Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışabilmesi | 1, 21 | A, B |
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetleyebilmesi | 1, 21 | A, B |
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ayırtedebilmesi | 1, 21 | A, B |
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışabilmesi | 1, 21 | A, B |
Yürüme rehabilitasyonunu açıklayabilmesi | 1, 21 | A, B |
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test edebilmesi | 1, 21 | A, B |
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlayabilmesi | 1, 21 | A, B |
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırtedebilmesi | 1, 21 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 21: Video |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Normal yürümenin değerlendirilmesi | 3. kaynak sayfa, 1-48 |
2 | Normal yürümenin kinematik analizi | 3. kaynak sayfa, 471-482 |
3 | Normal yürümenin kinetik analizi | 3. kaynak sayfa, 457-470 |
4 | Normal ve patolojik yürüyüş paternleri | 3. kaynak sayfa, 163-278 |
5 | Yürümede enerji tüketimi | 3. kaynak sayfa, 483-518 |
6 | Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu | 3. kaynak sayfa, 279-340 |
7 | Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi | 4. kaynak sayfa, 93-98 |
8 | Denge ve koordinasyon problemleri | 4. kaynak sayfa,63-71 |
9 | Sağlık için yürüme ve egzersizleri | https://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4 |
10 | Denge ve koordinasyon egzersizleri | 4. kaynak sayfa, 317-338 |
11 | Yürüme analizi | 3. kaynak sayfa, 401-456 |
12 | Olgu tartışma | Sunumlara çalışılması |
13 | Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
14 | Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009 2- Living with Lewy Body Demantia 3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010 4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |