Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTEZ-PROTEZ REHABİLİTASYONU-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProtez ve ortez kullanan hastalarda güncel rehabilitasyon programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış,Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon,Transtibial protezler,Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları,Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon,Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları,Amputelerde yürüyüş bozuklukları,Fantom ağrısında tedavi yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortez çeşitlerini ve rehabilitasyonunu tartışır.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite ortezlerini tanımlar.13, 9D, E
Protez uygulamalarını açıklar.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite protezlerini tanımlar.13, 9D, E
Amputelerde güncel rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite ampute eğitimini tanımlar.13, 9D, E
Amputelerde rehabilitasyonun başarısını tartışır.13, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış1. kaynak, sayfa 3-13
2Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme1. kaynak, sayfa 397-423
3Güncel Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 427-446
4El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 449-467
5Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 179-213
6Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 237-260
7Güncel Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 357-391
8Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 659-675
9Transtibial protezler1. kaynak, sayfa 679-709
10Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları1. kaynak, sayfa 711-743
11Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 745-802
12Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları1. kaynak, sayfa 837-873
13Amputelerde yürüyüş bozuklukları2. kaynak, sayfa 281-292
14Fantom ağrısında tedavi yöntemleri1. kaynak, sayfa 837-873
Kaynak
Mebis notu verilecektir.
1- Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen,Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation,Saunders Elsevier,2013 2- Şener G., Erbahçeci F. Protezler 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14570
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51260
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer51575
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12525
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)278
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(278/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTEZ-PROTEZ REHABİLİTASYONU-Güz Dönemi2+029
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıProtez ve ortez kullanan hastalarda güncel rehabilitasyon programlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış,Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları,Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon,Güncel Rehabilitasyon uygulamaları,Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon,Transtibial protezler,Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları,Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon,Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları,Amputelerde yürüyüş bozuklukları,Fantom ağrısında tedavi yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ortez çeşitlerini ve rehabilitasyonunu tartışır.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite ortezlerini tanımlar.13, 9D, E
Protez uygulamalarını açıklar.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite protezlerini tanımlar.13, 9D, E
Amputelerde güncel rehabilitasyon uygulamalarını tartışır.13, 9D, E
Alt ve üst ekstremite ampute eğitimini tanımlar.13, 9D, E
Amputelerde rehabilitasyonun başarısını tartışır.13, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortez Protez rehabilitasyonuna genel bakış1. kaynak, sayfa 3-13
2Spinal disfonksiyon ve instabilitede ortezleme1. kaynak, sayfa 397-423
3Güncel Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 427-446
4El disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 449-467
5Ayak disfonksiyonunda ortezleme ve Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 179-213
6Diz ve kalça disfonksiyonunda ortezleme ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 237-260
7Güncel Rehabilitasyon uygulamaları1. kaynak, sayfa 357-391
8Kısmi Ayak ve syme protezleri ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 659-675
9Transtibial protezler1. kaynak, sayfa 679-709
10Güncel Rehabilitasyon yaklaşımları1. kaynak, sayfa 711-743
11Transfemoral ve kalça dezartikülasyon protezleri ve rehabilitasyon1. kaynak, sayfa 745-802
12Üst ekstremite protezleri ve Rehabilitasyon yaklaşımları1. kaynak, sayfa 837-873
13Amputelerde yürüyüş bozuklukları2. kaynak, sayfa 281-292
14Fantom ağrısında tedavi yöntemleri1. kaynak, sayfa 837-873
Kaynak
Mebis notu verilecektir.
1- Michelle M. Lusardi, Caroline C. Nielsen,Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation,Saunders Elsevier,2013 2- Şener G., Erbahçeci F. Protezler 2001

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
2
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
3
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
4
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
5
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
6
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
7
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
8
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
9
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:05Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:07