Dil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama.
10, 5
D, E
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir.
18
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir.
4
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar.
13
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir.
13, 14
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir.
14
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir.
14, 4
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur.
18, 19, 4
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş
2
2. Hafta: WHO sınıflandırması
3
3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması
4
4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I
5
5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II
6
6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III
7
7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik
9
8. Hafta: Klinik uygulama
9
9. Hafta: Klinik uygulama II
10
10. Hafta: Klinik uygulama III
11
11. Hafta: Öğrenci sunumları
12
12. Hafta: Öğrenci sunumları
13
13. Hafta: Öğrenci sunumları
14
14. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
6
84
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
196
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dil ve Konuşma Terapisinde klinik ortamlarda müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gerçekleştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş,2. Hafta: WHO sınıflandırması,3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması,4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I,5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II ,6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III ,7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik,8. Hafta: Klinik uygulama ,9. Hafta: Klinik uygulama II,10. Hafta: Klinik uygulama III,11. Hafta: Öğrenci sunumları,12. Hafta: Öğrenci sunumları,13. Hafta: Öğrenci sunumları,14. Hafta: Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ekip içinde çalışmaya uyum sağlama.
10, 5
D, E
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını gözden geçirir.
18
Dil ve Konuşma Terapisinde farklı DKT bozukluklarına yönelik müdahale ve rehabilitasyon uygulamalarını klinik ortamlarda çeşitli hastalar üzerinde gerçekleştirir.
4
Klinik uygulamalarda devamlılığın önemini anlar.
13
Terapiye gelen vakalarla profesyonel ilişki kurmayı bilir.
13, 14
Bireyselleştirilmiş terapi programları hazırlamayı bilir.
14
Vakaya ve kullanılan terapi yöntemine uygun materyal geliştirebilir.
14, 4
Değerlendirmelerde kullanılması gereken testlerle ilgili bilgi sahibi olur.
18, 19, 4
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
D: Sözlü Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Hafta: Klinik ortamlarda terapi ve rehabilitasyona giriş
2
2. Hafta: WHO sınıflandırması
3
3. Hafta: Uluslararası işlevsellik sınıflandırması
4
4. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme I
5
5. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme II
6
6. Hafta: Rehabilitasyon ve terapi programı geliştirme III
7
7. Hafta: Geçerlilik ve güvenilirlik
9
8. Hafta: Klinik uygulama
9
9. Hafta: Klinik uygulama II
10
10. Hafta: Klinik uygulama III
11
11. Hafta: Öğrenci sunumları
12
12. Hafta: Öğrenci sunumları
13
13. Hafta: Öğrenci sunumları
14
14. Hafta: Genel değerlendirme
Kaynak
Enderby, P., John, A., & Petheram, B. (2013). Therapy outcome measures for rehabilitation professionals: speech and language therapy, physiotherapy, occupational therapy. John Wiley & Sons.
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.