Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mitat KOZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Cafer MARANGOZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Egzersizin insan organizmasının fizyolojik yapı ve fonksiyonlarını nasıl değiştirdiğine yoğunlaşarak ayrıntılı bilginin değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi,Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu,Solunum sisteminin egzersize uyumu,Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu,Kan ve egzersize uyumu,Endokrin sistem ve egzersize uyumu,Genel tekrar,Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar,Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar,Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar,Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri,Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler,Sporda doping ve sür-antrenman,Genel tekrar ve tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akut ve/veya kronik olarak uygulanan egzersiz süreçlerini ve bu süreçte devrede olan ve olmayan homeostatik değişiklikleri ayırt edebilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Sportif performansa etkili unsurları tartışabilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Farklı spor disiplinlerinde rol alan egzersiz tiplerinin mekanizmalarını tartışabilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Sporcu beslenmesi, ergojenik maddeler ve dopingi açıklayabilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Laboratuar ve saha koşullarında uygulanan egzersiz testlerinin sonuçlarını tartışabilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Egzersiz programlarının fizyolojik anlamlarını özümseyebilmesi | 1, 11, 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 11: Seminer, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, E: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Egzersizlerin sınıflandırılması ve biyoenerjisi | 1. kaynak sayfa, 451-584 |
2 | Kalp-damar sisteminin egzersize uyumu | 1. kaynak sayfa, 303-352 |
3 | Solunum sisteminin egzersize uyumu | 1. kaynak sayfa, 253-302 |
4 | Sinir-kas sisteminin egzersize uyumu | 1. kaynak sayfa, 376-398 |
5 | Kan ve egzersize uyumu | 1. kaynak sayfa, 333-335, 346 |
6 | Endokrin sistem ve egzersize uyumu | 1. kaynak sayfa, 400-442 |
7 | Genel tekrar | Önceki sunumların çalışılması |
8 | Farklı ısı koşullarında egzersizlere uyumlar | 1. kaynak sayfa, 611-639 |
9 | Hipo ve hiperbarik koşullarındaki egzersizlere uyumlar | 1. kaynak sayfa, 591-609 |
10 | Egzersiz için kontrendikasyonlar ve kısıtlayıcı koşullar | 1. kaynak sayfa, 451-483 |
11 | Laboratuar ve saha koşullarında egzersiz testleri | 1. kaynak sayfa, 491-532 |
12 | Sporcu beslenmesi ve ergojenik maddeler | 1. kaynak sayfa, 81-104 |
13 | Sporda doping ve sür-antrenman | http://dergipark.gov.tr/download/article-file/297092 |
14 | Genel tekrar ve tartışma | Önceki sunumların çalışılması |
Kaynak |
Ppt |
1-Mcardle WD, Katch FI, Katch VL. Exercise Physiology. 7th Ed. Lippincott Williams and Wilkins, Philadelphia, 2010. 2-Wasserman K, Hansen JE, Sue DY, Casaburi R, Whipp BJ. Principles of Exercise Testing and Interpretation Including Pathophysiology And Clinical Applications. 3rd Ed. Baltimore: Lippincott Williams and Wilkins 1999. 3-Robergs RA, Roberts SO. Exercise Physiology; Exercise Performance And Clinical Applications 1st Ed. Boston Mosby: 1997 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |