Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAYISAL HABERLEŞME LABORATUVARIEECD1212913Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sayısal haberleşme sistemlerinin hem alt-sistemlerde hem de tüm sistem düzeylerinde performans ölçümü, test, modelleme, gerçekleştirme ile sayısal ve kablosuz haberleşme sistemlerinde pratik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Laboratuvar ve laboratuvar ekipmanlarının tanıtılması,Temel bant haberleşme sistemlerinin MATLAB gerçekleştiriminin anlatılması 3. Dalga formu ve özelliklerinin anlaşılması,Dalga formu ve özeliklerini kavrama,Kablosuz haberleşme sistemine giriş,Modülasyon Boyutu Analizi,Kablosuz haberleşme sisteminde filtrelerin etkisi,Çok boyutlu sinyal analizi,Kablosuz haberleşmede senkronizasyon,Kablosuz haberleşmede kanal etkisi,Seçmeli Deney,RF sistemlerindeki bozulma,Girişim analizi,OFDM’e giriş
,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel sayısal haberleşme sistemlerini ve alt sistemlerini gerçekleştir, ve modelleri test eder.10, 19, 9A, D, E
Modern test ve ölçüm gereçlerini ve bunlarla ilgili yazılım tabanlı radyoyu kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Çeşitli sistem ölçüm tekniklerini, metotlarını ve gereçlerini kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Haberleşme sistem davranışını anlamak için zaman-frekans analizini kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Modülasyon ve dalga formu analizlerini gerçekleştirir.10, 16, 19, 9A, D, E
Kablosuz sinyal ve standart dalga formunu ifade eder.10, 16, 19, 9A, D, E
RF kısmındaki doğrusal olmayan bozulmaları tanımlar.10, 16, 19, 9A
Girişimin hem gerçekleme hem de donanım olarak taklit edebilir ve kablosuz sistem üzerindeki etkilerini gösterir.10, 16, 19, 9A, D, E
Birçok darbe biçimlendirme tekniği ile yapılan çeşitli sayısal haberleşme modülasyonlarının gerçekleştirme ve performanslarını karşılaştırır.10, 16, 19, 9A, D, E
Kod, uzay, açısal, zaman, frekans ve modülasyon boyutları gibi farklı bölgelerdeki çok boyutlu sinyal analizlerini tanımlar.10, 16, 19, 9A, D
Çok yollu yayılımdaki radyo haberleşme problemlerini ve ses tekniği kullanılan radyo kanallarını tanımlar.10, 16, 19, 9A, D, E
Sayısal haberleşme sistemlerinin bozulmasını ve bu bozulmaları modeller.10, 16, 19, 9A, D, E
Sayısal olarak modüle edilmiş bir sinyalin algılanması ve iletilen sinyalin tahmin edilmesi için senkronizasyonun etkilerini açıklar.10, 16, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Laboratuvar ve laboratuvar ekipmanlarının tanıtılması
2Temel bant haberleşme sistemlerinin MATLAB gerçekleştiriminin anlatılması 3. Dalga formu ve özelliklerinin anlaşılması
3Dalga formu ve özeliklerini kavrama
4Kablosuz haberleşme sistemine giriş
5Modülasyon Boyutu Analizi
6Kablosuz haberleşme sisteminde filtrelerin etkisi
7Çok boyutlu sinyal analizi
8Kablosuz haberleşmede senkronizasyon
9Kablosuz haberleşmede kanal etkisi
10Seçmeli Deney
11RF sistemlerindeki bozulma
12Girişim analizi
13OFDM’e giriş
14Proje Sunumları
Kaynak
İlgili ders materyalleri (El Kitabı, bildiri dosyaları, destekleyici dökümanlar ) dersin web sayfasında erişilebilir. Diğer ilgili dokumanlar web sayfasında yayınlanacak veya çıktı olarak verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi915135
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)249
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(249/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAYISAL HABERLEŞME LABORATUVARIEECD1212913Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 09:00-09:45

Cuma 10:00-10:45

Cuma 11:00-11:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hüseyin ARSLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı sayısal haberleşme sistemlerinin hem alt-sistemlerde hem de tüm sistem düzeylerinde performans ölçümü, test, modelleme, gerçekleştirme ile sayısal ve kablosuz haberleşme sistemlerinde pratik kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Laboratuvar ve laboratuvar ekipmanlarının tanıtılması,Temel bant haberleşme sistemlerinin MATLAB gerçekleştiriminin anlatılması 3. Dalga formu ve özelliklerinin anlaşılması,Dalga formu ve özeliklerini kavrama,Kablosuz haberleşme sistemine giriş,Modülasyon Boyutu Analizi,Kablosuz haberleşme sisteminde filtrelerin etkisi,Çok boyutlu sinyal analizi,Kablosuz haberleşmede senkronizasyon,Kablosuz haberleşmede kanal etkisi,Seçmeli Deney,RF sistemlerindeki bozulma,Girişim analizi,OFDM’e giriş
,Proje Sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Temel sayısal haberleşme sistemlerini ve alt sistemlerini gerçekleştir, ve modelleri test eder.10, 19, 9A, D, E
Modern test ve ölçüm gereçlerini ve bunlarla ilgili yazılım tabanlı radyoyu kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Çeşitli sistem ölçüm tekniklerini, metotlarını ve gereçlerini kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Haberleşme sistem davranışını anlamak için zaman-frekans analizini kullanır.10, 16, 19, 9A, D, E
Modülasyon ve dalga formu analizlerini gerçekleştirir.10, 16, 19, 9A, D, E
Kablosuz sinyal ve standart dalga formunu ifade eder.10, 16, 19, 9A, D, E
RF kısmındaki doğrusal olmayan bozulmaları tanımlar.10, 16, 19, 9A
Girişimin hem gerçekleme hem de donanım olarak taklit edebilir ve kablosuz sistem üzerindeki etkilerini gösterir.10, 16, 19, 9A, D, E
Birçok darbe biçimlendirme tekniği ile yapılan çeşitli sayısal haberleşme modülasyonlarının gerçekleştirme ve performanslarını karşılaştırır.10, 16, 19, 9A, D, E
Kod, uzay, açısal, zaman, frekans ve modülasyon boyutları gibi farklı bölgelerdeki çok boyutlu sinyal analizlerini tanımlar.10, 16, 19, 9A, D
Çok yollu yayılımdaki radyo haberleşme problemlerini ve ses tekniği kullanılan radyo kanallarını tanımlar.10, 16, 19, 9A, D, E
Sayısal haberleşme sistemlerinin bozulmasını ve bu bozulmaları modeller.10, 16, 19, 9A, D, E
Sayısal olarak modüle edilmiş bir sinyalin algılanması ve iletilen sinyalin tahmin edilmesi için senkronizasyonun etkilerini açıklar.10, 16, 19, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Laboratuvar ve laboratuvar ekipmanlarının tanıtılması
2Temel bant haberleşme sistemlerinin MATLAB gerçekleştiriminin anlatılması 3. Dalga formu ve özelliklerinin anlaşılması
3Dalga formu ve özeliklerini kavrama
4Kablosuz haberleşme sistemine giriş
5Modülasyon Boyutu Analizi
6Kablosuz haberleşme sisteminde filtrelerin etkisi
7Çok boyutlu sinyal analizi
8Kablosuz haberleşmede senkronizasyon
9Kablosuz haberleşmede kanal etkisi
10Seçmeli Deney
11RF sistemlerindeki bozulma
12Girişim analizi
13OFDM’e giriş
14Proje Sunumları
Kaynak
İlgili ders materyalleri (El Kitabı, bildiri dosyaları, destekleyici dökümanlar ) dersin web sayfasında erişilebilir. Diğer ilgili dokumanlar web sayfasında yayınlanacak veya çıktı olarak verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:03Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:04