Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi’nin farklı alanlarında değerlendirme yapabilme becerisini geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım,Kas gücü ve Refleks Muayene,Motor Kontrol Değerlendirme,Ağrı ve Duyu Değerlendirme,Denge ve Koordinasyon Değerlendirme,Yürüme Değerlendirmesi,Yaşam Kalitesi Değerlendirme,Kognitif Fonksiyon Değerlendirme,Geriatriklerde Değerlendirme,Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışabilmesi | 1, 21 | A, C |
Motor, ağrı, duyu ve kognitif fonksiyon değerlendirmelerini tartışabilmesi | 1, 21 | A, C |
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenleyebilmesi | 1, 21 | A, C |
Anamnez ve hastaya özel değerlendirme yaklaşımlarını açıklayabilmesi | 1, 21 | A, C |
Yürüme analizi ve yürüme prensiplerini açıklayabilmesi | 1, 21 | A, C |
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt edebilmesi | 1, 21 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Değerlendirme, Klinik Karar Verme, ICF temelli yaklaşım | 5. kaynak, sayfa 79-86 |
2 | Kas gücü ve Refleks Muayene | 3. kaynak, sayfa 21-68 |
3 | Motor Kontrol Değerlendirme | 3. kaynak, sayfa 21-68 |
4 | Ağrı ve Duyu Değerlendirme | 2. kaynak, sayfa 77-91, 167-179 |
5 | Denge ve Koordinasyon Değerlendirme | 2. kaynak, sayfa 109-132 |
6 | Yürüme Değerlendirmesi | 2. kaynak, sayfa 109-132 |
7 | Yaşam Kalitesi Değerlendirme | 2. kaynak, sayfa 43-51 |
8 | Kognitif Fonksiyon Değerlendirme | 2. kaynak, sayfa 53-75 |
9 | Geriatriklerde Değerlendirme | 4. kaynak, sayfa 229-230 |
10 | Ortopedik Rehabilitasyon Değerlendirmesi | 4. kaynak, sayfa 345-378 |
11 | Nörolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi | 3. kaynak, sayfa 437-469 |
12 | Romatolojik Rehabilitasyon Değerlendirmesi | 5. kaynak, sayfa 27-38 |
13 | Pediatrik Rehabilitasyon Değerlendirmesi | 3. kaynak, sayfa 184-193 |
14 | Olgu Örneklerinde Değerlendirme | Sunumlara çalışılması |
Kaynak |
Ders notu verilecektir |
1- H. Masur Nörolojide ölçme ve değerlendirme. 2- Işık AT., Sosyal P. Geriatri Pratiğinde Ölçekler, İstanbul Tıp Kitapevi 2016 3- Porter S, Tidy's Physiotherapy, 2002 4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel Tıp Kitapevi, 2014 5- Bartlett SJ, Association of Rheumatology, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |