Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİ | YFTR3215183 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan denge ve yürüme bozukluklarının nedenlerinin ve fizyoterapi uygulamalarının incelenerek öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi,Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi,Dengenin kontrol mekanizması ,Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri,Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri,Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri,Düşme riski ve değerlendirilmesi,Yürüme bozuklukları,Yürümenin klinik değerlendirilmesi,Denge eğitimi,Yürüme eğitimi,Düşme riskini azaltma startejileri,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dengeden sorumlu yapıları açıklar | 10, 16, 9 | A |
Denge ve yürüme bozukluklarını tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Denge ve yürüme bozukluklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi | Mebis notları |
2 | Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi | Mebis notları |
3 | Dengenin kontrol mekanizması | Mebis notları |
4 | Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri | Mebis notları |
5 | Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri | Mebis notları |
6 | Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri | Mebis notları |
7 | Düşme riski ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
8 | Yürüme bozuklukları | Mebis notları |
9 | Yürümenin klinik değerlendirilmesi | Mebis notları |
10 | Denge eğitimi | Mebis notları |
11 | Yürüme eğitimi | Mebis notları |
12 | Düşme riskini azaltma startejileri | Mebis notları |
13 | Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I | Mebis notları |
14 | Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. H. (2007). Motor control: translating research into clinical practice. Fifth edition. Lippincott Williams & Wilkins. 2- Güçlü-Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin, Ö., İyigün, G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması. 1. Baskı. Hipokrat Kitapevi, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 71 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(71/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
DENGE VE YÜRÜME EĞİTİMİ | YFTR3215183 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında sık karşılaşılan denge ve yürüme bozukluklarının nedenlerinin ve fizyoterapi uygulamalarının incelenerek öğretilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi,Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi,Dengenin kontrol mekanizması ,Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri,Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri,Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri,Düşme riski ve değerlendirilmesi,Yürüme bozuklukları,Yürümenin klinik değerlendirilmesi,Denge eğitimi,Yürüme eğitimi,Düşme riskini azaltma startejileri,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I,Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Dengeden sorumlu yapıları açıklar | 10, 16, 9 | A |
Denge ve yürüme bozukluklarını tanımlar | 10, 16, 9 | A |
Denge ve yürüme bozukluklarında fizyoterapi yöntemlerini uygular | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi | Mebis notları |
2 | Dengenin tanımı, dengeyi etkileyen temel faktörlerin incelenmesi | Mebis notları |
3 | Dengenin kontrol mekanizması | Mebis notları |
4 | Denge tipleri ve kontrol sistemleri ile ilişkileri | Mebis notları |
5 | Denge değerlendirme yöntemleri: Klinik değerlendirme yöntemleri | Mebis notları |
6 | Denge değerlendirme yöntemleri: Laboratuvar analiz yöntemleri | Mebis notları |
7 | Düşme riski ve değerlendirilmesi | Mebis notları |
8 | Yürüme bozuklukları | Mebis notları |
9 | Yürümenin klinik değerlendirilmesi | Mebis notları |
10 | Denge eğitimi | Mebis notları |
11 | Yürüme eğitimi | Mebis notları |
12 | Düşme riskini azaltma startejileri | Mebis notları |
13 | Denge ve yürüme eğitim yöntemleri I | Mebis notları |
14 | Denge ve yürüme eğitim yöntemleri II | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları |
1- Shumway-Cook, A., & Woollacott, M. H. (2007). Motor control: translating research into clinical practice. Fifth edition. Lippincott Williams & Wilkins. 2- Güçlü-Gündüz, A., Bilgin, S., Öksüz, Ç., Ertekin, Ö., İyigün, G. (2018). Motor Kontrol Araştırmanın Klinik Uygulamaya Aktarılması. 1. Baskı. Hipokrat Kitapevi, Ankara. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | X | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | X | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51