Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
VARYANS ANALİZİ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Abdulbari BENER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet KOÇAK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Varyans analizi tekniklerinin öğretilmesi, paket programların kullanılması ve sonuçların değerlendirilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Varyans analizinde kullanılan temel kavramlar,Varyans analizinde kullanılan istatistiksel varsayımlar,Parametrelerin tahmin edilmesi ve parametreler için güven aralıklarının oluşturulması,ANOVA tablosunun oluşturulması,İkili ve Çoklu karşılaştırmalar,Bilgisayar paket programları uygulama ,İki Yönlü Varyans Analizi ,İki Yönlü Varyans Analizi Paket Programında Uygulama ,Varyans Analizinde Kayıp Veriler,İç içe tasarımlar-2 aşamalı ve 3 aşamalı,Faktöriyel tasarımlar,Araştırma Tasarımları ve ANOVA,Paket Programlar Uygulama ,Paket programlar ile ANOVA uygulamaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
2-Varyans analizini istatistiksel paket programlarda kullanarak sonuçları yorumlar. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
1-Varyans analizi ile ilgili temel kavramları bilir ve araştırmalarda kullanabilir. | 1, 14, 15, 4 | A, C |
3- Varyans analizini istatistiksel paket programlarda kullanarak sonuçları yorumlar. | 1, 14, 2, 4 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Varyans analizinde kullanılan temel kavramlar | Ders kitabında ilgili bölüm |
2 | Varyans analizinde kullanılan istatistiksel varsayımlar | Ders kitabında ilgili bölüm |
3 | Parametrelerin tahmin edilmesi ve parametreler için güven aralıklarının oluşturulması | Ders kitabında ilgili bölüm |
4 | ANOVA tablosunun oluşturulması | Ders kitabında ilgili bölüm |
5 | İkili ve Çoklu karşılaştırmalar | Ders kitabında ilgili bölüm |
6 | Bilgisayar paket programları uygulama | Ders Notları |
7 | İki Yönlü Varyans Analizi | Ders kitabında ilgili bölüm |
8 | İki Yönlü Varyans Analizi Paket Programında Uygulama | Ders Notları |
9 | Varyans Analizinde Kayıp Veriler | Ders kitabında ilgili bölüm |
10 | İç içe tasarımlar-2 aşamalı ve 3 aşamalı | Ders kitabında ilgili bölüm |
11 | Faktöriyel tasarımlar | Ders kitabında ilgili bölüm |
12 | Araştırma Tasarımları ve ANOVA | Ders kitabında ilgili bölüm |
13 | Paket Programlar Uygulama | Ders Notları |
14 | Paket programlar ile ANOVA uygulamaları | Ders Notları |
Kaynak |
Christensen, Ronald. Analysis of variance, design, and regression: Linear modeling for unbalanced data, Second Edition, Chapman and Hall/CRC, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Teorik ve uygulamalı biyoistatisitik alanlarında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. | X | |||||
0 | Temel olasılık ve istatistik kuramları ve uygulamalarına ilişkin bilgilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan her türlü araştırma tasarımı konusunda bilgi sahibidirler. | X | |||||
0 | Sağlık alanında yapılan araştırmaları tasarlayabilir, kurgulayabilir ve çözüm önerileri getirebilir. | X | |||||
0 | Sağlık araştırmalarında sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilir | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik tanımlayıcı veya çözümleyici bir araştırma yapar. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve anlatabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili veri toplanması, kayıt edilmesi, yorumlanması, raporlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve ez az birini etkin şekilde kullanabilmek | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız veya ekip olarak yürütür. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürür, karar verme sürecine katılabilir, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapabilir ve sonuçlandırabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanı ile yaşam boyu öğrenme ilkelerini kullanarak mesleki gelişiminin sürekliliğini sağlar. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi ulusal ve uluslararası düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | X | |||||
0 | Diğer sağlık alanındaki disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | Duyarlı bir birey olarak bütün süreçlerde kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre konularında yeterli bilince sahip olmak ve bilgi birikimini toplum yararına kullanabilir. | X | |||||
0 | Biyoistatistik alanında sentezlediği bilgileri ve problem çözme yeteneklerini, sağlık araştırmalarında etik ilkeleri göz eterek kullanır. | X | |||||
0 | Biyoistatistik ve eğitimi alanında ulusal ve uluslararası politika çalışmalarında bulunabilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |