Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ III-Güz Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve müdahalede kullanılan ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaların ileri düzeyde uygulamada iş başında gerçekleştirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş,Gelişimsel dil bozuklukları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Bilgisayar destekli tedavi, Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması,Genel değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dil ve konuşma terapisinde ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaları ileri düzeyde öğrenir ve kullanır.13, 9
dil ve konuşma bozuklukları tanı ve terapisinde kullanılan metotları değerlendirebilir/karşılaştırabilir11, 9A
gelişimsel dil bozukluklarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar9A, C, E
afazi türlerinin tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar.10, 9A
bilgisayar destekli terapi yöntemlerini kullanır10, 9A
afazik sözcük bulma bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır.9D, E
afazik tümce üretim bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır12, 13, 9A
afazik anlama bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır12, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş
2Gelişimsel dil bozuklukları
3Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları
4Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler
5Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları
6Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları
7Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler
8Bilgisayar destekli tedavi
9 Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları
10Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I
11Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II
12Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması
13Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması
14Genel değerlendirme
Kaynak
Beals, K., Dahl, D., Fink, R., & Linebarger, M. (2015). Speech and Language Technology for Language Disorders. Walter de Gruyter GmbH & Co KG.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ KLİNİĞİ III-Güz Dönemi0+638
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Saime Seyhun TOPBAŞ, Doç.Dr. Ramazan Sertan ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Nazmiye Evra GÜNHAN ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDil ve konuşma terapisinde değerlendirme ve müdahalede kullanılan ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaların ileri düzeyde uygulamada iş başında gerçekleştirilmesini sağlamak.
Dersin İçeriğiBu ders; DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş,Gelişimsel dil bozuklukları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları,Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler,Bilgisayar destekli tedavi, Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I,Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması,Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması,Genel değerlendirme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dil ve konuşma terapisinde ölçme, değerlendirme, görüntüleme ve teknolojik uygulamaları ileri düzeyde öğrenir ve kullanır.13, 9
dil ve konuşma bozuklukları tanı ve terapisinde kullanılan metotları değerlendirebilir/karşılaştırabilir11, 9A
gelişimsel dil bozukluklarında kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar9A, C, E
afazi türlerinin tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme ve değerlendirme araçlarını açıklar.10, 9A
bilgisayar destekli terapi yöntemlerini kullanır10, 9A
afazik sözcük bulma bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır.9D, E
afazik tümce üretim bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır12, 13, 9A
afazik anlama bozuklukları ve kullanılan teknolojileri tanır12, 13, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1DKT'de kullanılan ileri teknolojik uygulama ve ölçme değerlendirme tekniklerine giriş
2Gelişimsel dil bozuklukları
3Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları
4Gelişimsel dil bozukluklarının tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler
5Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları
6Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme-değerlendirme araçları
7Edinilmiş afazi ve sözcük bulma bozuklukları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler
8Bilgisayar destekli tedavi
9 Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan ölçme değerlendirme araçları
10Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler I
11Afazik tümce üretim bozukluları tanı ve tedavisinde kullanılan teknolojiler II
12Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan ölçme-değerlendirme araçlarının karşılaştırılması
13Dil ve konuşma bozukluklarında kullanılan teknolojilerin karşılaştırılması
14Genel değerlendirme
Kaynak
Beals, K., Dahl, D., Fink, R., & Linebarger, M. (2015). Speech and Language Technology for Language Disorders. Walter de Gruyter GmbH & Co KG.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:41Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 09:43