıBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.180-256, Sobotta Anatomi Konu Atlası Cilt 2- S. 551-555
14Dental Anestezi AnatomisiBaş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - S.256-277
Kaynak
Ders Notu Öğrenciye verilir- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. - Atlas of Human Anatomy, FH Netter -Baş ve Boynun Klinik Bölgesel Anatomisi - Anatomi Cilt: 1-2, Prof. Dr. Kaplan Arıncı, Prof. Dr. Alaittin Elhan.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Organ ve sistemlerin temel fonksiyonlarını ve çalışma mekanizmalarını bilir ve her bir sistemi ders konusu olarak anlatabilir
0
Tek başına kadavraların farklı bölgelerine disseksiyon yapabilir, üzerinde organları ve diğer yapıları tanımlayabilir, üzerinde ders anlatabilir
0
Bireysel olarak bir konu üzerine proje tasarlayabilir, o projede aktif olarak yer alabilir, bilimsel araştırma sonuçlarını makale haline getirebilir, yayın yapabilir.
0
Alanı ile ilgili multidisipliner çalışmalarda aktif olarak rol alabilir.
0
Radyogram, MR ve CT görüntülerindeki normal anatomik yapıları tanımlayabilir ve patolojik durumlara anatomik açıklama getirebilir
0
Anatomi disiplininin diğer temel tıp ve klinik dallar ile ilişkisini kavrar ve bu ilişki çerçevesinde ortak çalışmalar yürütür.
0
En az bir yabancı dili etkin olarak kullanarak kendi alanında ve çalışma konusunu ilgilendiren diğer alanlarda uluslararası yayınları takip edebilir.
0
Organların ve yapıların topografik düzenlemesini, yüzey projeksiyonlarını ve seyirlerini bilir
0
Kendi alanındaki konuların ve değerlendirdiği bilimsel verileri ve diğer araştırmacıların bilimsel verilerini sunu halinde aktarabilir.
0
Güncel araştırma konularını takip ederek, yeni verileri analiz eder.
0
Multidisipliner çalışmalarda takım içerisinde verilen sorumluluğu etkin olarak yerine getirir.
0
Klinik problemleri sentezleyebilir ve ona anatomik bir açıklama yapabilir.
0
İnsan vücudundaki, doku, organ ve sistemlerdeki temel mikroanatomik yapıları tanımlayabilir.
0
Öğrencilerle güven temelli ilişki kurabilir ve derse ilgilerini teşvik edebilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu