Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTEZ-PROTEZ REHABİLİTASYONU | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Protez ve ortez kullanan hastalarda güncel rehabilitasyon programlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış,Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon,Transtibial protezler,Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları,Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon,Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları,Amputelerde yürüyüş bozuklukları,Fantom ağrısında tedavi yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ortez çeşitlerini ve rehabilitasyonunu tartışabilmesi | 1, 12 | B, C |
Alt ve üst ekstremite ortezlerini tanımlayabilmesi | 1, 12 | B, C |
Protez uygulamalarını açıklayabilmesi | 1, 12 | B, C |
Alt ve üst ekstremite protezlerini tanımlayabilmesi | 1, 12 | B, C |
Amputelerde güncel rehabilitasyon uygulamalarını tartışabilmesi | 1, 12 | B, C |
Alt ve üst ekstremite ampute eğitimini tanımlayabilmesi | 1, 12 | B, C |
Amputelerde rehabilitasyonun başarısını tartışabilmesi | 1, 12 | B, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış | 1. kaynak, sayfa 3-13 |
2 | Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme | 1. kaynak, sayfa 397-423 |
3 | Güncel Rehabilitasyon uygulamaları | 1. kaynak, sayfa 427-446 |
4 | El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 449-467 |
5 | Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları | 1. kaynak, sayfa 179-213 |
6 | Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 237-260 |
7 | Güncel Rehabilitasyon uygulamaları | 1. kaynak, sayfa 357-391 |
8 | Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 659-675 |
9 | Transtibial protezler | 1. kaynak, sayfa 679-709 |
10 | Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları | 1. kaynak, sayfa 711-743 |
11 | Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon | 1. kaynak, sayfa 745-802 |
12 | Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları | 1. kaynak, sayfa 837-873 |
13 | Amputelerde yürüyüş bozuklukları | 2. kaynak, sayfa 281-292 |
14 | Fantom ağrısında tedavi yöntemleri | 1. kaynak, sayfa 837-873 |
Kaynak |
Ders notu verilecektir. |
1- Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen,Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation,Saunders Elsevier,2013 2- Şener G., Erbahçeci F. Protezler 2001 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |