Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi’nin farklı alanlarında değerlendirme yapabilme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım,Kas gücü ve Refleks Muayene,Motor Kontrol Değerlendirme,Ağrı ve Duyu Değerlendirme,Denge ve Koordinasyon Değerlendirme,Yürüme Değerlendirmesi,Yaşam Kalitesi Değerlendirme,Kognitif Fonksiyon Değerlendirme,Geriatriklerde Değerlendirme,Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır.37, 9E
Motor, ağrı, duyu ve kognitif fonksiyon değerlendirmelerini tartışır.37, 9E
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler.37, 9E
Anamnez ve hastaya özel değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.37, 9E
Yürüme analizi ve yürüme prensiplerini açıklar.37, 9E
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder.37, 9E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım5. kaynak, sayfa 79-86
2Kas gücü ve Refleks Muayene3. kaynak, sayfa 21-68
3Motor Kontrol Değerlendirme3. kaynak, sayfa 21-68
4Ağrı ve Duyu Değerlendirme2. kaynak, sayfa 77-91, 167-179
5Denge ve Koordinasyon Değerlendirme2. kaynak, sayfa 109-132
6Yürüme Değerlendirmesi2. kaynak, sayfa 109-132
7Yaşam Kalitesi Değerlendirme2. kaynak, sayfa 43-51
8Kognitif Fonksiyon Değerlendirme2. kaynak, sayfa 53-75
9Geriatriklerde Değerlendirme4. kaynak, sayfa 229-230
10Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi4. kaynak, sayfa 345-378
11Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi3. kaynak, sayfa 437-469
12Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi5. kaynak, sayfa 27-38
13Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi3. kaynak, sayfa 184-193
14Olgu Örneklerinde DeğerlendirmeSunumlara çalışılması
Kaynak
Mebis notları
1- H. Masur Nörolojide ölçme ve değerlendirme. 2- Işık AT., Sosyal P. Geriatri Pratiğinde Ölçekler, İstanbul Tıp Kitapevi 2016 3- Porter S, Tidy's Physiotherapy, 2002 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014 5- Bartlett SJ, Association of Rheumatology, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi33090
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer23060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)266
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(266/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOTERAPİDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFizyoterapi’nin farklı alanlarında değerlendirme yapabilme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım,Kas gücü ve Refleks Muayene,Motor Kontrol Değerlendirme,Ağrı ve Duyu Değerlendirme,Denge ve Koordinasyon Değerlendirme,Yürüme Değerlendirmesi,Yaşam Kalitesi Değerlendirme,Kognitif Fonksiyon Değerlendirme,Geriatriklerde Değerlendirme,Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır.37, 9E
Motor, ağrı, duyu ve kognitif fonksiyon değerlendirmelerini tartışır.37, 9E
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler.37, 9E
Anamnez ve hastaya özel değerlendirme yaklaşımlarını açıklar.37, 9E
Yürüme analizi ve yürüme prensiplerini açıklar.37, 9E
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder.37, 9E
Öğretim Yöntemleri:37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım5. kaynak, sayfa 79-86
2Kas gücü ve Refleks Muayene3. kaynak, sayfa 21-68
3Motor Kontrol Değerlendirme3. kaynak, sayfa 21-68
4Ağrı ve Duyu Değerlendirme2. kaynak, sayfa 77-91, 167-179
5Denge ve Koordinasyon Değerlendirme2. kaynak, sayfa 109-132
6Yürüme Değerlendirmesi2. kaynak, sayfa 109-132
7Yaşam Kalitesi Değerlendirme2. kaynak, sayfa 43-51
8Kognitif Fonksiyon Değerlendirme2. kaynak, sayfa 53-75
9Geriatriklerde Değerlendirme4. kaynak, sayfa 229-230
10Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi4. kaynak, sayfa 345-378
11Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi3. kaynak, sayfa 437-469
12Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi5. kaynak, sayfa 27-38
13Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi3. kaynak, sayfa 184-193
14Olgu Örneklerinde DeğerlendirmeSunumlara çalışılması
Kaynak
Mebis notları
1- H. Masur Nörolojide ölçme ve değerlendirme. 2- Işık AT., Sosyal P. Geriatri Pratiğinde Ölçekler, İstanbul Tıp Kitapevi 2016 3- Porter S, Tidy's Physiotherapy, 2002 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014 5- Bartlett SJ, Association of Rheumatology, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07