Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
POSTÜR VE FARKINDALIK | YFTR1215157 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere postür, postüral problemler ve postüral problemlerde farkındalığa yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Postürün Tanımı,Optimal Postüral Dizilim,Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı,Temel Subjektif Postüral Değerlendirme,Temel Objektif Postüral Değerlendirme,Postür Tipleri,Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi,Postür Düzeltme Prensipleri,Postür Tipleri ve Düzeltilmesi,Postüral Farkındalık,Postür ve Kas Dengesizliği,Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler,Temel Postür Egzersizleri,İleri Düzey Postür Egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygun postürü tanımlar. | 9 | A, G |
Temel subjektif ve objektif postüral değerlendirmeleri uygular. | 6, 9 | A, G |
Farklı postür tiplerini tanır. | 9 | A, G |
Postür tiplerini düzeltme prensiplerini bilir. | 6, 9 | A, G |
Postür ve kas dengesizliği egzersizlerini uygular. | 6, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Postürün Tanımı | Mebis ders notları |
2 | Optimal Postüral Dizilim | Mebis ders notları |
3 | Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı | Mebis ders notları |
4 | Temel Subjektif Postüral Değerlendirme | Mebis ders notları
|
5 | Temel Objektif Postüral Değerlendirme | Mebis ders notları |
6 | Postür Tipleri | Mebis ders notları |
7 | Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi | Mebis ders notları |
8 | Postür Düzeltme Prensipleri | Mebis ders notları |
9 | Postür Tipleri ve Düzeltilmesi | Mebis ders notları |
10 | Postüral Farkındalık | Mebis ders notları
|
11 | Postür ve Kas Dengesizliği | Mebis ders notları |
12 | Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler | Mebis ders notları
|
13 | Temel Postür Egzersizleri | Mebis ders notları |
14 | İleri Düzey Postür Egzersizleri | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Otman S., Köse N.. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2016, Hipokrat Yayınevi
2. Otman S. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, 2014, Hipokrat Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 58 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
POSTÜR VE FARKINDALIK | YFTR1215157 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Salı 11:00-11:45 Salı 12:00-12:45 Cumartesi 11:00-11:45 Cumartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere postür, postüral problemler ve postüral problemlerde farkındalığa yönelik değerlendirme ve tedavi yöntemleri hakkında bilgi vermek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Postürün Tanımı,Optimal Postüral Dizilim,Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı,Temel Subjektif Postüral Değerlendirme,Temel Objektif Postüral Değerlendirme,Postür Tipleri,Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi,Postür Düzeltme Prensipleri,Postür Tipleri ve Düzeltilmesi,Postüral Farkındalık,Postür ve Kas Dengesizliği,Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler,Temel Postür Egzersizleri,İleri Düzey Postür Egzersizleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Uygun postürü tanımlar. | 9 | A, G |
Temel subjektif ve objektif postüral değerlendirmeleri uygular. | 6, 9 | A, G |
Farklı postür tiplerini tanır. | 9 | A, G |
Postür tiplerini düzeltme prensiplerini bilir. | 6, 9 | A, G |
Postür ve kas dengesizliği egzersizlerini uygular. | 6, 9 | A, G |
Öğretim Yöntemleri: | 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Postürün Tanımı | Mebis ders notları |
2 | Optimal Postüral Dizilim | Mebis ders notları |
3 | Postüral Stabilite ve Vücut Salınımı | Mebis ders notları |
4 | Temel Subjektif Postüral Değerlendirme | Mebis ders notları
|
5 | Temel Objektif Postüral Değerlendirme | Mebis ders notları |
6 | Postür Tipleri | Mebis ders notları |
7 | Postür Tiplerinin Değerlendirilmesi | Mebis ders notları |
8 | Postür Düzeltme Prensipleri | Mebis ders notları |
9 | Postür Tipleri ve Düzeltilmesi | Mebis ders notları |
10 | Postüral Farkındalık | Mebis ders notları
|
11 | Postür ve Kas Dengesizliği | Mebis ders notları |
12 | Kas Dengesizliği ile İlgili Egzersizler | Mebis ders notları
|
13 | Temel Postür Egzersizleri | Mebis ders notları |
14 | İleri Düzey Postür Egzersizleri | Mebis ders notları |
Kaynak |
Mebis ders notları |
1. Otman S., Köse N.. Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 2016, Hipokrat Yayınevi
2. Otman S. Egzersiz Tedavisinde Temel Prensipler ve Yöntemler, 2014, Hipokrat Yayınevi |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | | | X | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | | | X | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | | X | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | X | | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | X | | | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | X | | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51