Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 14:30-15:15 Pazartesi 15:30-16:15 Pazartesi 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Kaynak 1 |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Kaynak 2 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | Kaynak 3 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | Kaynak 3 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | Kaynak 3 |
6 | Probit analizi | Kaynak 4 |
7 | ROC analizi | Kaynak 5 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Kaynak5 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Kaynak 5 |
12 | MANOVA | Kaynak 4 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Kaynak 2 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Kaynak 2 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004. 2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. 3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. 5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2. 6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu. 7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran. 8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | ||||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | ||||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | ||||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | ||||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |