Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEYİN BİLGİSAYAR ARAYÜZLERİBEBD1215533Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, farklı beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve mevcut sistemlerin çalışma mantığını anlatarak, öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel kavramlar,Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri,EEG temelli BBA Yaklaşımları,Uyaran sunumu,Kayıt ve Analiz araçları,Ödevlerin ayrıntıları,Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri,fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri,Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü,Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları,Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik,Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında genel bilgi sahibi olur. 2- Farklı beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir. 3- Beyin-bilgisayar arayüzlerinin performans ölçütlerini öğrenir. 4- Uyaran sunumu, kayıt ve analiz araçlarına aşina olur. 5- Beyin-bilgisayar arayüzleri ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular. 6- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Temel kavramlarDers notlarını okuyun
3Beyin-bilgisayar arayüzü temelleriDers notlarını okuyun
4EEG temelli BBA YaklaşımlarıDers notlarını okuyun
5Uyaran sunumuDers notlarını okuyun
6Kayıt ve Analiz araçlarıDers notlarını okuyun
7Ödevlerin ayrıntıları
8Diğer beyin-bilgisayar arayüzleriDers notlarını okuyun
9fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleriDers notlarını okuyun
10Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümüDers notlarını okuyun
11Beyin bilgisayar arayüzü uygulamalarıDers notlarını okuyun
12Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislikDers notlarını okuyun
13Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri
14Öğrenci sunumlarıSunum dosyalarını yükleyin
Kaynak
Desney S. Tan, Anton Nijholt. Brain-computer interfaces, Applying our Minds to Human-Computer Interaction, Springer, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 60
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi15050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer15050
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13535
Genel Sınav ve Hazırlığı15555
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BEYİN BİLGİSAYAR ARAYÜZLERİBEBD1215533Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Zafer İŞCAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, farklı beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında öğrencileri bilgilendirmek ve mevcut sistemlerin çalışma mantığını anlatarak, öğrencilerin mühendislik bilgilerini bu alanda kullanmalarına imkân sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders Tanıtımı,Temel kavramlar,Beyin-bilgisayar arayüzü temelleri,EEG temelli BBA Yaklaşımları,Uyaran sunumu,Kayıt ve Analiz araçları,Ödevlerin ayrıntıları,Diğer beyin-bilgisayar arayüzleri,fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleri,Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümü,Beyin bilgisayar arayüzü uygulamaları,Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislik,Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkında genel bilgi sahibi olur. 2- Farklı beyin-bilgisayar arayüzlerinin çalışma prensiplerini öğrenir. 3- Beyin-bilgisayar arayüzlerinin performans ölçütlerini öğrenir. 4- Uyaran sunumu, kayıt ve analiz araçlarına aşina olur. 5- Beyin-bilgisayar arayüzleri ile elde edilen işaretlerde yazılım aracılığı ile işaret işleme yöntemlerini uygular. 6- Beyin-bilgisayar arayüzleri hakkındaki araştırma makalelerini inceleyip sunma becerisi kazanır.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders Tanıtımı
2Temel kavramlarDers notlarını okuyun
3Beyin-bilgisayar arayüzü temelleriDers notlarını okuyun
4EEG temelli BBA YaklaşımlarıDers notlarını okuyun
5Uyaran sunumuDers notlarını okuyun
6Kayıt ve Analiz araçlarıDers notlarını okuyun
7Ödevlerin ayrıntıları
8Diğer beyin-bilgisayar arayüzleriDers notlarını okuyun
9fNIRS tabanlı beyin-bilgisayar arayüzleriDers notlarını okuyun
10Beyin-bilgisayar arayüzlerinin başarım ölçümüDers notlarını okuyun
11Beyin bilgisayar arayüzü uygulamalarıDers notlarını okuyun
12Beyin-bilgisayar arayüzünde mühendislikDers notlarını okuyun
13Dersin özeti ve tartışma, gelecek öngörüleri
14Öğrenci sunumlarıSunum dosyalarını yükleyin
Kaynak
Desney S. Tan, Anton Nijholt. Brain-computer interfaces, Applying our Minds to Human-Computer Interaction, Springer, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 60

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01