Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM DEVRELERİEECD1214256Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve
basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.,Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık),Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler,Transformers Transmission Lines,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı,KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar,Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel transistor bilgisini kavrar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, F
İletişim devreleri için gürültü analizi yapar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İletişim devreleri için doğrusallık analizini kavrar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama gerçekleştirir.12, 14, 17, 19, 2, 9A, F
Frekans ayarlı güçlendiricileri kavrar.12, 14, 17, 18, 19, 2, 5, 9A, F
Yüksek güçlü güçlendiricileri kavrar.12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Karıştırıcı ve osilatörleri kavrar.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A
ESD ve Latchup konusunda bilgi sahibi olur.10, 14, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve
basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
2Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
3Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisiDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
4İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devrelerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
5Transformers Transmission LinesDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
6Empedans uyumlama Uyumlama bloklarıDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
7Dar bantlı güçlendiricilerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
8Diyot ve ESDDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
9Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
10Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansıDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
11KarıştırıcılarAnalog ÇarpıcılarDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
12Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörlerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
13Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsüDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
14PLL ve SentezörlerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
Kaynak
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14684
Rehberli Problem Çözme6212
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer3721
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı326
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)231
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(231/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLETİŞİM DEVRELERİEECD1214256Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Hüseyin Şerif SAVCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı iletişim devrelerinde gürültü. Doğruluk, resonans vs gibi konuları öğretmektir. Frekans ayarlı güçlendiriciler, Yüksek Güçlü Güçlendiriciler, Karıştırıcılar, Osilatörler ve frekans sentezleme blokları öğretilecektir. Bu dersi alan öğrenciler iletişim devrelerini analiz edip tasarlayabilecektir.
Dersin İçeriğiBu ders; İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve
basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.,Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık),Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisi,İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devreler,Transformers Transmission Lines,Empedans uyumlama Uyumlama blokları,Dar bantlı güçlendiriciler,Diyot ve ESD,Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.,Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansı,KarıştırıcılarAnalog Çarpıcılar,Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörler,Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsü,PLL ve Sentezörler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Genel transistor bilgisini kavrar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 5, 6, 9A, F
İletişim devreleri için gürültü analizi yapar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İletişim devreleri için doğrusallık analizini kavrar.12, 14, 16, 17, 19, 2, 9A, F
İndüktör, kapasitör ve trafo kullanarak empedans uyumlama gerçekleştirir.12, 14, 17, 19, 2, 9A, F
Frekans ayarlı güçlendiricileri kavrar.12, 14, 17, 18, 19, 2, 5, 9A, F
Yüksek güçlü güçlendiricileri kavrar.12, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Karıştırıcı ve osilatörleri kavrar.10, 12, 14, 16, 19, 6, 9A
ESD ve Latchup konusunda bilgi sahibi olur.10, 14, 16, 19, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İletişim devrelerine giriş.İletişim konsepti ve alıcı/verici yapıları.Trazistörler ve
basit güçlendirme yapıları.İletişim devrelerinde kullanılan tanımlar.
Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
2Gürültü, Doğrusallık (Harmonik, IM and CM doğrusallık)Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
3Doğrusallık Geri beslemenin doğrusallık üzerine etkisiDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
4İndüktörler Kapasitörler, Ayarlanabilen Kapasitörler Rezonant devrelerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
5Transformers Transmission LinesDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
6Empedans uyumlama Uyumlama bloklarıDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
7Dar bantlı güçlendiricilerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
8Diyot ve ESDDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
9Çıkış güçlendiricileri. Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Ders notları, ders kitabı, referans kitaplar
10Yüksek Güçlü Güçlendiriciler.Geniş sinyal transkondüktansıDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
11KarıştırıcılarAnalog ÇarpıcılarDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
12Negatif rezistans osilatörleri, LC OsilatörlerColpitts osilatörlerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
13Kipp Osilatör, Düşük güçlü osilatörFaz gürültüsüDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
14PLL ve SentezörlerDers notları, ders kitabı, referans kitaplar
Kaynak
Behzad Razavi, RF Microelectronics, Pearson Thomas Lee, The Design of CMOS Radio-Frequency Integrated Circuits, Cambridge University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:03Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:04