Program Bilgileri
Amaç
Programının amacı, yurtdışında mevcut olan ancak ülkemizde duyulan yoğun ihtiyaca karşın henüz yüksek lisans/doktora programları açılmamış olan disiplinler arası nitelikteki İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında bilimsel çalışma yapacak araştırmacılar yetiştirmek, bu alanda ileri düzeyde uzmanlaşma imkanı sunmak, inşaat hukuku alanında yaptığı yayınlar ile bilimsel literatüre katkı yapacak, alanında uluslararası gelişmeleri takip ederek yurtiçine aktaracak, ülkemizde inşaat hukuku alanında bilimsel faaliyetlerin gelişimine öncü olacak araştırmacı ve akademisyenlerin yetiştirilmesini sağlamaktır.Kazanılan Derece
İnşaat Yönetimi ve Hukuku Tezli Yüksek LisansKayıt ve Kabul Koşulları
(1) Tezli yüksek lisans programlarına başvuran adayların bir lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. (2) Tezli yüksek lisans programında öğrenci ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 65 puan veya Üniversitelerarası Kurul tarafından kabul edilen uluslararası bir sınavdan eşdeğeri bir puan almak zorundadır. (3) Tezli yüksek lisans programlarına öğrenci kabulünde lisans mezunu adayların başarı sıralamasında ALES puanının %50'si, lisans mezuniyet not ortalamasının %20'si ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme ve/veya mülakat sonucunun %30'u dikkate alınarak başarı notu oluşturulur. (4) Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesinin anabilim/anasanat dallarına lisansüstü öğrenci kabulünde, lisans mezuniyet not ortalaması ve yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat sonucu değerlendirilir. Başarı sıralamasında lisans mezuniyet not ortalamasının %50'si ve yazılı sınav ve/veya mülakat sonucunun %50'si dikkate alınarak başarı notu oluşturulur. Lisansüstü programlara mimarlık, iç mimarlık, mühendislik ve hukuk dallarında lisans derecesi olan öğrenciler kabul edilebilir.Mezuniyet Koşulları
Tezli yüksek lisans programı toplam 21 krediden az olmamak koşuluyla en az sekiz ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından oluşur. Seminer dersi ve tez çalışması kredisiz olup, başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi hariç en az sekiz ders ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur. Öğrenci, en geç danışman atanmasını izleyen dönemden itibaren her yarıyıl tez dönemi için kayıt yaptırmak zorundadır;Önceki Öğrenimin Tanınması
İstanbul Medipol Üniversitesi Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği’nin yatay geçişle öğrenci kabulüne ilişkin maddelerine göre yatay geçişle öğrenci kabul edilir.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İYHY1112074 | YÜKSEK LİSANS SEMİNER | Türkçe | - | 10 | ||
İYHY1147590 | SÖZLEŞME YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 9 | |
İYHY1147610 | SÖZLEŞME HUKUKU VE HUKUK SİSTEMLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
İYHY1151030 | İNŞAAT YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 9 | |
İYHY1113859 | İNŞAAT SEKTÖRÜNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1169780 | KUSURLAR VE TAZMİNAT | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1147630 | ULUSLARARASI STAN. SÖZLEŞME FORMLARI VE FIDIC | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
İYHY1247620 | ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
İYHY1243640 | GECİKME VE VERİMLİLİK KAYIPLARI | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1245990 | MÜHENDİSLİK VE İNŞAAT TERMİNOLOJİSİNE GİRİŞ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1214754 | YALIN İNŞAAT YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
İYHY1247660 | İNŞAAT SÖZLEŞMELERİNİN YAZIMI | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak İnşaat yönetimi ve hukuku alanlarında alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün
tanımlara ulaşmak,
İnşaat yönetimi ve hukuku alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Bilişim problemlerinin çözümünde kullanılan analiz ve modelleme yöntemleri ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
-
|
2-Bilgi ve İletişim Teknolojileri konularında ileri uygulamaları yapacak düzeyde genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Bilgi ve İletişim Teknolojileri alanında uygulamalı araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirir ve uygular.
|
-
|
2-Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri ilişkilendirir.
|
-
|
3-Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
|
-
|
4-Modelleme ve deneysel araştırmaları uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Bilgi ve iletişim teknolojileri alanında çok disiplinli takımlarda liderlik yapar.
|
-
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır ve gerektiğinde bunları inceler ve adlandırır.
|
-
|
2-Tanımlanmış bilgi ve iletişim teknolojileri problemlerini çözmek için yöntem geliştirir ve bu yenilikçi yöntemleri uygular.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Çalışmaların süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır.
|
-
|
2-En az bir yabancı dili tanır, okur ve yazarı ve bu dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
|
-
|
3-Bilgi İşlem teknolojileri uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını adlandırır.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Verilerin toplanması, işlenmesi, kullanılması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
İstihdam Olanakları
İnşaat Yönetimi ve Hukuku alanında tezli Yüksek Lisans derecesini başarıyla tamamlayan öğrenciler inşaat hukuku ve yapım yönetimi alanlarında uzmanlaşmış akademisyen ve araştırmacı olma imkânına sahip olmanın yanısıra inşaat sektöründe ve hukuk alanında sözleşme yönetimi, yapım yönetimi, inşaat hukuku alanlarında iş bulma imkânına sahip olurlar.Üst Dereceye Geçiş
Doktora programlarına başvuruEğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Bir dersteki başarı durumu, ders başarı notu ile belirlenir. Ders başarı notu, öğrencinin ara sınavlar ve ara sınav yerine geçen ödevler, uygulamalı çalışmalar, grup çalışmaları ve benzeri çalışmalarda yarıyıl içinde gösterdiği başarı ve genel sınavın birlikte değerlendirilmesiyle elde edilir.Bölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Kısa Cevaplı Yazılı Sınav | ||
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA TASARIMI VE ARAŞTIRMA ETİĞİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
GECİKME VE VERİMLİLİK KAYIPLARI | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İNŞAAT SEKTÖRÜNDE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
KUSURLAR VE TAZMİNAT | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
SÖZLEŞME YÖNETİMİ | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 |
ULUSLARARASI STAN. SÖZLEŞME FORMLARI VE FIDIC | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
YALIN İNŞAAT YÖNETİMİ | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
YÜKSEK LİSANS SEMİNER | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
İlişkili Ders Sayısı / 8/12 | 40 | 40 | 37 | 36 | 38 | 40 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |