Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRODALGA YÜKSELTEÇLER | EECD1113164 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mikrodalga amplifikatör tasarımı, analizi ve optimizasyonunun ileri düzey bir çalışmasını sunmaktadır. Konular, transistör modelleri, amplifikatör sınıflandırmaları, eşleştirme ağları, kararlılık analizi, doğrusal olmayan etkiler, kazanç tanımları, genişbant amplifikatörler, düşük gürültülü amplifikatörler, güç amplifikatörleri ve ileri düzey amplifikatör konseptlerini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrodalga Yükselteçlere Giriş, Mikrodalga Yükselteçlerin Genel Bakışı, İletişim Sistemlerindeki Önemi,Pratik İletim Hatları, Dalga Kılavuzu, Koaksiyel Kablo, Torsiyonlu Çift, Mikroşerit, Mikroşerit Kesintileri, Şerit Hattı, Coplanar Dalga Kılavuzu,Mikrodalga Ağ Parametreleri, Z, Y, ABCD Parametreleri, S, T Parametreleri, Aralarında dönüşüm,Mikrodalga Yükselteçlerde Kararlılık Analizi ve Kazanç, Kararlılık Kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma Kararlılık Analizi, Kararlılık Geliştirmek İçin Geri Besleme Ağları, Negatif Geri Besleme Teknikleri,Çoklu Bağlantı Noktası S-parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı İmtiyans Parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı S-parametreleri, Konfigürasyon Dönüşümü, Geri Besleme Haritaları, Üç Bağlantı Noktalı Tasarım Tekniklerinin Uygulanması,Eşleştirme Ağları ve Empedans Dönüşümü, Empedans Eşleştirme Teknikleri, Yoğun Eşleştirme, Dağıtılmış Eşleştirme, Smith Şeması Uygulamaları, Genişbant Eşleştirme Ağları, Giriş ve Çıkış Empedans Dönüşümü,Mikrodalga Yarıiletken Malzemeler ve Diyotlar, Mikrodalga Yarıiletken Malzemelerin Seçimi, Mikrodalga Yarıiletken Üretim Teknolojisi, pn-Birleşim, Mikrodalga Diyotlar, IMPATT Diyot Ailesi,Mikrodalga Transistörler ve MMIC'ler, Küçük Sinyal ve Büyük Sinyal Modelleri, Mikrodalga Bipolar Transistörler, Heteroyapı Bipolar Transistör (HBT), Mikrodalga Alan Etkisi Transistörleri, MESFET ve HEMT Eşdeğer Devre, Monolitik Mikrodalga Entegre Devreler (MMIC'ler), MMIC Devre Elemanları,Yükselteç Sınıflandırmaları ve Konfigürasyonlar, A, B, C, AB ve D Sınıfı Yükselteçler, Ortak Emişçi, Ortak Baz, Ortak Toplayıcı Konfigürasyonları, İtiş-Çek ve Kaskot Konfigürasyonları,Genişbant Mikrodalga Yükselteçler ve Tasarım Projesi Başlangıcı, Genişbant Yükselteç Tasarımı Düşünceleri, Kaskot ve Dağıtılmış Yükselteçler, Gürültü Figürü ve Güç Kazancı Genişbant Yükselteçlerde, Tasarım Projesi Gereksinimlerine Giriş, Grup Oluşturma ve Konu Seçimi,Düşük-Gürültü Yükselteçler (LNA) ve Tasarım Projesi Çalışması, LNA Tasarım İlkeleri, Gürültü Figürü ve Kazanç Optimizasyonu, LNA'lar için Eşleştirme Teknikleri, Tasarım Projeleri Üzerine Danışmalar ve Geri Bildirimler, Aktif, Pasif ve Hibrit Kaynak-İtme Ölçüm Teknikleri,Güç Yükselteçleri (PA), PA Tasarım Düşünceleri, Verimlilik ve Güç Kazancı Optimizasyonu, A, B ve C Sınıfı Güç Yükselteçleri, Aktif, Pasif ve Hibrit Yük-İtme Ölçüm Teknikleri,Mikrodalga Yükselteçlerin Doğrusallaştırılması, Güç Yükselteçleri İçin Doğrusallaştırma Teknikleri, Adaptif kutuplama, Dijital Ön-Bozulma,Mikrodalga Yükselteçlerde Son Gelişmeler ve Tasarım Proje Çalışmaları, Yeni Teknolojiler, Yükselteç Tasarımında İleri Malzemeler, İletişim Sistemlerinde Uygulamalar, Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrodalga yükselteç kavramlarının temel anlayışını edinin ve bunların iletişim sistemlerindeki önemini kavrar. | 2, 21, 9 | E, F |
Dalga kılavuzu, koaksiyel kablo, telden çift, mikroşerit, mikroşerit kesintileri, şerit hattı ve coplanar dalga kılavuzu gibi çeşitli pratik iletim hatları için simulasyonlar üretir. | 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Z, Y, ABCD parametreleri ve S, T parametreleri de dahil olmak üzere mikrodalga ağ parametrelerini analiz eder. | 2, 21, 9 | E, F |
Kararlılık analizi için kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma kararlılık Analizi'ni kullanın ve mikrodalga yükselteçlerde kazanç hesaplamaları yapar. | 2, 21, 9 | E, F |
Çoklu bağlantı noktası S-parametrelerini, üç bağlantı noktalı imtityans parametrelerini ve konfigürasyon dönüşümünü kavrar. | 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Toplu ve dağıtılmış parametre teknikleri kullanarak Smith abağıı kullanarak empadans eşleştirmeyi gerçekleştirir. Bunlar, giriş ve çıkış empadans dönüşümü için dar bantlı veya geniş bantlı eşleştirme ağları olabilir. | 14, 2, 21, 9 | E, F |
Mikrodalga yarıiletken malzemelerin seçimi, mikrodalga yarıiletken üretim teknolojisi ve pn-birleşimlerinin ve IMPATT diyot ailesinin işleyişi konusunda temel bilgi edinir. | 10, 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Learn small-signal and large-signal models for microwave transistors, S-parameters, and nonlinear effects, characteristics, and equivalent circuits of Microwave Bipolar Junction Transistors (BJTs), Heterojunction Bipolar Transistors (HBTs), and Microwave Field Effect Transistors (FETs) including MESFET and HEMT. | 12, 14, 19, 2, 21, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Yükselteçlere Giriş, Mikrodalga Yükselteçlerin Genel Bakışı, İletişim Sistemlerindeki Önemi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Pratik İletim Hatları, Dalga Kılavuzu, Koaksiyel Kablo, Torsiyonlu Çift, Mikroşerit, Mikroşerit Kesintileri, Şerit Hattı, Coplanar Dalga Kılavuzu | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Mikrodalga Ağ Parametreleri, Z, Y, ABCD Parametreleri, S, T Parametreleri, Aralarında dönüşüm | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | Mikrodalga Yükselteçlerde Kararlılık Analizi ve Kazanç, Kararlılık Kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma Kararlılık Analizi, Kararlılık Geliştirmek İçin Geri Besleme Ağları, Negatif Geri Besleme Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Çoklu Bağlantı Noktası S-parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı İmtiyans Parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı S-parametreleri, Konfigürasyon Dönüşümü, Geri Besleme Haritaları, Üç Bağlantı Noktalı Tasarım Tekniklerinin Uygulanması | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Eşleştirme Ağları ve Empedans Dönüşümü, Empedans Eşleştirme Teknikleri, Yoğun Eşleştirme, Dağıtılmış Eşleştirme, Smith Şeması Uygulamaları, Genişbant Eşleştirme Ağları, Giriş ve Çıkış Empedans Dönüşümü | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Mikrodalga Yarıiletken Malzemeler ve Diyotlar, Mikrodalga Yarıiletken Malzemelerin Seçimi, Mikrodalga Yarıiletken Üretim Teknolojisi, pn-Birleşim, Mikrodalga Diyotlar, IMPATT Diyot Ailesi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Mikrodalga Transistörler ve MMIC'ler, Küçük Sinyal ve Büyük Sinyal Modelleri, Mikrodalga Bipolar Transistörler, Heteroyapı Bipolar Transistör (HBT), Mikrodalga Alan Etkisi Transistörleri, MESFET ve HEMT Eşdeğer Devre, Monolitik Mikrodalga Entegre Devreler (MMIC'ler), MMIC Devre Elemanları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Yükselteç Sınıflandırmaları ve Konfigürasyonlar, A, B, C, AB ve D Sınıfı Yükselteçler, Ortak Emişçi, Ortak Baz, Ortak Toplayıcı Konfigürasyonları, İtiş-Çek ve Kaskot Konfigürasyonları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Genişbant Mikrodalga Yükselteçler ve Tasarım Projesi Başlangıcı, Genişbant Yükselteç Tasarımı Düşünceleri, Kaskot ve Dağıtılmış Yükselteçler, Gürültü Figürü ve Güç Kazancı Genişbant Yükselteçlerde, Tasarım Projesi Gereksinimlerine Giriş, Grup Oluşturma ve Konu Seçimi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | Düşük-Gürültü Yükselteçler (LNA) ve Tasarım Projesi Çalışması, LNA Tasarım İlkeleri, Gürültü Figürü ve Kazanç Optimizasyonu, LNA'lar için Eşleştirme Teknikleri, Tasarım Projeleri Üzerine Danışmalar ve Geri Bildirimler, Aktif, Pasif ve Hibrit Kaynak-İtme Ölçüm Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Güç Yükselteçleri (PA), PA Tasarım Düşünceleri, Verimlilik ve Güç Kazancı Optimizasyonu, A, B ve C Sınıfı Güç Yükselteçleri, Aktif, Pasif ve Hibrit Yük-İtme Ölçüm Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Mikrodalga Yükselteçlerin Doğrusallaştırılması, Güç Yükselteçleri İçin Doğrusallaştırma Teknikleri, Adaptif kutuplama, Dijital Ön-Bozulma | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | Mikrodalga Yükselteçlerde Son Gelişmeler ve Tasarım Proje Çalışmaları, Yeni Teknolojiler, Yükselteç Tasarımında İleri Malzemeler, İletişim Sistemlerinde Uygulamalar, Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design by Guillermo Gonzalez Microwave Active Circuit Analysis and Design by Clive Poole, Izzat Darwazeh |
1. RF and Microwave Transistor Oscillator Design by Andrei Grebennikov 2. High-Frequency Amplifiers by Helge Granberg |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 8 | 112 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 1 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 8 | 32 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MİKRODALGA YÜKSELTEÇLER | EECD1113164 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı | Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 Çarşamba 18:30-19:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, mikrodalga amplifikatör tasarımı, analizi ve optimizasyonunun ileri düzey bir çalışmasını sunmaktadır. Konular, transistör modelleri, amplifikatör sınıflandırmaları, eşleştirme ağları, kararlılık analizi, doğrusal olmayan etkiler, kazanç tanımları, genişbant amplifikatörler, düşük gürültülü amplifikatörler, güç amplifikatörleri ve ileri düzey amplifikatör konseptlerini içermektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrodalga Yükselteçlere Giriş, Mikrodalga Yükselteçlerin Genel Bakışı, İletişim Sistemlerindeki Önemi,Pratik İletim Hatları, Dalga Kılavuzu, Koaksiyel Kablo, Torsiyonlu Çift, Mikroşerit, Mikroşerit Kesintileri, Şerit Hattı, Coplanar Dalga Kılavuzu,Mikrodalga Ağ Parametreleri, Z, Y, ABCD Parametreleri, S, T Parametreleri, Aralarında dönüşüm,Mikrodalga Yükselteçlerde Kararlılık Analizi ve Kazanç, Kararlılık Kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma Kararlılık Analizi, Kararlılık Geliştirmek İçin Geri Besleme Ağları, Negatif Geri Besleme Teknikleri,Çoklu Bağlantı Noktası S-parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı İmtiyans Parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı S-parametreleri, Konfigürasyon Dönüşümü, Geri Besleme Haritaları, Üç Bağlantı Noktalı Tasarım Tekniklerinin Uygulanması,Eşleştirme Ağları ve Empedans Dönüşümü, Empedans Eşleştirme Teknikleri, Yoğun Eşleştirme, Dağıtılmış Eşleştirme, Smith Şeması Uygulamaları, Genişbant Eşleştirme Ağları, Giriş ve Çıkış Empedans Dönüşümü,Mikrodalga Yarıiletken Malzemeler ve Diyotlar, Mikrodalga Yarıiletken Malzemelerin Seçimi, Mikrodalga Yarıiletken Üretim