Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DENGE VE YÜRÜME BOZUKLUKLARINDA REHABİLİTASYON2+029
Ders Programı Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk, yetişkin,yaşlı ,sağlıklı kişilerde ve muskulosketeal bozukluklarda denge ve yürümenin kapsamlı değerlendirilmesi yapılarak uygun fizyoterapi prgramının verilmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Normal yürümenin değerlendirilmesi,Normal yürümenin kinematik analizi,Normal yürümenin kinetik analizi,Normal ve patolojik yürüyüş paternleri,Yürümede enerji tüketimi,Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu,Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi,Denge ve koordinasyon problemleri,Sağlık için yürüme ve egzersizleri,Denge ve koordinasyon egzersizleri,Yürüme analizi,Olgu tartışma,Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar,Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalar; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Normal yürümenin özelliklerini, kinetik ve kinematiklerini tartışabilmesi1, 21A, B
Yürüme restorasyonunu, yürüme sırasında enerji tüketimini özetleyebilmesi1, 21A, B
Denge ve koordinasyonu değerlendirip, bozuklukları ayırtedebilmesi1, 21A, B
Patolojik yürüyüş paternlerini tartışabilmesi1, 21A, B
Yürüme rehabilitasyonunu açıklayabilmesi1, 21A, B
Farklı olgularda yürüme rehabilitasyonu test edebilmesi1, 21A, B
Denge ve koordinasyon rehabilitasyonunu tanımlayabilmesi1, 21A, B
Patolojik durumlarda rehabilitasyon programı uygulamalarını ayırtedebilmesi1, 21A, B
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 21: Video
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Normal yürümenin değerlendirilmesi3. kaynak sayfa, 1-48
2Normal yürümenin kinematik analizi3. kaynak sayfa, 471-482
3Normal yürümenin kinetik analizi3. kaynak sayfa, 457-470
4Normal ve patolojik yürüyüş paternleri3. kaynak sayfa, 163-278
5Yürümede enerji tüketimi3. kaynak sayfa, 483-518
6Paralizi sonrası yürümenin restorasyonu3. kaynak sayfa, 279-340
7Denge ve koordinasyonun değerlendirilmesi4. kaynak sayfa, 93-98
8Denge ve koordinasyon problemleri4. kaynak sayfa,63-71
9Sağlık için yürüme ve egzersizlerihttps://www.youtube.com/watch?v=s4IH12Piuf4
10Denge ve koordinasyon egzersizleri4. kaynak sayfa, 317-338
11Yürüme analizi3. kaynak sayfa, 401-456
12Olgu tartışmaSunumlara çalışılması
13Yürüme ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
14Denge ile ilgili kanıta dayalı araştırmalarwww.pubmed.com
Kaynak
Ders notu verilecektir.
1- John M. Safarik ‘’Tightrope Walking. A Guide to Keeping Your Balance’’ Tate Publishing,LLC,2009 2- Living with Lewy Body Demantia 3- Jacquelin Perry, Judith M. Burnfield. Gait Analysis, Second Edition,2010 4- Bronstein A, Brandit T, Woollacott MH, Nutt JG, Clinical Disorders of Balance, Posture and Gait, Arnold, 2004

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
0
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
0
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
0
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
0
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
0
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
0
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu