Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmalarında kullanılabilecek ileri istatistiksel yöntemleri göstermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş,Çok gözlü ki-kare testleri,Çoklu regresyon analizi yöntemleri,Lojistik regresyon analizi 1,Lojistik regresyon analizi 2,Probit analizi,ROC analizi,Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi,Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi,Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi,MANOVA,Sağkalım analizi yöntemleri 1,Sağkalım analizi yöntemleri 2; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İstatistik sonuçlarını yorumlar. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri bilgisayar üzerinde uygular. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Çok değişkenli istatistiksel yöntemleri özetler. | 1, 10, 12, 14, 15, 18, 2, 3, 4, 6 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Çok değişkenli istatistiksel yöntemlere giriş | Kaynak 1 |
2 | Çok gözlü ki-kare testleri | Kaynak 2 |
3 | Çoklu regresyon analizi yöntemleri | Kaynak 3 |
4 | Lojistik regresyon analizi 1 | Kaynak 3 |
5 | Lojistik regresyon analizi 2 | Kaynak 3 |
6 | Probit analizi | Kaynak 4 |
7 | ROC analizi | Kaynak 5 |
8 | Tekrarlı ölçümlerde bir faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
9 | Tekrarlı ölçümlerde iki faktörlü varyans analizi | Kaynak 6 |
10 | Bağımsız gruplarda bir yönlü varyans analizi | Kaynak5 |
11 | Bağımsız gruplarda iki yönlü varyans analizi | Kaynak 5 |
12 | MANOVA | Kaynak 4 |
13 | Sağkalım analizi yöntemleri 1 | Kaynak 2 |
14 | Sağkalım analizi yöntemleri 2 | Kaynak 2 |
Kaynak |
1. Advanced Statistics, Larry Stephens, McGraw Hill, 2004. 2. Bilgisayar istatistik ve tıp Dr. Murat Hayran, Dr. Oktay Özdemir. 3. Bilimsel araştırmalarda biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. 5. Paket programlar ile istatistiksel veri analizi Kazım Özdamar 1999-1-2. 6. Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemler Kadir Sümbüloğlu. 7. Sağlık Araştırmaları İçin Temel İstatistik, Murat Hayran, Mutlu Hayran. 8. Tıbbi araştırmalarda istatistiksel analiz teknikleri “SPSS uygulamaları” Aziz Akgül. |
Örneklendirilmiş Bilimsel Araştırma Yöntemleri Prof. Dr. Veysel Sönmez, G. Füsun Alacapınar ANI YAYINCILIK |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir. | ||||||
0 | Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur . | ||||||
0 | Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar. | ||||||
0 | Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır. | ||||||
0 | Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |