Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYOİSTATİSTİK-II | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı, ileri biyoistatistik analizlerin öğrenciler tarafından öğrenilmesi ve sağlık araştırmalarında uzman düzeyinde kullanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tanımlayıcı İstatistikler,Epidemiyolojik Risk Ölçütleri,İstatistiksel Dağılımlar ,İstatistiksel Varsayımlar ,Hipotez Testleri,Örneklem Sayısının Belirlenmesi ,Yaşam Tabloları,Sağ Kalım Analizleri ,Regresyon ve Korelasyon Analizi ,Lojistik Regresyon,Poisson Regresyon ve Negatif Binomiyal regresyon,Cox Regresyon,İstatistiksel Paket Program Uygulama ,İstatistiksel Paket Program Uygulama ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2) Sağlık araştırmalarında İleri biyoistatistiksel yöntemleri için en doğru yöntemi seçer ve kullanır. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
1) İleri biyoistatistik yöntemlerinin temel konularını öğrenir ve uygular. | 1, 14, 15, 16, 22, 3, 4 | C |
4) İleri Biyoistatistiksel yöntemleri en az bir istatistiksel paket programda kullanmayı bilir ve uygular. | 14, 15, 16, 4 | C |
3 ) Kullanılan ileri biyoistatistiksel yöntemi doğru bir şekilde yorumlar ve raporlar. | 14, 15, 16, 2, 22, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Tanımlayıcı İstatistikler | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | Epidemiyolojik Risk Ölçütleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | İstatistiksel Dağılımlar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | İstatistiksel Varsayımlar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Hipotez Testleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Örneklem Sayısının Belirlenmesi | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | Yaşam Tabloları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | Sağ Kalım Analizleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
9 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
10 | Lojistik Regresyon | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
11 | Poisson Regresyon ve Negatif Binomiyal regresyon | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
12 | Cox Regresyon | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
13 | İstatistiksel Paket Program Uygulama | Ders Notları |
14 | İstatistiksel Paket Program Uygulama | Ders Notları |
Kaynak |
Rosner, B. (2015). Fundamentals of biostatistics. Cengage learning. Pagano, Marcello, Kimberlee Gauvreau, and Heather Mattie. Principles of biostatistics. CRC Press, 2022. Friedman, L. M., Furberg, C. D., DeMets, D. L., Reboussin, D. M., & Granger, C. B. (2015). Fundamentals of clinical trials. springer. Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2018). Multivariate data analysis, Eighth Edition. Cengage Learning EMEA. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |