Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi ,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi ,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması ,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları ,Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları ,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları ,Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar ,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar ,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri ,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri ,Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazabilmesi, yorumlayabilmesi ve elde edilen sonuçları özetler. | 18, 4 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. | 18, 4 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular. | 18, 4 | E |
Exokleton ve robotik tedavi uygulamalarını tartışır. | 18, 4 | E |
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular. | 18, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
2 | Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
3 | Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
4 | Makale ve tez yazımı konusunda çalışma | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
5 | Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
6 | Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
7 | Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
8 | Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
9 | Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
10 | Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
11 | Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
12 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
13 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
14 | Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
Kaynak |
1. www.pubmed.com 2. TÜBİTAK 3. Web of Science 4. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(70/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Doktora öğrencilerinin uygun yöntemlerle bilimsel çalışma planlama, sunmalarını ve tartışmalarını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi ,Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi ,Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması ,Makale ve tez yazımı konusunda çalışma,Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları,Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları,Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları ,Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları ,Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları ,Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar ,Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar ,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri ,Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri ,Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale yazabilmesi, yorumlayabilmesi ve elde edilen sonuçları özetler. | 18, 4 | E |
Kanıta dayalı ve teknolojik fizyoterapi yaklaşımlarını değerlendirir. | 18, 4 | E |
Özel vaka sunumlarının kanıta dayalı fizyoterapisini uygular. | 18, 4 | E |
Exokleton ve robotik tedavi uygulamalarını tartışır. | 18, 4 | E |
Kanıta dayalı egzersiz ve kognitif rehabilitasyon yaklaşımları uygular. | 18, 4 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
2 | Araştırma metodu, analiz ve sentez yöntemlerinin seçimi | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
3 | Araştırma verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve sonuçlandırılması | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
4 | Makale ve tez yazımı konusunda çalışma | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
5 | Kanıta dayalı egzersiz uygulamaları ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
6 | Teknolojik ve güncel fizyoterapi araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
7 | Kanıta dayalı fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemleri ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
8 | Kanıta dayalı fiziksel aktivite uygulamaları ve araştırmaları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
9 | Kanıta dayalı kognitif rehabilitasyon yaklaşımları | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
10 | Kanıta dayalı vestibüler yaklaşımlar ve araştırmalar | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
11 | Exoskleton ve robotik yaklaşımlar ve güncel araştırmalar | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
12 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
13 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren vaka araştırmaları ve tedavi çözümleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
14 | Özel vaka sunumları ve fizyoterapi seçenekleri | Literatür taraması ve medipol e kaynakar |
Kaynak |
1. www.pubmed.com 2. TÜBİTAK 3. Web of Science 4. Ünal E. Fizyoterapide Kanıta Dayalı Egzersiz Yaklaşımları, Pelikan 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |