Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖRNEKLEM YÖNTEMLERİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ana kütleyi temsil eden bir örneklem seçilerek ana kütle parametrelerinin (ortalama, ortanca, varyans) orijinal yöntemlerle tahmini ve bu tahminlerin ortalama karelerinin çeşitli yöntemlerle elde edilmesi. Bilgisayar tabanlı tahmin yönetemlerinin varyanslarının karşılaştırılaması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Oran Tahmincileri,Karmaşık Örnekleme Şemalarında Çeşitli Varyans Tahmin Yöntemleri,Karmaşık Örnekleme Şemalarında Çeşitli Varyans Tahmin Yöntemleri-2,Zincir Oran Tahmincileri,Küme Örnekleme,Tabakalı Rastgele Örneklemede Oran Tahmin Edicileri,İstatistik paket program uygulaması-1,İstatistik paket program uygulaması-2,İstatistik paket program uygulaması-3,Bilimsel Araştırma Makale Analizi,Bilimsel Araştırma Makale Analizi-2,Makale sunumları,Makale Sunumları ,Makale Sunumları ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2- Tahminlerin ortalama kare hatasını hesaplar. | 1, 14, 15 | C |
1-Araştırma yapmak için ihtiyaç duyulan çeşitli örnekleme yöntemleriyle seçilen örneklemden özgün tahminde bulunur. | 1, 14, 15, 2, 4 | A, C |
3-Tahminleri karşılaştırır | 1, 14, 15 | A, C |
4-İstatistik ile ilgili çalışmalarda ihtiyaç duyulacak bilgisayara dayalı varyans elde etme yöntemlerini öğrenir. | 1, 14, 15, 2, 22, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 22: probleme dayalı öğrenme, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Oran Tahmincileri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
2 | Karmaşık Örnekleme Şemalarında Çeşitli Varyans Tahmin Yöntemleri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
3 | Karmaşık Örnekleme Şemalarında Çeşitli Varyans Tahmin Yöntemleri-2 | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
4 | Zincir Oran Tahmincileri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
5 | Küme Örnekleme | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
6 | Tabakalı Rastgele Örneklemede Oran Tahmin Edicileri | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
7 | İstatistik paket program uygulaması-1 | Ders kitaplarında ilgili bölümler |
8 | İstatistik paket program uygulaması-2 | Ders notları |
9 | İstatistik paket program uygulaması-3 | Ders Notları |
10 | Bilimsel Araştırma Makale Analizi | Ders notları |
11 | Bilimsel Araştırma Makale Analizi-2 | Ders Notları |
12 | Makale sunumları | Ders notları |
13 | Makale Sunumları | Ders notları |
14 | Makale Sunumları | Ders notları |
Kaynak |
1. Çıngı,H. (2009). Örnekleme Kuramı. Üçüncü Baskı. Bizim Büro Basımevi, Ankara, Türkiye. 2. Cochran, W.G.,(1977). Sampling Techniques. Third Ed. John Wiley and Sons. USA 3. Çıngı H.; Kadılar, C., (2009), Advences in Sampling Theory-Ratio Method of Estimation., Bentham Science Publishers, eISBN: 978-1-60805-012-3.e-book. 4. Wolter, KM (1985), Introduction to Variance Estimation, Springer-Verlag. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |