Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON2+029
Ders Programı Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Fatma MUTLUAY
Dersi VerenlerProf.Dr. Fatma MUTLUAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNörodejeneratif hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon modalitelerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Hareketin Prensipleri,Sensorimotor Problemler,Hareketin Restorasyonu,Hareketin Restorasyonu,Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları,Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları,Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı,Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı,Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi,Güncel Literatürün Tartışılması; konularını içermektedir.
Dersin İçeriğiÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili hareketin ilkelerini ve postüral kontrolü açıklayabilmesi 1, 12A, C
Normal hareket kontrolünü tartışabilmesi1, 12A, C
Rehabilitasyonda nörofizyolojik yaklaşımları ayırtedebilmesi1, 12A, C
Bobath yaklaşımını tanımlayabilmesi1, 12A, C
Tood Davis yöntemini açklayabilmesi1, 12A, C
Margaret Johnstone yöntemini tanımlayabilesi1, 12A, C
Zorunlu kısıtlayıcı hareket tedavisini açıklayabilmesi1, 12A, C
Öğretim Yöntemleri:1: Anlatım, 12: Örnek Olay
Ölçme Yöntemleri:A: Yazılı sınav, C: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Hareketin Prensipleri2. kaynak sayfa, 19-28
2Sensorimotor Problemler2. kaynak sayfa, 29-38
3Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
4Hareketin Restorasyonu1. kaynak sayfa,117-149
5Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri1. kaynak sayfa,26-31
6Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları2. kaynak sayfa,113-122
7Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
8Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar2. kaynak sayfa,125-152
9Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa,154-178
10Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları1. kaynak sayfa, 83-113
11Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı2. kaynak sayfa,189-205
12Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı2. kaynak sayfa,155-170
13Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi2. kaynak sayfa,247-265
14Güncel Literatürün Tartışılmasıwww.pubmed.com
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1- Raine S., Meadws L., Ellerington ML, Çeviren: Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT. Bobath Kavramı, Pelikan, 2012 2- Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT.İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan,2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
0
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir.
X
0
Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir.
X
0
Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer.
X
0
Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir.
X
0
Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır.
X
0
Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular.
X
0
Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır.
X
0
Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Ders

-

Dersin Detaylı Bilgileri

-

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu