Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLER İÇİN BİYOLOJİBEBD1112953Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hücrede gerçekleşen faaliyetlerin mekanizmaları hakkında moleküler seviyede bilgi sağlamaktır. Edinilen bu bilgi sayesinde, hücresel ve moleküler biyoloji ile ilgili problemlerin çözülebilmesi için bir alt yapı oluşturulur.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar,DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu,Protein Sentezi,Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi,Membran Yapısı ve Transport,Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği,Hücre Haberleşmesi,Hücre iskeleti,Hücre Döngüsü ve Programlanmış Hücre ölümü + Hücre Bölünmesinin Mekaniği,Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix,Çok hücreli organizmaların Gelişimi,Histoloji,Kanser,Bagisiklik Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre içinde gerçekleşen transkripsiyon ve translasyon gibi prosesleri farklı canlı grupları arasında karşılaştırmalı olarak analiz eder. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 5A, F
Moleküler biyoloji alanında kullanılan yöntemleri tasarlar.10, 12, 13, 16, 19, 20, 3A, F
Kanser hastalığının tedavisinde alternatif yöntemler önerir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, F
Moleküler ve hücre biyolojisi alanı ile ilgili konularda proje hazırlar ve sunar. 10, 12, 14, 16, 20, 3, 5A, F
Biyolojik prosesleri neden-sonuç ilişkisi içinde yorumlar.10, 12, 14, 16, 19, 3A
Moleküler biyoloji alanında kullanılabiliecek uygun kromatografik yöntemi tasarlar.10, 12, 16, 19, 3
DNA izolasyonunda ve klonlanmasında kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar
2DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu
3Protein Sentezi
4Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi
5Membran Yapısı ve Transport
6Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği
7Hücre Haberleşmesi
8Hücre iskeleti
9Hücre Döngüsü ve Programlanmış Hücre ölümü + Hücre Bölünmesinin Mekaniği
10Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix
11Çok hücreli organizmaların Gelişimi
12Histoloji
13Kanser
14Bagisiklik Sistemi
Kaynak
Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter Sunum, hands-on

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13339
Rehberli Problem Çözme13226
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13339
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer13452
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı6530
Genel Sınav ve Hazırlığı13339
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)225
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(225/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLER İÇİN BİYOLOJİBEBD1112953Güz Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Özge ŞENSOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hücrede gerçekleşen faaliyetlerin mekanizmaları hakkında moleküler seviyede bilgi sağlamaktır. Edinilen bu bilgi sayesinde, hücresel ve moleküler biyoloji ile ilgili problemlerin çözülebilmesi için bir alt yapı oluşturulur.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar,DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu,Protein Sentezi,Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi,Membran Yapısı ve Transport,Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği,Hücre Haberleşmesi,Hücre iskeleti,Hücre Döngüsü ve Programlanmış Hücre ölümü + Hücre Bölünmesinin Mekaniği,Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix,Çok hücreli organizmaların Gelişimi,Histoloji,Kanser,Bagisiklik Sistemi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre içinde gerçekleşen transkripsiyon ve translasyon gibi prosesleri farklı canlı grupları arasında karşılaştırmalı olarak analiz eder. 10, 12, 13, 14, 16, 19, 2, 20, 5A, F
Moleküler biyoloji alanında kullanılan yöntemleri tasarlar.10, 12, 13, 16, 19, 20, 3A, F
Kanser hastalığının tedavisinde alternatif yöntemler önerir.10, 12, 13, 14, 16, 19, 20A, F
Moleküler ve hücre biyolojisi alanı ile ilgili konularda proje hazırlar ve sunar. 10, 12, 14, 16, 20, 3, 5A, F
Biyolojik prosesleri neden-sonuç ilişkisi içinde yorumlar.10, 12, 14, 16, 19, 3A
Moleküler biyoloji alanında kullanılabiliecek uygun kromatografik yöntemi tasarlar.10, 12, 16, 19, 3
DNA izolasyonunda ve klonlanmasında kullanılabilecek yöntemleri karşılaştırmalı olarak değerlendirir.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücrenin Kimyasal Bileşenleri, proteinler, DNA ve kromozomlar
2DNA replikasyonu, onarımı ve rekombinasyonu
3Protein Sentezi
4Protein, DNA ve RNA'nın Manipülasyonu + Hücre Görüntülenmesi
5Membran Yapısı ve Transport
6Hücre içi Kompartmanlar ve Hücre içi Trafiği
7Hücre Haberleşmesi
8Hücre iskeleti
9Hücre Döngüsü ve Programlanmış Hücre ölümü + Hücre Bölünmesinin Mekaniği
10Hücre Bağlanma Noktaları/ Extraselüler Matrix
11Çok hücreli organizmaların Gelişimi
12Histoloji
13Kanser
14Bagisiklik Sistemi
Kaynak
Molecular Biology of the Cell, 5 th Edition, Alberts, Johnson, Lewis, Raff, Roberts, Walter Sunum, hands-on

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:00Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 18:01