Ana içeriğe atla

2023-2024 Bahar Dönemi Yatay Geçiş İşlemleri

29.12.2023

2023 - 2024 eğitim öğretim yılı bahar dönemi yatay geçiş işlemleriyle ilgili bilgiler aşağıda yer almakta olup başvurular YÜZ YÜZE olarak alınacaktır.*
(* İçeriklere butonlardaki "+" işaretine tıklayarak ulaşabilirsiniz.)

  • Kurum içi ortalama şartına göre yatay geçiş başvuruları 29 Ocak - 06 Şubat  2024 tarihleri arasında alınacaktır. **

(**Kurum içi ortalama şartına göre yatay geçişe;
         - İstanbul Medipol Üniversitesi ön lisans programlarında kayıtlı öğrenciler başvurabileceklerdir.)

Başvuru Tarihi29/01/2024 - 06/02/2024
Başvuruların Değerlendirilmesi07/02/2024
Sonuçların İlanı08/02/2024
Asil Kayıtlar için Kayıt Tarihi09/02/2024
Yedek Kayıtlar için Kayıt Tarihi12/02/2024

 

  • Kurumlar arası ortalama şartına göre yatay geçiş başvuruları 22 Ocak - 30 Ocak  2024 tarihleri arasında alınacaktır. **

(**Kurumlar arası ortalama şartına göre yatay geçişe;
          - Türkiye, KKTC ve yurt dışındaki diğer üniversitelerin ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler başvurabileceklerdir.
**Öğrencilerin yurt dışı giriş-çıkış tarihlerinin, yurt dışında kaldıkları süreler ile öğrenin gördükleri sürelerinin uyumlu olmaması durumunda başvuru kabul edilmeyecektir.)

  • Merkezi yerleştirme puanına göre (ek madde 1 kapsamında)yatay geçiş başvuruları 22 - 30 Ocak 2024 tarihleri arasında alınacaktır. ***  

(***Merkezi yerleştirme puanına göre yatay geçişe;
         - ÖSYS/YKS Kılavuzunda yer alan yurt içindeki üniversitelere ÖSYM ile yerleşen, ön lisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrenciler başvurabileceklerdir.
         - İstanbul Medipol Üniversitesi  ön lisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrenciler de başvurabileceklerdir. )

Başvuru Tarihi22/01/2024 - 30/01/2024
Başvuruların Değerlendirilmesi31/01/2024 - 01/02/2024
Sonuçların İlanı02/02/2024
Asil Kayıtlar için Kayıt Tarihi05/02/2024 - 06/02/2024
Yedek Kayıtlar için Kayıt Tarihi08/02/2024 - 09/02/2024

 

Başvuru kılavuzu için TIKLAYINIZ.
Başvuru formu için TIKLAYINIZ.
Başvuru yerleşkeleri için TIKLAYINIZ.

Ön lisans kontenjan ve puan türleri için TIKLAYINIZ.
Ön lisans ücretleri için TIKLAYINIZ.

Yatay geçiş, ilgili yönetim kurulları tarafından içeriklerinin en az %80’i aynı olduğu tespit edilen eş değer düzeyde diploma programları arasında yapılacaktır.
Detaylı bilgi ilgili meslek yüksekokulları tarafından verilecektir.

Başvuru İçin İstenen Belgeler;

  • Lise Diploması fotokopisi ya da Lise Mezuniyet Belgesi

  • Transkript

  • Ders İçerikleri

  • Yerleştirme puanlarını gösterir ÖSYS/YKS sonuç belgesi

Başvuru kılavuzu için TIKLAYINIZ.
Başvuru formu için TIKLAYINIZ.
Başvuru yerleşkeleri için TIKLAYINIZ.

Ön lisans kontenjan ve puan türleri için TIKLAYINIZ.
Ön lisans ücretleri için TIKLAYINIZ.

(Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıtlı öğrenciler kurumlar arası yatay geçişte; kabul edildikleri programın intibak ettirildikleri sınıfında yurt dışından öğrenci kabulü ile öğrenim gören diğer öğrencilerin ödediği ücreti ödeyeceklerdir.)

Başvuru İçin İstenen Belgeler (YURT İÇİ);

  • Lise Diploması fotokopisi ya da Lise Mezuniyet Belgesi 

  • Nüfus Cüzdanı fotokopisi

  • ÖSYM / YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi (*Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıt yaptıranlar için zorunlu değildir.)

  • Yerleştirme puanlarını gösterir ÖSYS/YKS Sonuç Belgesi (*Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıt yaptıranlar için zorunlu değildir.)

  • Transkript

  • Ders İçerikleri

  • Öğrenci Belgesi (Başvuru gününden en geç 15 gün önceki tarihli)

  • Varsa hazırlık okuduğunu gösteren belge

  • Vesikalık Fotoğraf 

  • Lise Denklik Belgesi (Sadece yabancı uyruklu öğrenciler)

  • İkametgah izin belgesinin ön ve arka yüzünün fotokopisi (Sadece yabancı uyruklu öğrenciler)

  • (*)Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıt yaptıranların aşağıdaki linklerde belirtilen belgelerden birine sahip olmaları,

2020-2021 yılı ve öncesinde eğitime başlayanlar ile ilgili belgeler için TIKLAYINIZ.
2021-2022 yılı ve sonrasında eğitime başlayanlar ile ilgili belgeler için TIKLAYINIZ.

  • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programı’nda kayıtlı olup yine aynı programa yatay geçiş yapacak öğrencilerin kayıt sırasında Üniversitelerine teslim ettikleri Sağlık Raporu ile Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belgenin aslı gibidir onaylı örneği.

Başvuru kılavuzu için TIKLAYINIZ.
Başvuru formu için TIKLAYINIZ.
Başvuru yerleşkeleri için TIKLAYINIZ.

Ön lisans kontenjan ve puan türleri için TIKLAYINIZ.
Ön lisans ücretleri için TIKLAYINIZ.

(Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıtlı öğrenciler kurumlar arası yatay geçişte; kabul edildikleri programın intibak ettirildiklerı sınıfında yurt dışından öğrenci kabulü ile öğrenim gören diğer öğrencilerin ödediği ücreti ödeyeceklerdir.)

Başvuru İçin İstenen Belgeler (YURT DIŞI) ;

  • Lise Diploması fotokopisi ya da Lise Mezuniyet Belgesi 

  • Nüfus Cüzdanı fotokopisi

  • ÖSYM / YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi

  • Yerleştirme puanlarını gösterir ÖSYS/YKS sonuç belgesi

  • Varsa Muadil Belge

  • Onaylı Orjinal Transkript ve Türkçe Çeviri Transkript

  • Onaylı Orijinal Ders İçerikleri ve Türkçe Çeviri Ders İçerikleri

  • Öğrenci Belgesi (Başvuru gününden en geç 15 gün önceki tarihli)

  • Varsa hazırlık okuduğunu gösteren belge

  • Vesikalık Fotoğraf 

  • Üniversiteye başlanılan yılı gösterir belge

  • Pasaport Fotokopisi/Emniyet Müdürlüğünden Giriş-Çıkış Kaydı

(Öğrencilerin yurt dışı giriş-çıkış tarihlerinin; yurt dışında kaldıkları süreler ile öğrenin gördükleri sürelerinin uyumlu olmaması durumunda başvuru kabul edilmeyecektir.)

  • Liseyi yurt dışında tamamlamış adaylar için “Lise Denklik Belgesi”

  • Türkçe muafiyet şartını sağladığını gösterir belge (Sadece yabancı uyruklu adaylar)

  • İkametgah izin belgesinin ön ve arka yüzünün fotokopisi (Sadece yabancı uyruklu öğrenciler)

  • Yurt dışından başvuran Yabancı Uyruklu Adayların aşağıdaki linkte belirtilen belgelerden birine sahip olmaları,

2020-2021 yılı ve öncesinde eğitime başlayanlar ile ilgili belgeler için TIKLAYINIZ.
2021-2022 yılı ve sonrasında eğitime başlayanlar ile ilgili belgeler için TIKLAYINIZ.

  • Yurt dışından başvuracak öğrencinin, yurt dışında öğrenim gördüğü yükseköğretim kurumunun ve eğitimin yapıldığı programın ön lisans ve lisans diploma vermeye yetkili bir kurum olarak Yükseköğretim Kurulu tarafından tanındığını gösterir belge.**

(**Yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarının tanınıp tanınmadığına ilişkin belgeye e-devlet üzerinden ulaşılabilmektedir. "http://okultanima.yok.gov.tr" internet adresinden T.C. kimlik numarası ve e-Devlet şifresi ile sisteme giriş yaparak sorgulama yapılabilmektedir.)

  • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri ve Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği  Programı’nda kayıtlı olup yine aynı programa yatay geçiş yapacak öğrencilerin kayıt sırasında Üniversitelerine teslim ettikleri Sağlık Raporu ile Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belgenin aslı gibidir onaylı örneği.

Başvuru kılavuzu için TIKLAYINIZ.
Başvuru formu için TIKLAYINIZ.
Başvuru yerleşkeleri için TIKLAYINIZ.

Ön lisans kontenjan ve puan türleri için TIKLAYINIZ.
Ön lisans ücretleri için TIKLAYINIZ.

YKS Lisans kontenjan ve puan türleri için  TIKLAYINIZ.
Lisans ücretleri için TIKLAYINIZ.

Hazırlık sınıfı ücretleri için TIKLAYINIZ.

Başvuru İçin İstenen Belgeler

  • Lise Diploması fotokopisi ya da Lise Mezuniyet Belgesi

  • Nüfus Cüzdanı fotokopisi 

  • ÖSYM / YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi 

  • Yerleştirme puanlarını gösterir ÖSYS/YKS sonuç belgesi

  • Transkript

  • Ders İçerikleri

  • Öğrenci Belgesi (Başvuru gününden en geç 15 gün önceki tarihli)

  • Varsa hazırlık okuduğunu gösteren belge 

  • Vesikalık Fotoğraf 

  • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Havacılık Yönetimi Programı’nda kayıtlı olup yine aynı programa yatay geçiş yapacak öğrencilerin kayıt sırasında Üniversitelerine teslim ettikleri Sağlık Raporu ile Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belgenin aslı gibidir onaylı örneğini başvuru esnasında sisteme yüklemeleri gerekmektedir.

    Program değiştirerek ilk kez Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği ve Havacılık Yönetimi Programına yatay geçiş yapacak adayların;

a)Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge,

b)Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden sağlık raporu (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vs) almaları gerekmektedir.

Program değiştirerek ilk kez Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programına yatay geçiş yapacak adayların;

  1. Adli sicil kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı.

  2. Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

  3. Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

  4. Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir.*)

*Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumları için TIKLAYINIZ.

*Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumları iletişim bilgileri TIKLAYINIZ.

      5. Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmaması,

2023 YKS Ek Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2023 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2022 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2021 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2020 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2019 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2018 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2017 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2016 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2015 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2014 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2013 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2012 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2011 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2010 ÖSYS Yerleştirme Taban  Puanları için tıklayınız.

2023 YKS Ek Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2023 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2022 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2021 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2020 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2019 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2018 YKS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2017 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2016 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2015 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2014 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2013 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.
2012 ÖSYS Yerleştirme Taban Puanları için tıklayınız.

Burs ve İndirim Olanakları için TIKLAYINIZ.

 

Kurum İçi ve Kurumlar Arası Ortalama Şartına Göre Yatay Geçiş;

(Yurt dışından öğrenci kabulü kapsamında kayıtlı öğrenciler kurumlar arası yatay geçişte; kabul edildikleri programın intibak ettirildikleri sınıfında yurt dışından öğrenci kabulü ile öğrenim gören diğer öğrencilerin ödediği ücreti ödeyeceklerdir.)

Merkezi Yerleştirme Puanına Göre (Ek Madde 1 Kapsamında) Yatay Geçiş;

                          2023 - 2024 AKADEMİK YILI BAHAR DÖNEMİ

YATAY GEÇİŞ ÖDEME İŞLEMLERİ

1.      NAKİT VEYA KREDİ KARTI İLE TEK SEFERDE YAPILAN ÖDEMELERDE %5 İNDİRİM UYGULANACAKTIR.

1.    Ödemelerini nakit olarak banka şubesi üzerinden yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz tüm Albaraka Türk, Yapı kredi ve Vakıf Katılım şubelerinden öğrencinin TCKN si ile %5 peşin indirimli olarak ödeyebilirler.

2.    İnternet bankacılığı üzerinden havale/EFT ile ödeme yapmak isteyen öğrenci ve velilerimiz öğrenci MEBİS otomasyon sisteminden peşin ödeme seçeneğini kullanarak %5 peşin indirimli ödeme tutarlarını öğrenip ödemelerini aşağıdaki banka hesap bilgilerine havale/EFT ile ödeyebilirler.

TÜRKİYE HALK BANKASI

ALTUNİZADE TİCARİ ŞUBE: 0896

HESAP NO (TL): 16000024

IBAN NO (TL): TR82 0001 2009 8960 0016 0000 24

ALICI ADI: İstanbul Medipol Üniversitesi

Önemli not: Havale/EFT olarak işlem yapan öğrenci ve velilerimizin ödeme işlemini gerçekleştirirken Dekontun açıklama kısmına öğrenci adı, soyadı ve T.C. vatandaşlık numaralarını yazdırmaları önemle rica olunur.Muhasebe birimi elden nakit tahsilat yapmamaktadır.

 

3.     Öğrencilerimiz, MEBİS ödeme bilgileri sayfasın da yer alan çevrimiçi ödeme sistemindeki peşin ödeme seçeneğini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini Kredi kartı ile tek çekim %5 indirimli olarak ödeyebilirler.  Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır.

2.          KREDİ KARTI İLE TAKSİTLİ ÖDEME

Öğrencilerimiz, MEBİS ödeme bilgileri sayfasın da yer alan çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak internet üzerinden öğrenim ücretlerini kredi kartı ile taksitli olarak ödeyebilirler. Çevrimiçi ödeme sistemini kullanarak öğrenim ücretinin taksitlendirilebilmesi (5 taksit) için kullanılacak banka kredi kartları aşağıdaki gibidir.

1 - Yapı Kredi Bankası Kredi Kartları ve World özellikli kartlar

2 – Garanti Bankası Kredi Kartları ve Bonus özellikli kartlar,

3 - Türkiye İş Bankası Kredi Kartları ve Maximum özellikli kartlar,

4 - Halk Bankası Kredi Kartları ve Paraf özellikli kartlar,

5 - Akbank Kredi Kartları ve Axess özellikli kartlar,

6 - QNB Finans Bank Kredi kartları ve Advantage Özellikli kartlar.

 

Yukarıda sıralanan kartlar dışındaki kartlara taksitlendirme yapılamamaktadır. Öğrenim ücretinin tamamı tek çekim ya da taksitli olarak ödenmemesi halinde kayıt işlemleri tamamlanamayacaktır. American Express özellikli ve yurt dışı kredi kartları çevrimiçi ödeme sisteminde kullanılamamaktadır.

 

3.     OKUL TAKSİT SİSTEMİ (5 TAKSİT)

Taksitli ödemeden yararlanmak isteyen öğrenci ve velilerimizin tercih ettikleri bankanın tüm şubelerinde görevlendirilen Bireysel Müşteri İlişkileri Yetkililerine başvurup taksitli ödeme anlaşması yapmaları gerekmektedir.  Tercih edebileceğiniz banka duyurularına aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

Albaraka Türk OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Vakıf Katılım OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

Yapı Kredi OTS bilgileri için TIKLAYINIZ.

                   

İstanbul Medipol Üniversitesi

İletişim Bilgileri:

Çağrı Merkezi           : 444 85 44

E-posta: [email protected]

***Zorunlu Hazırlık sınıfı bulunan programlara yatay geçişi kabul edilen ve muafiyeti olmayan öğrenciler için İngilizce Yeterliliği Sınavı; aşağıdaki tarihlerde, Kavacık Yerleşkesi, Kuzey Kampüs, A Blok, Giriş Kat, AG17 numaralı derslikte saat 09:00’daYÜZ YÜZE gerçekleşecektir. 

Dil Okulu İletişim: [email protected]

Kurum İçi Ortalama Şartına Göre Yatay Geçişte;

  • Kesin kayıt öğrenciler için İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavı : 09/02/2024 (Cuma) 

  • Yedek kayıt öğrenciler için İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavı : 12/02/2024 (Pazartesi)

Merkezi Yerleştirme Puanına ve Kurumlar Arası Ortalama Şartına Göre Yatay Geçişte;

  • Kesin kayıt öğrenciler için İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavı : 05/02/2024 (Pazartesi) 

  • Yedek kayıt öğrenciler için İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavı : 08/02/2024 (Perşembe) 

Genel Bilgilendirme:Sınav süresi 110 dk. olup, çoktan seçmeli 40 soru ve bir yazı bölümünden oluşmaktadır. Sınavda dinleme ve not alma, okuma, gramer, kelime ve yazma olmak üzere 5 bölüm bulunmaktadır. Sınava katılacak tüm öğrencilerin, sınav saatinden en az 15 dakika önce sınav salonunda hazır bulunmaları ve yanlarında kimlik, kurşun kalem ve silgi bulundurmaları gerekmektedir. Dinleme bölümü başladıktan sonra ilgili bölüm bitene kadar sınava öğrenci alınmayacaktır. Sınava, ilk 25 dakika sona erdikten sonra, yeni öğrenci kabul edilmeyecektir. Optik formları eksiksiz doldurmak öğrencilerin sorumluluğundadır. Optik formu kurşun kalem ile uygun şekilde doldurulmamış, kitapçık grubu işaretlenmemiş sınav kağıtları için itiraz kabul edilmeyecek olup, öğrencilerimizin sınav kağıtları ve optik formlarını eksiksiz doldurmaları önemle duyurulur.

İngilizce Hazırlık Programı Muafiyet Sınavı ile ilgili  örnek ve içeriğine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

https://www.medipol.edu.tr/dil-okulu/sinavlar-ve-takvimler

Öğrenci İşleri Dairesi İletişim: [email protected]            

Öğrenci Muhasebesi Birimi İletişim: [email protected]

Dil Okulu İletişim: [email protected]

Detaylı ve güncel bilgi için https://www.medipol.edu.tr/ sitesinden yayımlanacak olan duyuruların takip edilmesi gerekmektedir.

Adaylar 444 85 44 numaralı telefondan ve https://www.medipol.edu.tr/universite/ulasim-ve-iletisim linkinde yer alan iletişim bilgileri üzerinden Üniversitemize ulaşabilirler.

Son Güncelleme Tarihi: 02/02/2024 - 14:34