Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KABLOSUZ HABERLEŞMEDE OFDM VE ÖTESİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Background and preparation 2.Multicarrier versus single carrier waveforms 3.Equalization Concept 4.Introduction to OFDM and Multi-Carrier Modulation 5.OFDM problems 6.Adaptive, Flexible, Cognitive OFDM 7.OFDM sidelobes and sidelobe reduction techniques (Spectral shaping in OFDM) 8.Scheduling in OFDMA 9.OFDM standards and design parameters 10.Optimal OFDM system design for a given set of requirements 11.OFDM performance measurement techniques (testing and measurement of OFDM signals) 12.Other Important Waveforms 13.Numerology and OFDM (OFDM variants from OFDM baseline) 14.Coexistence of OFDM variants in the same frame 15.Future concepts in Waveform 16.Simulation of OFDM and some other common waveforms in MATLAB. Performance analysis tools, measurement techniques, performance metrics and their measurements, etc. 17.Other things to discuss; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | 1.Background and preparation 2.Multicarrier versus single carrier waveforms 3.Equalization Concept 4.Introduction to OFDM and Multi-Carrier Modulation 5.OFDM problems 6.Adaptive, Flexible, Cognitive OFDM 7.OFDM sidelobes and sidelobe reduction techniques (Spectral shaping in OFDM) 8.Scheduling in OFDMA 9.OFDM standards and design parameters 10.Optimal OFDM system design for a given set of requirements 11.OFDM performance measurement techniques (testing and measurement of OFDM signals) 12.Other Important Waveforms 13.Numerology and OFDM (OFDM variants from OFDM baseline) 14.Coexistence of OFDM variants in the same frame 15.Future concepts in Waveform 16.Simulation of OFDM and some other common waveforms in MATLAB. Performance analysis tools, measurement techniques, performance metrics and their measurements, etc. 17.Other things to discuss |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | ||||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | ||||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | ||||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | ||||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | ||||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 6 | 60 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(102/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KABLOSUZ HABERLEŞMEDE OFDM VE ÖTESİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Hüseyin ARSLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Background and preparation 2.Multicarrier versus single carrier waveforms 3.Equalization Concept 4.Introduction to OFDM and Multi-Carrier Modulation 5.OFDM problems 6.Adaptive, Flexible, Cognitive OFDM 7.OFDM sidelobes and sidelobe reduction techniques (Spectral shaping in OFDM) 8.Scheduling in OFDMA 9.OFDM standards and design parameters 10.Optimal OFDM system design for a given set of requirements 11.OFDM performance measurement techniques (testing and measurement of OFDM signals) 12.Other Important Waveforms 13.Numerology and OFDM (OFDM variants from OFDM baseline) 14.Coexistence of OFDM variants in the same frame 15.Future concepts in Waveform 16.Simulation of OFDM and some other common waveforms in MATLAB. Performance analysis tools, measurement techniques, performance metrics and their measurements, etc. 17.Other things to discuss; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
0 | 1.Background and preparation 2.Multicarrier versus single carrier waveforms 3.Equalization Concept 4.Introduction to OFDM and Multi-Carrier Modulation 5.OFDM problems 6.Adaptive, Flexible, Cognitive OFDM 7.OFDM sidelobes and sidelobe reduction techniques (Spectral shaping in OFDM) 8.Scheduling in OFDMA 9.OFDM standards and design parameters 10.Optimal OFDM system design for a given set of requirements 11.OFDM performance measurement techniques (testing and measurement of OFDM signals) 12.Other Important Waveforms 13.Numerology and OFDM (OFDM variants from OFDM baseline) 14.Coexistence of OFDM variants in the same frame 15.Future concepts in Waveform 16.Simulation of OFDM and some other common waveforms in MATLAB. Performance analysis tools, measurement techniques, performance metrics and their measurements, etc. 17.Other things to discuss |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | ||||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | ||||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | ||||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | ||||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | ||||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | ||||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | ||||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar | ||||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |