Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Dil ve Konuşma Terapisi alanında derinlemesine teorik ve pratik bilgi ve beceri edinmelerini hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi ,Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması,Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,Makale sunumu ve tartışma,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması , İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması , İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale ve çalışmaları edindiği kuramsal bilgileriyle kıyaslayarak sentezler. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel kanıta dayalı bilgi ve klinik uygulamaları tanımlar. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel literatür bilgilerini analiz eder. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel konuları analiz eder ve sunar. | 10, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi | |
2 | Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması | İlgili makalelerin okunması |
3 | Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma | İlgili makalelerin okunması |
4 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
5 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
5 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
6 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
8 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
9 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
10 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
11 | Makale sunumu ve tartışma | İlgili makalenin okunması |
12 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
13 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
14 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
Kaynak |
Seminer konusu dahilinde seçilen referans değeri taşıyan ve güncel makaleler PubMed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 4 | 56 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 2 | 28 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 2 | 28 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 172 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(172/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER I | - | Güz Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Dil ve Konuşma Terapisi alanında derinlemesine teorik ve pratik bilgi ve beceri edinmelerini hedefler. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi ,Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması,Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması,Makale sunumu ve tartışma,İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması , İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması , İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel makale ve çalışmaları edindiği kuramsal bilgileriyle kıyaslayarak sentezler. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel kanıta dayalı bilgi ve klinik uygulamaları tanımlar. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel literatür bilgilerini analiz eder. | 10, 9 | H |
Dil ve konuşma terapisi alanında güncel konuları analiz eder ve sunar. | 10, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seminerde konu edilecek alanın belirlenmesi | |
2 | Seminer konusunda kanıta dayalı uygulamalar içeren literatür örneklerinin tartışılması | İlgili makalelerin okunması |
3 | Seminer konusu ile ilgili önemli yayınlarla ilgili tartışma | İlgili makalelerin okunması |
4 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
5 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
5 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
6 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
8 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
9 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
10 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
11 | Makale sunumu ve tartışma | İlgili makalenin okunması |
12 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
13 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
14 | İlgili hafta için seçilmiş seminer konusu ile ilgili makalenin tartışılması | İlgili makalenin okunması |
Kaynak |
Seminer konusu dahilinde seçilen referans değeri taşıyan ve güncel makaleler PubMed |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | X | |||||
2 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | X | |||||
3 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | X | |||||
4 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | X | |||||
5 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | X | |||||
6 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | X | |||||
7 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | X | |||||
8 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | X | |||||
9 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | X | |||||
9 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |