Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır. | 16, 37, 6, 9 | A, D, E |
İnaktivite etkilerini açıklar. | 13, 16, 9 | D, E |
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır. | 13, 16, 9 | D, E |
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır. | 13, 16, 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır. | 16, 37, 9 | D, E |
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar. | 16, 37, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Obezite tanım ve problemler | 2. kaynak sayfa, 25-40 |
2 | Çocukluk obezitesi | 2. kaynak sayfa,429-450 |
3 | Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları | 3. kaynak sayfa, 226-231 |
4 | Adölesan dönem obezitesi | 2. kaynak sayfa, 459-481 |
5 | Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler | 3. kaynak sayfa, 224-231 |
6 | Adölesan dönem fiziksel aktivite programları | 3. kaynak sayfa, 224-231 |
7 | Yetişkin obezitesi | 2. kaynak sayfa, 489-495 |
8 | Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri | 2. kaynak sayfa, 496-508 |
9 | Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları | 2. kaynak sayfa, 496-508 |
10 | Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri | 2. kaynak sayfa, 489-495 |
11 | Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama | 4. kaynak sayfa, 319-321 |
12 | Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler | 3. kaynak sayfa, 213-215 |
13 | Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri | 4. kaynak sayfa,310-316 |
14 | Kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010
2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007
3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 7 | 98 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 5 | 10 | 50 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 10 | 50 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 281 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(281/30) | 9 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
OBEZİTE FİZYOTERAPİSİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 9 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Obezitede uygulanan egzersiz ve fiziksel aktivite programlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Obezite tanım ve problemler,Çocukluk obezitesi,Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları,Adölesan dönem obezitesi,Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler,Adölesan dönem fiziksel aktivite programları,Yetişkin obezitesi,Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri,Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları,Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri,Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama,Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler,Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri,Kanıta dayalı çalışmalar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Obezitenin risk faktörlerini, etkilerini ve önleme yöntemlerini tartışır. | 16, 37, 6, 9 | A, D, E |
İnaktivite etkilerini açıklar. | 13, 16, 9 | D, E |
Okul öncesi ve okul dönemi obezite ve tedavisini tartışır. | 13, 16, 9 | D, E |
Yetişkin obezitesi ve tedavisini tartışır. | 13, 16, 37, 9 | D, E |
Yaşlılarda obezite ve tedavisinin tartışır. | 16, 37, 9 | D, E |
Her yaş grubunda aktivite programlarını tanımlar. | 16, 37, 9 | D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Obezite tanım ve problemler | 2. kaynak sayfa, 25-40 |
2 | Çocukluk obezitesi | 2. kaynak sayfa,429-450 |
3 | Çocukluk obezitesinde egzersiz ve aktivite programları | 3. kaynak sayfa, 226-231 |
4 | Adölesan dönem obezitesi | 2. kaynak sayfa, 459-481 |
5 | Adölesan dönem egzersizleri ve önlemler | 3. kaynak sayfa, 224-231 |
6 | Adölesan dönem fiziksel aktivite programları | 3. kaynak sayfa, 224-231 |
7 | Yetişkin obezitesi | 2. kaynak sayfa, 489-495 |
8 | Yetişkin dönem obezite değerlendirme yöntemleri | 2. kaynak sayfa, 496-508 |
9 | Yetişkin dönem egzersizleri ve fiziksel aktivite programları | 2. kaynak sayfa, 496-508 |
10 | Yaşlılarda obezite sorunu ve etkileri | 2. kaynak sayfa, 489-495 |
11 | Yaşlılarda egzersiz modaliteleri ve uygulama | 4. kaynak sayfa, 319-321 |
12 | Yaşlılarda fiziksel aktivite ve öneriler | 3. kaynak sayfa, 213-215 |
13 | Obezite egzersiz reçeteleri ve fiziksel aktivite önerileri | 4. kaynak sayfa,310-316 |
14 | Kanıta dayalı çalışmalar | www.pubmed.com |
Kaynak |
Mebis notları |
1-C.Bouchard,PT.Katzmarzyk ‘Physical Activity and Obesity’ Human Kinetics, 2010
2-S. Kumanyika, RC Brownson,Springer,2007
3- Report of a WHO Concultation. Obesity: Preventing and Managing The Global Epidemic, 2000
4- Algun C. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nobel, 2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | | | | | X |
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | | X | | | |
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | | | | X | |
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | | | | |
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | | X | | | |
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | | | | |
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | | | | |
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07