Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KANITA DAYALI TIP | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Günlük tıbbi uygulamalar ve kararlar sırasında, en son güncel bilgiler ışığında, hasta beklentileri ve uzman tecrübeleri ile uyumlu bilimsel kanıtları bulabilmek ve kullanabilmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kanıta Dayalı Tıp: Veri, Enformasyon, Bilgi ve Kanıt kavramları,Kanıt Üretme: Gözlemsel Araştırmalar,Kanıt Üretme: Deneysel Araştırmalar,Kanıt Bulma: Uluslararası Veri ve Bilgi Kaynakları,Sistematik Derlemeler,Meta-analizler,Risk Hesapları,Duyarlılık, Seçicilik, Prediktif Değer Hesapları,Duyarlılık, Seçicilik, Prediktif Değer Hesapları-2,Geçerlilik, Güvenilirlik, Araştırmalarda yapılan hatalar,Geçerlilik, Güvenilirlik, Araştırmalarda yapılan hatalar-2,Bilimsel Makale Analizi,Makale Sunumları-1,Makale sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
4-Kanıta-Dayalı Tıbbın Basamakları bilir ve uygular. | 1, 18, 2 | A, C |
1-Aşağıdaki kavramların anlamını öğrenmiş olacaktır: 1.1-Tıpta kanıt kavramı ve Kanıta-Dayalı Tıp 1.2-Sistematik Derlemeler ve Meta-Analizler 1.3-Risk Kavramı ve Analizleri 1.4-Geçerlilik, Duyarlılık, Seçicilik | 1, 18, 3, 4 | A, C |
2-Kanıta-Dayalı Tıp ilkeleri: 2.1-Kanıt hiyerarşisi 2.2-Araştırma metodolojisi | 1, 14, 15, 3, 4 | C |
3- Kanıta-Dayalı Tıp Bileşenleri | 1, 14, 15, 2, 3 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kanıta Dayalı Tıp: Veri, Enformasyon, Bilgi ve Kanıt kavramları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | Kanıt Üretme: Gözlemsel Araştırmalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | Kanıt Üretme: Deneysel Araştırmalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | Kanıt Bulma: Uluslararası Veri ve Bilgi Kaynakları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Sistematik Derlemeler | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Meta-analizler | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | Risk Hesapları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | Duyarlılık, Seçicilik, Prediktif Değer Hesapları | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
9 | Duyarlılık, Seçicilik, Prediktif Değer Hesapları-2 | Related chapters in textbooks |
10 | Geçerlilik, Güvenilirlik, Araştırmalarda yapılan hatalar | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
11 | Geçerlilik, Güvenilirlik, Araştırmalarda yapılan hatalar-2 | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
12 | Bilimsel Makale Analizi | Ders Notları |
13 | Makale Sunumları-1 | Ders Notları |
14 | Makale sunumları | Ders Notları |
Kaynak |
1-Prasad K. Fundamentals of Evidence-Based Medicine. 2nd edition. Springer, India, 2013. 2. Evidence-Based Medicine - 4th Edition - Elsevier Straus Paul Glasziou W. Scott Richardson R. Brian Haynes https://www.elsevier.com › Books 3 Dec 2010 - Evidence-Based Medicine - 3-Goldstein NE, Morrison RS. Evidence-Based Practice of Palliative Medicine. Elsevier Saunders, 2013. 4-Mayer D. Essentials evidence-based medicine. 2nd edition, Cambridge University Press, 2010. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |