Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKekemelik ve hızlı-bozuk konuşma ile ilgili güncel çalışmaların gözden geçirilmesi ve konuyla ilgili araştırma önerilerinin hazırlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik soruları açıklar.14, 19F
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında yayınlanmış araştırmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.10F
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik muhakeme sürecinde araştırma kanıtlarının önemi ve rolünün açıklar.10, 12H
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel araştırma yürütür.10, 12H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalaryok
2Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalarsisteme yüklenen makalelerin okunması
3Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalarsisteme yüklenen makalelerin okunması
4Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
5Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
6Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
7Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
8Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
9Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
10Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
11Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
12Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
13Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirmeKonuyla ilgili makalelerin taranması
14Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirlemeKonuyla ilgili makalelerin taranması
Kaynak
Akıcılık bozukluklarına dair önemli araştırmaların yer aldığı süreli bilimsel yayınlar: Journal of Fluency Disorders, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Language, Speech, and Hearing Services in Schools

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10660
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer9218
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7428
Genel Sınav ve Hazırlığı14342
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKICILIK BOZUKLUKLARINDA İLERİ ARAŞTIRMALAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKekemelik ve hızlı-bozuk konuşma ile ilgili güncel çalışmaların gözden geçirilmesi ve konuyla ilgili araştırma önerilerinin hazırlanması.
Dersin İçeriğiBu ders; Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlar,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirme,Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirleme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik soruları açıklar.14, 19F
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında yayınlanmış araştırmaları eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.10F
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında klinik muhakeme sürecinde araştırma kanıtlarının önemi ve rolünün açıklar.10, 12H
Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel araştırma yürütür.10, 12H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalaryok
2Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalarsisteme yüklenen makalelerin okunması
3Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında değerlendirmeye yönelik geliştirilen araştırmalarsisteme yüklenen makalelerin okunması
4Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
5Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
6Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında tanılamaya yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
7Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
8Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
9Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozukluklarında terapi yaklaşımlarına yönelik geliştirilen araştırmalarKonuyla ilgili makalelerin taranması
10Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
11Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
12Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında güncel araştırma ve yaklaşımlarKonuyla ilgili makalelerin taranması
13Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma sorusu geliştirmeKonuyla ilgili makalelerin taranması
14Ergen, yetişkin ve pediatrik akıcı konuşma bozuklukları alanında bilimsel bir araştırma basamaklarını belirlemeKonuyla ilgili makalelerin taranması
Kaynak
Akıcılık bozukluklarına dair önemli araştırmaların yer aldığı süreli bilimsel yayınlar: Journal of Fluency Disorders, Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Language, Speech, and Hearing Services in Schools

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43