Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNŞAATTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YÖNT. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, alternatif uyuşmazlık çözümü kuram ve uygulamasını tanıtmayı; Türkiye'de ve diğer yargı sistemlerinde alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemlerini incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri,Arabulucu Kimdir? ,Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ,Hazırlık,Başlangıç Aşaması, ,İnceleme Aşaması,Müzakere Aşaması,Yıliçi sınavı,Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, ,Uygulama Eğitimi,Uygulama Çalışmasının Yapılması,Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış,Arabuluculukta Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Arabuluculuk Nedir? | |
2 | Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri | |
3 | Arabulucu Kimdir? | |
4 | Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi | |
5 | Hazırlık | |
6 | Başlangıç Aşaması, | |
7 | İnceleme Aşaması | |
8 | Müzakere Aşaması | |
9 | Yıliçi sınavı | |
10 | Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, | |
11 | Uygulama Eğitimi | |
12 | Uygulama Çalışmasının Yapılması | |
13 | Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış | |
14 | Arabuluculukta Etik | |
Kaynak |
Ali Yeşilırmak, Doğrudan Görüşme Arabuluculuk Hakem-Bilirkişilik ve Tahkim, Oniki Levha, 2017
Şamil Demir, Arabuluculuk Mevzuatı, CADR 2019 |
HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU
Kanun Numarası : 6325
Kabul Tarihi : 7/6/2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
| | | | | |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 0 | 0 | 0 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
İNŞAATTA ALTERNATİF UYUŞMAZLIK ÇÖZÜM YÖNT. | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders, alternatif uyuşmazlık çözümü kuram ve uygulamasını tanıtmayı; Türkiye'de ve diğer yargı sistemlerinde alternatif uyuşmazlık çözümü yöntemlerini incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Arabuluculuk Nedir?,Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri,Arabulucu Kimdir? ,Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi ,Hazırlık,Başlangıç Aşaması, ,İnceleme Aşaması,Müzakere Aşaması,Yıliçi sınavı,Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, ,Uygulama Eğitimi,Uygulama Çalışmasının Yapılması,Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış,Arabuluculukta Etik; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
| | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Arabuluculuk Nedir? | |
2 | Arabuluculuk Sürecinin Temel İlkeleri | |
3 | Arabulucu Kimdir? | |
4 | Arabuluculuğun Aşamalarının Gözden Geçirilmesi | |
5 | Hazırlık | |
6 | Başlangıç Aşaması, | |
7 | İnceleme Aşaması | |
8 | Müzakere Aşaması | |
9 | Yıliçi sınavı | |
10 | Sonuç/Anlaşma Aşaması, Arabuluculuk Sürecinin Sona Ermesi, | |
11 | Uygulama Eğitimi | |
12 | Uygulama Çalışmasının Yapılması | |
13 | Arabuluculuk Mevzuatına Genel Bakış | |
14 | Arabuluculukta Etik | |
Kaynak |
Ali Yeşilırmak, Doğrudan Görüşme Arabuluculuk Hakem-Bilirkişilik ve Tahkim, Oniki Levha, 2017
Şamil Demir, Arabuluculuk Mevzuatı, CADR 2019 |
HUKUK UYUŞMAZLIKLARINDA ARABULUCULUK KANUNU
Kanun Numarası : 6325
Kabul Tarihi : 7/6/2012 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
| | | | | |
2 | - İnşaat yönetimi ve hukuku
alanlarında bilgileri
farklı disiplin
alanlarından gelen
bilgilerle
bütünleştirerek yeni
bilgiler oluşturabilmek;
uzmanlık gerektiren
sorunları bilimsel
araştırma yöntemlerini
kullanarak
çözümleyebilmek.
- Bilime yenilik
getiren, yeni bir
bilimsel yöntem
geliştirebilmek ya da
bilinen bir yöntemi
farklı bir alana
uygulayabilmek, özgün
bir konuyu
araştırabilmek,
kavrayabilmek,
tasarlayabilmek,
uyarlayabilmek ve
uygulayabilmek,
-Yeni ve karmaşık
fikirlerin eleştirel
analizini, sentezini ve
değerlendirmesini
yapabilmek.
| | | | | |
3 | Bilime yenilik getiren, yeni bir
bilimsel yöntem geliştiren ya da
bilinen bir yöntemi bir alana
uygulayan yayınlanabilir özgün
bir çalışmayı ortaya koyarak,
bilime katkıda bulunmak,
- İnşaat yönetimi ve hukuku
alanı
ile ilgili bir bilimsel
makaleyi ulusal ve/veya uluslar
arası hakemli dergilerde
yayınlayarak alanındaki bilginin
sınırlarını genişletebilmek.
- Özgün ve disiplinlerarası
sorunların çözümlenmesini
gerektiren ortamlarda liderlik
yapabilmek
| | | | | |
4 | Yaratıcı ve eleştirel
düşünme, sorun
çözme ve karar
verme gibi üst düzey
zihinsel süreçleri
kullanarak alanı ile
ilgili yeni fikir ve
yöntemler
geliştirebilmek.
| | | | | |
5 | Sosyal ilişkileri ve bu
ilişkileri yönlendiren normları
eleştirel bir bakış açısıyla
incelemek, bunları geliştirmek
ve gerektiğinde değiştirmeye
yönelik eylemleri
yönetebilmek ,
- Uzman bir topluluk içinde
özgün görüşlerini savunmada
yetkinliğini gösteren etkili bir
iletişim kurabilmek,
- En az bir yabancı dilde, ileri
düzeyde yazılı, sözlü ve görsel
iletişim kurabilmek ve
tartışabilmek (“European
Language Portfolio Global
Scale”, Level C1).
| | | | | |
6 | Akademik ve
profesyonel
bağlamda teknolojik,
sosyal veya kültürel
ilerlemeleri tanıtarak,
bilgi toplumu olma
sürecine katkıda
bulunmak,
- Sorun çözmede
stratejik karar verme
süreçlerini kullanarak
işlevsel etkileşim
kurabilmek,
- Alanında ve iş
yaşamında
karşılaşılan
toplumsal, bilimsel
ve etik konularda
çözüm üretebilmek
ve bu değerlerin
gelişimini
destekleyebilmek
| | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:12Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:13