Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik terapiler ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemleri çözme becerisi, ileri tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Kanıta dayalı tanı ve terapi yöntemleri ile güncel teknolojik aletleri kullanarak doktora düzeyi bilimsel araştırma planlayabilme ve yönetebilme becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar çerçevesinde tanı, terapi ve araştırma yapar.
6
N
Dil ve konuşma alanında yayınlanan güncel çalışmaları takip eder.
10, 19
N
Multidisipliner çalışır ve disiplinlerarası iletişime önem verir.
10
N
Klinik içinde karşılaşılan problemlere yönelik bilimsel çözümler üretir.
6
N
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
2
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
3
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
4
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
5
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
6
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
7
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
8
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
9
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
10
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
11
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
12
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
13
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
14
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dil, konuşma, ses ve yutma bozukluklarına yönelik terapiler ile ilgili klinik ortamda karşılaşacağı problemleri çözme becerisi, ileri tanı ve terapi tekniklerini planlama ve uygulama becerilerini geliştirmektir. Kanıta dayalı tanı ve terapi yöntemleri ile güncel teknolojik aletleri kullanarak doktora düzeyi bilimsel araştırma planlayabilme ve yönetebilme becerilerini kazanmalarıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama,Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Klinikte etik sınırlar çerçevesinde tanı, terapi ve araştırma yapar.
6
N
Dil ve konuşma alanında yayınlanan güncel çalışmaları takip eder.
10, 19
N
Multidisipliner çalışır ve disiplinlerarası iletişime önem verir.
10
N
Klinik içinde karşılaşılan problemlere yönelik bilimsel çözümler üretir.
6
N
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
2
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
3
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
4
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
5
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
6
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
7
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
8
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
9
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
10
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
11
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
12
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
13
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
14
Dil ve Konuşma Terapisi alanında kazandığı ileri teorik bilgileri klinikte uygulama
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Dil ve Konuşma Terapisi alanına özgü değerlendirme ve rehabilitasyon tekniklerine yönelik kuramsal ve klinik bilimsel bilgiye hakimdir.
X
2
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilir.
X
3
Dil ve konuşma terapisi alanının geliştirilmesi ve tanıtılmasında aktif rol alır.
X
4
Dil ve konuşma terapisi alanına özgü bilimsel gelişmeleri izleyebilir, dil ve konuşma terapisi ile ilgili değişik alanlarda kazandığı sistematik ve kapsamlı bilgiyi mesleki ve akademik çalışmalarında kullanır.
X
5
Dil ve konuşma terapisi alanına yenilik getirecek özgün bir konuyu araştırır, kavrar, ve konuyla ilgili araştırmalar tasarlar ve yürütür.
X
6
Dil ve konuşma terapisi alanının ilişkili olduğu disiplinler ile olan etkileşimini kavrayabilmek ve diğer disiplinlerden uzmanlarla işbirliği içerisinde çalışmak yürütebilir.
X
7
Eğitim, önleyici ve terapötik yaklaşımlar hakkında bireyleri, aileleri ve toplumu bilinçlendirirek kamu sağlığına ve sağlık politikalarının şekillenmesine katkıda bulunur .
X
8
Araştırma planlayıp yürütür, çalışma sonuçlarını uygun istatistik yöntemleri seçerek yorumlar, raporlaştırır ve bilimsel toplantılarda sunar veya yayınlar.
X
9
Dil ve konuşma terapisi alanına dair yürüttüğü araştırmalarda ve klinik uygulamalarda mesleğe özgü evrensel etik ilkelere uygun davranır.
X
9
Uzmanlaştığı dil ve konuşma terapisi alt alanında güncel mesleki bilgi ve beceri elde eder ve etkin biçimde kullanır.