Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROFİZYOLOJİK REHABİLİTASYON | 2+0 | 2 | 9 |
Ders Programı | Salı 12:00-12:45 Salı 12:45-13:30 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fatma MUTLUAY |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Nörodejeneratif hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon modalitelerini değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fonksiyonel Hareketin Prensipleri,Sensorimotor Problemler,Hareketin Restorasyonu,Hareketin Restorasyonu,Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri,Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar,Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları,Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları,Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı,Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı,Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi,Güncel Literatürün Tartışılması; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Etkili hareketin ilkelerini ve postüral kontrolü açıklayabilmesi | 1, 12 | A, C |
Normal hareket kontrolünü tartışabilmesi | 1, 12 | A, C |
Rehabilitasyonda nörofizyolojik yaklaşımları ayırtedebilmesi | 1, 12 | A, C |
Bobath yaklaşımını tanımlayabilmesi | 1, 12 | A, C |
Tood Davis yöntemini açklayabilmesi | 1, 12 | A, C |
Margaret Johnstone yöntemini tanımlayabilesi | 1, 12 | A, C |
Zorunlu kısıtlayıcı hareket tedavisini açıklayabilmesi | 1, 12 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Fonksiyonel Hareketin Prensipleri | 2. kaynak sayfa, 19-28 |
2 | Sensorimotor Problemler | 2. kaynak sayfa, 29-38 |
3 | Hareketin Restorasyonu | 1. kaynak sayfa,117-149 |
4 | Hareketin Restorasyonu | 1. kaynak sayfa,117-149 |
5 | Nöroplastisite ve Motor Öğrenme Prensipleri | 1. kaynak sayfa,26-31 |
6 | Motor Öğrenmenin Klinik Uygulamaları | 2. kaynak sayfa,113-122 |
7 | Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar | 2. kaynak sayfa,125-152 |
8 | Rehabilitasyonda Nörofizyolojik Yaklaşımlar | 2. kaynak sayfa,125-152 |
9 | Üst Ekstremite ve Gövde Tedavi Yaklaşımları | 1. kaynak sayfa,154-178 |
10 | Alt Ekstremite Tedavi Yaklaşımları | 1. kaynak sayfa, 83-113 |
11 | Rehabilitasyonda Ortez Kullanımı | 2. kaynak sayfa,189-205 |
12 | Elektrofiziksel Ajanların Kullanımı | 2. kaynak sayfa,155-170 |
13 | Kanıta Dayalı Uygulamaların Değerlendirilmesi | 2. kaynak sayfa,247-265 |
14 | Güncel Literatürün Tartışılması | www.pubmed.com |
Kaynak |
Öğrencilere ders notu verilecektir. |
1- Raine S., Meadws L., Ellerington ML, Çeviren: Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT. Bobath Kavramı, Pelikan, 2012 2- Karaduman A, Yıldırım SA, Yılmaz ÖT.İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Pelikan,2013 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
0 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
0 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
0 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
0 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |