Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı 0-3 yaş döneminde görülen bebeklik- çocukluk çağı dil bozukluklarında değerlendirme, tanılama ve müdahaleye ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi ve geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde görülen gelişim süreçleri,Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimi,Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimi,Söz öncesii dönemde ve erken çocuklukta dil değerlendirmesi ,Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta ayırıcı tanı,Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta iletişim ve dil gelişimi ile ilgili temel araştırmalar,Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim gelişimi ile ilgili güncel makaleler,Söz öncesi dönemde için geliştirilmiş dil değerlendirme testleri ve araçları,Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırmalar,Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırma önerilerinin sunulması,Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine araştırma önerisi tasarlama ve sunma,Erken müdahale ekibinin bir parçası olarak konuşma ve dil gelişimini destekleyecek müdahaleler modelleri ,Erken çocuklukta dil gelişimiyle ilişkili veri toplama yöntemleri,Araştırma tasarıları üzerine tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk çağında görülebilen iletişim bozukluklarını tanır ve erken müdahalenin önemini tanımlar. 10, 16E
Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim becerilerinin gelişim süreciyle ilgili literatürü inceleyip analiz eder.10, 16E
Söz öncesi dönem iletişim ve dil gelişiminde temel kavramların tanımlar10, 16E
Erken müdahale sürecinde çok disiplinli ekibin yürüteceği çalışmalardaki rolünü tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde görülen gelişim süreçleriİlgili makalenin okunması
2Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimiİlgili makalenin okunması
3Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimiİlgili makalelerin okunması
4Söz öncesii dönemde ve erken çocuklukta dil değerlendirmesi İlgili makalenin okunması
5Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta ayırıcı tanıİlgili makalelerin okunması
6Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta iletişim ve dil gelişimi ile ilgili temel araştırmalarİlgili makalelerin okunması
7Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim gelişimi ile ilgili güncel makalelerİlgili makalelerin okunması
8Söz öncesi dönemde için geliştirilmiş dil değerlendirme testleri ve araçlarıİlgili makaleleri okumak
9Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırmalarİlgili makalelerin okunması
10Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırma önerilerinin sunulmasıİlgili makalenin okunması; Sunum hazırlanması
11Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine araştırma önerisi tasarlama ve sunmaİlgili makalelerin okunması, sunum hazırlanması
12Erken müdahale ekibinin bir parçası olarak konuşma ve dil gelişimini destekleyecek müdahaleler modelleri İlgili makalelerin okunması
13Erken çocuklukta dil gelişimiyle ilişkili veri toplama yöntemleriİlgili makalelerin okunması
14Araştırma tasarıları üzerine tartışmaİlgili sunumların gözden geçirilmesi
Kaynak
Paul, Rhea and Courtenay Norbury. Language Disorders From Infancy Through Adolescence. St. Louis, Mo.: Elsevier, 2012. Print.
Fein, D., Helt, M., Brennan, L., & Barton, M. (2015). The activity kit for babies and toddlers at risk: How to use everyday routines to build social and communication skills. Guilford Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUKLUK ÇAĞI DİL VE KONUŞMA BOZUK. İLERİ ARAŞ.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı 0-3 yaş döneminde görülen bebeklik- çocukluk çağı dil bozukluklarında değerlendirme, tanılama ve müdahaleye ilişkin bilgi ve becerilerin edinilmesi ve geliştirilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Erken çocukluk döneminde görülen gelişim süreçleri,Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimi,Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimi,Söz öncesii dönemde ve erken çocuklukta dil değerlendirmesi ,Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta ayırıcı tanı,Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta iletişim ve dil gelişimi ile ilgili temel araştırmalar,Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim gelişimi ile ilgili güncel makaleler,Söz öncesi dönemde için geliştirilmiş dil değerlendirme testleri ve araçları,Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırmalar,Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırma önerilerinin sunulması,Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine araştırma önerisi tasarlama ve sunma,Erken müdahale ekibinin bir parçası olarak konuşma ve dil gelişimini destekleyecek müdahaleler modelleri ,Erken çocuklukta dil gelişimiyle ilişkili veri toplama yöntemleri,Araştırma tasarıları üzerine tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erken çocukluk çağında görülebilen iletişim bozukluklarını tanır ve erken müdahalenin önemini tanımlar. 10, 16E
Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim becerilerinin gelişim süreciyle ilgili literatürü inceleyip analiz eder.10, 16E
Söz öncesi dönem iletişim ve dil gelişiminde temel kavramların tanımlar10, 16E
Erken müdahale sürecinde çok disiplinli ekibin yürüteceği çalışmalardaki rolünü tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Erken çocukluk döneminde görülen gelişim süreçleriİlgili makalenin okunması
2Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimiİlgili makalenin okunması
3Söz öncesi dönemde iletişim ve dil becerilerinin gelişimiİlgili makalelerin okunması
4Söz öncesii dönemde ve erken çocuklukta dil değerlendirmesi İlgili makalenin okunması
5Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta ayırıcı tanıİlgili makalelerin okunması
6Söz öncesi dönem ve erken çocuklukta iletişim ve dil gelişimi ile ilgili temel araştırmalarİlgili makalelerin okunması
7Söz öncesi dönemdeki dil ve iletişim gelişimi ile ilgili güncel makalelerİlgili makalelerin okunması
8Söz öncesi dönemde için geliştirilmiş dil değerlendirme testleri ve araçlarıİlgili makaleleri okumak
9Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırmalarİlgili makalelerin okunması
10Erken çocukluk döneminde dil gelişimine ilişkin araştırma önerilerinin sunulmasıİlgili makalenin okunması; Sunum hazırlanması
11Erken çocukluk döneminde dil gelişimi üzerine araştırma önerisi tasarlama ve sunmaİlgili makalelerin okunması, sunum hazırlanması
12Erken müdahale ekibinin bir parçası olarak konuşma ve dil gelişimini destekleyecek müdahaleler modelleri İlgili makalelerin okunması
13Erken çocuklukta dil gelişimiyle ilişkili veri toplama yöntemleriİlgili makalelerin okunması
14Araştırma tasarıları üzerine tartışmaİlgili sunumların gözden geçirilmesi
Kaynak
Paul, Rhea and Courtenay Norbury. Language Disorders From Infancy Through Adolescence. St. Louis, Mo.: Elsevier, 2012. Print.
Fein, D., Helt, M., Brennan, L., & Barton, M. (2015). The activity kit for babies and toddlers at risk: How to use everyday routines to build social and communication skills. Guilford Publications.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43