Teknolojisi, pn-Birleşim, Mikrodalga Diyotlar, IMPATT Diyot Ailesi,Mikrodalga Transistörler ve MMIC'ler, Küçük Sinyal ve Büyük Sinyal Modelleri, Mikrodalga Bipolar Transistörler, Heteroyapı Bipolar Transistör (HBT), Mikrodalga Alan Etkisi Transistörleri, MESFET ve HEMT Eşdeğer Devre, Monolitik Mikrodalga Entegre Devreler (MMIC'ler), MMIC Devre Elemanları,Yükselteç Sınıflandırmaları ve Konfigürasyonlar, A, B, C, AB ve D Sınıfı Yükselteçler, Ortak Emişçi, Ortak Baz, Ortak Toplayıcı Konfigürasyonları, İtiş-Çek ve Kaskot Konfigürasyonları,Genişbant Mikrodalga Yükselteçler ve Tasarım Projesi Başlangıcı, Genişbant Yükselteç Tasarımı Düşünceleri, Kaskot ve Dağıtılmış Yükselteçler, Gürültü Figürü ve Güç Kazancı Genişbant Yükselteçlerde, Tasarım Projesi Gereksinimlerine Giriş, Grup Oluşturma ve Konu Seçimi,Düşük-Gürültü Yükselteçler (LNA) ve Tasarım Projesi Çalışması, LNA Tasarım İlkeleri, Gürültü Figürü ve Kazanç Optimizasyonu, LNA'lar için Eşleştirme Teknikleri, Tasarım Projeleri Üzerine Danışmalar ve Geri Bildirimler, Aktif, Pasif ve Hibrit Kaynak-İtme Ölçüm Teknikleri,Güç Yükselteçleri (PA), PA Tasarım Düşünceleri, Verimlilik ve Güç Kazancı Optimizasyonu, A, B ve C Sınıfı Güç Yükselteçleri, Aktif, Pasif ve Hibrit Yük-İtme Ölçüm Teknikleri,Mikrodalga Yükselteçlerin Doğrusallaştırılması, Güç Yükselteçleri İçin Doğrusallaştırma Teknikleri, Adaptif kutuplama, Dijital Ön-Bozulma,Mikrodalga Yükselteçlerde Son Gelişmeler ve Tasarım Proje Çalışmaları, Yeni Teknolojiler, Yükselteç Tasarımında İleri Malzemeler, İletişim Sistemlerinde Uygulamalar, Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mikrodalga yükselteç kavramlarının temel anlayışını edinin ve bunların iletişim sistemlerindeki önemini kavrar. | 2, 21, 9 | E, F |
Dalga kılavuzu, koaksiyel kablo, telden çift, mikroşerit, mikroşerit kesintileri, şerit hattı ve coplanar dalga kılavuzu gibi çeşitli pratik iletim hatları için simulasyonlar üretir. | 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Z, Y, ABCD parametreleri ve S, T parametreleri de dahil olmak üzere mikrodalga ağ parametrelerini analiz eder. | 2, 21, 9 | E, F |
Kararlılık analizi için kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma kararlılık Analizi'ni kullanın ve mikrodalga yükselteçlerde kazanç hesaplamaları yapar. | 2, 21, 9 | E, F |
Çoklu bağlantı noktası S-parametrelerini, üç bağlantı noktalı imtityans parametrelerini ve konfigürasyon dönüşümünü kavrar. | 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Toplu ve dağıtılmış parametre teknikleri kullanarak Smith abağıı kullanarak empadans eşleştirmeyi gerçekleştirir. Bunlar, giriş ve çıkış empadans dönüşümü için dar bantlı veya geniş bantlı eşleştirme ağları olabilir. | 14, 2, 21, 9 | E, F |
Mikrodalga yarıiletken malzemelerin seçimi, mikrodalga yarıiletken üretim teknolojisi ve pn-birleşimlerinin ve IMPATT diyot ailesinin işleyişi konusunda temel bilgi edinir. | 10, 12, 14, 2, 21, 9 | E, F |
Learn small-signal and large-signal models for microwave transistors, S-parameters, and nonlinear effects, characteristics, and equivalent circuits of Microwave Bipolar Junction Transistors (BJTs), Heterojunction Bipolar Transistors (HBTs), and Microwave Field Effect Transistors (FETs) including MESFET and HEMT. | 12, 14, 19, 2, 21, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrodalga Yükselteçlere Giriş, Mikrodalga Yükselteçlerin Genel Bakışı, İletişim Sistemlerindeki Önemi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
2 | Pratik İletim Hatları, Dalga Kılavuzu, Koaksiyel Kablo, Torsiyonlu Çift, Mikroşerit, Mikroşerit Kesintileri, Şerit Hattı, Coplanar Dalga Kılavuzu | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
3 | Mikrodalga Ağ Parametreleri, Z, Y, ABCD Parametreleri, S, T Parametreleri, Aralarında dönüşüm | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
4 | Mikrodalga Yükselteçlerde Kararlılık Analizi ve Kazanç, Kararlılık Kriterleri, K-faktörü ve Daire Uydurma Kararlılık Analizi, Kararlılık Geliştirmek İçin Geri Besleme Ağları, Negatif Geri Besleme Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
5 | Çoklu Bağlantı Noktası S-parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı İmtiyans Parametreleri, Üç Bağlantı Noktalı S-parametreleri, Konfigürasyon Dönüşümü, Geri Besleme Haritaları, Üç Bağlantı Noktalı Tasarım Tekniklerinin Uygulanması | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
6 | Eşleştirme Ağları ve Empedans Dönüşümü, Empedans Eşleştirme Teknikleri, Yoğun Eşleştirme, Dağıtılmış Eşleştirme, Smith Şeması Uygulamaları, Genişbant Eşleştirme Ağları, Giriş ve Çıkış Empedans Dönüşümü | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
7 | Mikrodalga Yarıiletken Malzemeler ve Diyotlar, Mikrodalga Yarıiletken Malzemelerin Seçimi, Mikrodalga Yarıiletken Üretim Teknolojisi, pn-Birleşim, Mikrodalga Diyotlar, IMPATT Diyot Ailesi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
8 | Mikrodalga Transistörler ve MMIC'ler, Küçük Sinyal ve Büyük Sinyal Modelleri, Mikrodalga Bipolar Transistörler, Heteroyapı Bipolar Transistör (HBT), Mikrodalga Alan Etkisi Transistörleri, MESFET ve HEMT Eşdeğer Devre, Monolitik Mikrodalga Entegre Devreler (MMIC'ler), MMIC Devre Elemanları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
9 | Yükselteç Sınıflandırmaları ve Konfigürasyonlar, A, B, C, AB ve D Sınıfı Yükselteçler, Ortak Emişçi, Ortak Baz, Ortak Toplayıcı Konfigürasyonları, İtiş-Çek ve Kaskot Konfigürasyonları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
10 | Genişbant Mikrodalga Yükselteçler ve Tasarım Projesi Başlangıcı, Genişbant Yükselteç Tasarımı Düşünceleri, Kaskot ve Dağıtılmış Yükselteçler, Gürültü Figürü ve Güç Kazancı Genişbant Yükselteçlerde, Tasarım Projesi Gereksinimlerine Giriş, Grup Oluşturma ve Konu Seçimi | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
11 | Düşük-Gürültü Yükselteçler (LNA) ve Tasarım Projesi Çalışması, LNA Tasarım İlkeleri, Gürültü Figürü ve Kazanç Optimizasyonu, LNA'lar için Eşleştirme Teknikleri, Tasarım Projeleri Üzerine Danışmalar ve Geri Bildirimler, Aktif, Pasif ve Hibrit Kaynak-İtme Ölçüm Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
12 | Güç Yükselteçleri (PA), PA Tasarım Düşünceleri, Verimlilik ve Güç Kazancı Optimizasyonu, A, B ve C Sınıfı Güç Yükselteçleri, Aktif, Pasif ve Hibrit Yük-İtme Ölçüm Teknikleri | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
13 | Mikrodalga Yükselteçlerin Doğrusallaştırılması, Güç Yükselteçleri İçin Doğrusallaştırma Teknikleri, Adaptif kutuplama, Dijital Ön-Bozulma | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
14 | Mikrodalga Yükselteçlerde Son Gelişmeler ve Tasarım Proje Çalışmaları, Yeni Teknolojiler, Yükselteç Tasarımında İleri Malzemeler, İletişim Sistemlerinde Uygulamalar, Öğrenci Araştırma Projesi Sunumları | Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar |
Kaynak |
Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design by Guillermo Gonzalez Microwave Active Circuit Analysis and Design by Clive Poole, Izzat Darwazeh |
1. RF and Microwave Transistor Oscillator Design by Andrei Grebennikov 2. High-Frequency Amplifiers by Helge Granberg |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |