Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GENETİK EPİDEMİYOLOJİ & İSTATİSTİKSEL METOTLAR | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bir popülasyonun genetik yapısı hakkında bilgi vermektir; akrabalı yetiştirme; akrabalı yetiştirmenin etkisi; genetik araçlar ve varyanslar ve kalıtsallık. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Random Mating Populations ,Hardy-Weinberg Kanunu,Baskınlık meydana geldiğinde genlerin ve genotiplerin Frekanslarının uyarılmas,Uygulamalar ,Hardy-Weinberg Kanunu-Cinsiyetle ilişkili genler ,Gen Frekansındaki Değişikliklere Neden Olan Faktörler,Mustasyon,Mutasyon ve Seleksiyonun Ortak Etkisi,Akrabalı Yetiştirme, Akrabalı Yetiştirme Sistemleri; Akrabalı Yetiştirme Katsayısı ve Ebeveynlik Katsayısı,Uygulama,Values and Mean,Varyans,Kalıtsallık,Genel Tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
3) Genlerin frekansının değişimini bilir. | 1, 14, 4 | C |
1) Gen ve genotiplerin frekanslarını bilecek | 1, 14, 4 | C |
2) Hardy_Weinberg Dengesini bilir | 1, 14, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Random Mating Populations | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | Hardy-Weinberg Kanunu | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | Baskınlık meydana geldiğinde genlerin ve genotiplerin Frekanslarının uyarılmas | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | Uygulamalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Hardy-Weinberg Kanunu-Cinsiyetle ilişkili genler | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Gen Frekansındaki Değişikliklere Neden Olan Faktörler | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | Mustasyon | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | Mutasyon ve Seleksiyonun Ortak Etkisi | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
9 | Akrabalı Yetiştirme, Akrabalı Yetiştirme Sistemleri; Akrabalı Yetiştirme Katsayısı ve Ebeveynlik Katsayısı | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
10 | Uygulama | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
11 | Values and Mean | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
12 | Varyans | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
13 | Kalıtsallık | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
14 | Genel Tekrar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
Kaynak |
1. Myers R. H. And Milton J. S., 1991, A First Course in The Theory of Linear Statistical Models, PWS- KENT Publishing Company, Boston, U.S.A 2. Graybill, F. A.1976 An Introduction to Linear Statistical Models, Boston , Duxbury. 3. Dobson A. J. , 2002, An Introduction to Generalized Linear Models, Chapman and Hall Press Company,Newyork, U.S.A. 4.Searle S. R., 1971,Linear Models, John Wiley&Sons, Inc. Newyork,U.S.A. 5. Statistical Methods in Genetic Epidemiology By Duncan C. Thomas. ISBN 0-19-515939-X, Oxford University Press, New York, New York |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |