Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKTA BAKIM MODELLERİ VE REHABİLİTASYON | YFTR2115158 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkta bakım modellerinin tanınması ve farklı sağlık bakım modellerinde fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerinin anlaşılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta Bakım Modelleri Nedir?,Sağlık Hizmeti Basamakları (Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri),Evde Sağlık Hizmeti Yönetmeliğinin İncelenmesi,Göğüs Hastalıklarında Evde Sağlık Hizmeti ,Yaşlı Bireylerde Evde Sağlık Hizmeti,Pandemi Döneminde Evde Sağlık Hizmeti,Huzur Evlerinde Bakım,Huzur Evlerinde Bakım Hizmetleri-Röportaj,Terminal Bakım,Terminal Dönemde Bakım Hizmetleri-Röportaj,Toplum Temelli Bakım,Toplum Temelli Bakım-Görme Engelliler Derneği Röportaj,Toplum Temelli Bakım-Ampute Spor Kulüpleri Röportaj,Toplum Temelli Bakım-Kas Hastalıkları Derneği Röportaj; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkta bakım modellerini tanır. | 9 | A |
Evde sağlık hizmetlerini tanır. | 10 | E |
Huzur evlerinde bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini anlar. | 10 | E |
Terminal bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini fark eder. | 10 | A |
Toplum temelli bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini anlar. | 10 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta Bakım Modelleri Nedir? | Mebis notları |
2 | Sağlık Hizmeti Basamakları (Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri) | Mebis notları |
3 | Evde Sağlık Hizmeti Yönetmeliğinin İncelenmesi | Mebis notları |
4 | Göğüs Hastalıklarında Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
5 | Yaşlı Bireylerde Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
6 | Pandemi Döneminde Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
7 | Huzur Evlerinde Bakım | Mebis notları |
8 | Huzur Evlerinde Bakım Hizmetleri-Röportaj | Mebis notları |
9 | Terminal Bakım | Mebis notları |
10 | Terminal Dönemde Bakım Hizmetleri-Röportaj | Mebis notları |
11 | Toplum Temelli Bakım | Mebis notları |
12 | Toplum Temelli Bakım-Görme Engelliler Derneği Röportaj | Mebis notları |
13 | Toplum Temelli Bakım-Ampute Spor Kulüpleri Röportaj | Mebis notları |
14 | Toplum Temelli Bakım-Kas Hastalıkları Derneği Röportaj | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları
Ham, R, J. Sloane P. D. Primary Care Geriatrics, A case Based Approach, Mosby, 5rd Edition, 2006.
Rice R. Home Health Care, in Community/ Public Health Nursing Practice. Health for Families and Populations, Maurer FA, Smith M Eds, 4th ed. Saunders – Elsevier, St Louis, 2009,786-808.
Stretton, Jean . Home Care. "Home Health Care." Encyclopedia of Health Care Management. 2003. SAGE Publications. 7 May. 2010. |
General rehabilitation Sub – Acute Model of Care, Central Adelaide Local Health Network Central Rehabilitation services.
Subaşı F. Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığının Rehabilitasyonunda Evde Bakım. . In:. KOAH' ta Pulmoner Rehabilitasyon. Ed. Gürses, H.N., Biber Ç. İstanbul: Probiz Ltd.Şti; 2012 , pp:154-165. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 14 | 14 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKTA BAKIM MODELLERİ VE REHABİLİTASYON | YFTR2115158 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Meltem MERAN ÇAĞLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıkta bakım modellerinin tanınması ve farklı sağlık bakım modellerinde fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerinin anlaşılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıkta Bakım Modelleri Nedir?,Sağlık Hizmeti Basamakları (Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri),Evde Sağlık Hizmeti Yönetmeliğinin İncelenmesi,Göğüs Hastalıklarında Evde Sağlık Hizmeti ,Yaşlı Bireylerde Evde Sağlık Hizmeti,Pandemi Döneminde Evde Sağlık Hizmeti,Huzur Evlerinde Bakım,Huzur Evlerinde Bakım Hizmetleri-Röportaj,Terminal Bakım,Terminal Dönemde Bakım Hizmetleri-Röportaj,Toplum Temelli Bakım,Toplum Temelli Bakım-Görme Engelliler Derneği Röportaj,Toplum Temelli Bakım-Ampute Spor Kulüpleri Röportaj,Toplum Temelli Bakım-Kas Hastalıkları Derneği Röportaj; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıkta bakım modellerini tanır. | 9 | A |
Evde sağlık hizmetlerini tanır. | 10 | E |
Huzur evlerinde bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini anlar. | 10 | E |
Terminal bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini fark eder. | 10 | A |
Toplum temelli bakımda fizyoterapi ve rehabilitasyonun yerini anlar. | 10 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıkta Bakım Modelleri Nedir? | Mebis notları |
2 | Sağlık Hizmeti Basamakları (Birinci, ikinci, üçüncü basamak sağlık hizmetleri) | Mebis notları |
3 | Evde Sağlık Hizmeti Yönetmeliğinin İncelenmesi | Mebis notları |
4 | Göğüs Hastalıklarında Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
5 | Yaşlı Bireylerde Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
6 | Pandemi Döneminde Evde Sağlık Hizmeti | Mebis notları |
7 | Huzur Evlerinde Bakım | Mebis notları |
8 | Huzur Evlerinde Bakım Hizmetleri-Röportaj | Mebis notları |
9 | Terminal Bakım | Mebis notları |
10 | Terminal Dönemde Bakım Hizmetleri-Röportaj | Mebis notları |
11 | Toplum Temelli Bakım | Mebis notları |
12 | Toplum Temelli Bakım-Görme Engelliler Derneği Röportaj | Mebis notları |
13 | Toplum Temelli Bakım-Ampute Spor Kulüpleri Röportaj | Mebis notları |
14 | Toplum Temelli Bakım-Kas Hastalıkları Derneği Röportaj | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis notları
Ham, R, J. Sloane P. D. Primary Care Geriatrics, A case Based Approach, Mosby, 5rd Edition, 2006.
Rice R. Home Health Care, in Community/ Public Health Nursing Practice. Health for Families and Populations, Maurer FA, Smith M Eds, 4th ed. Saunders – Elsevier, St Louis, 2009,786-808.
Stretton, Jean . Home Care. "Home Health Care." Encyclopedia of Health Care Management. 2003. SAGE Publications. 7 May. 2010. |
General rehabilitation Sub – Acute Model of Care, Central Adelaide Local Health Network Central Rehabilitation services.
Subaşı F. Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığının Rehabilitasyonunda Evde Bakım. . In:. KOAH' ta Pulmoner Rehabilitasyon. Ed. Gürses, H.N., Biber Ç. İstanbul: Probiz Ltd.Şti; 2012 , pp:154-165. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | X | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | | | X |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | X | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | | | X |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51