Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 40 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır. | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Medipol web sayfası |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
16 | Yeterlik Sınavı | Literatür taraması |
Kaynak |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 45 | 630 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 40 | 560 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 1190 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1190/30) | 40 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 40 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Devrim TARAKCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlaması. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme, Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Yeterlik Sınavı; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinliklerini kullanır. | 14 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi | Medipol web sayfası |
2 | Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması | Literatür taraması |
3 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
4 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
5 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
6 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
7 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
8 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
9 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
10 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
11 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
12 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
13 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
14 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
15 | Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme | Literatür taraması |
16 | Yeterlik Sınavı | Literatür taraması |
Kaynak |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon kaynakları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun özelleştiği alanında bilimsel ve kanıta dayalı temel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Özelleştiği fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında değerlendirme, tedavi planlama, uygulama bilgisine ve bilimsel bakışa sahiptir. | X | |||||
3 | Özelleştiği alanda kuramsal bilgisini kullanarak uygulamaya yönelik sorunları çözer. | X | |||||
4 | Uzmanlaştığı alanda Fizyoterapi gerektiren hastaları değerlendirip koruyucu, önleyici ve rehabilite edici tedavileri uygulayabilir. | X | |||||
5 | Uzmanlaştığı alanda kazandığı bilgi ve beceri kapsamında bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Uzmanlaştığı alanda evrensel düzeyde mesleki bilgi ve becerilerini değerlendirip etkin kullanır. | X | |||||
7 | Özelleştiği Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında çalışma performansını iletişim teknolojilerini kullanarak uygular. | X | |||||
8 | Kuramsal mesleki bilgilerini disiplinler arası iletişime önem vererek ve ulusal politikalar doğrultusunda kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı alanda sağlığın korunması açısından toplumu bilgilendirme ve bilinçlendirme sorumluluğunu mesleki etik ilkelere göre uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |