Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDAVİ AMAÇLI MEDİKAL CİHAZLARBEBD1112961Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı tıbbi cihaz tasarım ve üretiminin temellerini tanıtmak ve tıbbi cihaz regülasyonlarının gerekliliklerini yerine getirmeye yönelik işlemleri değerlendirmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal Cihazlar - Genel Bakış ,Medikal Cihazların Sınıflandırılması ,Medikal Cihaz Yönetmeliği ,Güvenlik ve Etkinlik Verisi Özeti ,Biyoelektronik Tasarım Perspektifi (Veri Toplama ve Filtreleme),Fonksiyonel Elektriksel Uyarım ,Biyouyumluluk Perspektifi (Abiyotik Karakterizasyon) ,Biyouyumluluk Perspektifi (Biyotik Karakterizasyon) ,Medikal Cihazlar için Sayısal İşaret İşleme ,Medikal Cihazların Klinik Değerlendirmesi ,Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (I) ,Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (II) ,Medikal Cihazlar için Yapay Zeka ,Medikal Cihazlar için İstatistiksel Analiz ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medikal cihaz tasarım gerekliliklerini biyoelektronik, biyomalzeme ve biyomekanik bakış açılarından tartışır10, 16, 17, 2, 21, 5, 6, 9A, E, F
Medikal cihazları sınıflandırır10, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F
Medikal cihazlarının etkinlik analizini gerçekleştirir10, 14, 16, 2, 5, 6, 9A, F
Medikal cihazların geliştirilmesi, test edilmesi ve pazara sürülme süreçlerini değerlendirir10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Biyomedikal işaret kayıt ve uyarım cihazlarının çalışma prensiplerini yorumlar. 10, 12, 14, 16, 17, 5, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal Cihazlar - Genel Bakış
2Medikal Cihazların Sınıflandırılması
3Medikal Cihaz Yönetmeliği
4Güvenlik ve Etkinlik Verisi Özeti
5Biyoelektronik Tasarım Perspektifi (Veri Toplama ve Filtreleme)
6Fonksiyonel Elektriksel Uyarım
7Biyouyumluluk Perspektifi (Abiyotik Karakterizasyon)
8Biyouyumluluk Perspektifi (Biyotik Karakterizasyon)
9Medikal Cihazlar için Sayısal İşaret İşleme
10Medikal Cihazların Klinik Değerlendirmesi
11Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (I)
12Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (II)
13Medikal Cihazlar için Yapay Zeka
14Medikal Cihazlar için İstatistiksel Analiz
Kaynak
1- The European Union Medical Device Regulation of 2017. 2- Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed. John Wiley & Sons, 2010. 3- Ders sırasında belirtilecek olan bilimsel araştırma makaleleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi23060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer16060
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı17070
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEDAVİ AMAÇLI MEDİKAL CİHAZLARBEBD1112961Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 10:00-10:45

Pazartesi 11:00-11:45

Pazartesi 12:00-12:45

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mehmet KOCATÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı tıbbi cihaz tasarım ve üretiminin temellerini tanıtmak ve tıbbi cihaz regülasyonlarının gerekliliklerini yerine getirmeye yönelik işlemleri değerlendirmektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medikal Cihazlar - Genel Bakış ,Medikal Cihazların Sınıflandırılması ,Medikal Cihaz Yönetmeliği ,Güvenlik ve Etkinlik Verisi Özeti ,Biyoelektronik Tasarım Perspektifi (Veri Toplama ve Filtreleme),Fonksiyonel Elektriksel Uyarım ,Biyouyumluluk Perspektifi (Abiyotik Karakterizasyon) ,Biyouyumluluk Perspektifi (Biyotik Karakterizasyon) ,Medikal Cihazlar için Sayısal İşaret İşleme ,Medikal Cihazların Klinik Değerlendirmesi ,Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (I) ,Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (II) ,Medikal Cihazlar için Yapay Zeka ,Medikal Cihazlar için İstatistiksel Analiz ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medikal cihaz tasarım gerekliliklerini biyoelektronik, biyomalzeme ve biyomekanik bakış açılarından tartışır10, 16, 17, 2, 21, 5, 6, 9A, E, F
Medikal cihazları sınıflandırır10, 14, 16, 19, 2, 5, 6, 9A, E, F
Medikal cihazlarının etkinlik analizini gerçekleştirir10, 14, 16, 2, 5, 6, 9A, F
Medikal cihazların geliştirilmesi, test edilmesi ve pazara sürülme süreçlerini değerlendirir10, 14, 16, 19, 2, 5, 9A, F
Biyomedikal işaret kayıt ve uyarım cihazlarının çalışma prensiplerini yorumlar. 10, 12, 14, 16, 17, 5, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medikal Cihazlar - Genel Bakış
2Medikal Cihazların Sınıflandırılması
3Medikal Cihaz Yönetmeliği
4Güvenlik ve Etkinlik Verisi Özeti
5Biyoelektronik Tasarım Perspektifi (Veri Toplama ve Filtreleme)
6Fonksiyonel Elektriksel Uyarım
7Biyouyumluluk Perspektifi (Abiyotik Karakterizasyon)
8Biyouyumluluk Perspektifi (Biyotik Karakterizasyon)
9Medikal Cihazlar için Sayısal İşaret İşleme
10Medikal Cihazların Klinik Değerlendirmesi
11Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (I)
12Tedavi Amaçlı Medikal Cihazlar (II)
13Medikal Cihazlar için Yapay Zeka
14Medikal Cihazlar için İstatistiksel Analiz
Kaynak
1- The European Union Medical Device Regulation of 2017. 2- Medical Instrumentation: Application and Design, John G Webster, 4th ed. John Wiley & Sons, 2010. 3- Ders sırasında belirtilecek olan bilimsel araştırma makaleleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01