Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKLI YAŞAM | YFTR1115147 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı yaşamın tanımı, bileşenleri ve sağlıklı yaşam için fizyoterapinin öneminin anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıklı yaşamın tanımı,Sağlıklı yaşamın özellikleri,Sağlıklı yaşamın bileşenleri,Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenleri,Postür ve ergonomi tanımı,Sağlık açısından psikolojinin özellikleri,Obezitenin tanımı ,sınıflandırılması ve obezite ile mücadele,Özel popülasyonda sağlıklı yaşam,Diyabetin tanımı ve korunma yolları,Kalp ve damar hastalıkları tanımı ve korunma yolları,Kanser tanımı ve korunma yolları,Nörodejeneratif hastalıklar ve korunma yolları,Kemik ve eklem hastalıkları ve korunma yolları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı yaşamın tanımın yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Sağlıklı yaşamın bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Postür ve ergonomi tanımını yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Hastalıklar için koruyucu sağlık uygulamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıklı yaşamın tanımı | Mebis notları |
2 | Sağlıklı yaşamın özellikleri | Mebis notları |
3 | Sağlıklı yaşamın bileşenleri | Mebis notları |
4 | Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenleri | Mebis notları |
5 | Postür ve ergonomi tanımı | Mebis notları |
6 | Sağlık açısından psikolojinin özellikleri | Mebis notları |
7 | Obezitenin tanımı ,sınıflandırılması ve obezite ile mücadele | Mebis notları |
8 | Özel popülasyonda sağlıklı yaşam | Mebis notları |
9 | Diyabetin tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
10 | Kalp ve damar hastalıkları tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
11 | Kanser tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
12 | Nörodejeneratif hastalıklar ve korunma yolları | Mebis notları |
13 | Kemik ve eklem hastalıkları ve korunma yolları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
Her Yönüyle Fıtness ve Sağlıklı Yaşam- Stephan l. Dodd |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 2 | 2 | 4 |
Rehberli Problem Çözme | 2 | 2 | 4 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 2 | 20 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 2 | 4 |
Proje Sunumu / Seminer | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 2 | 4 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
SAĞLIKLI YAŞAM | YFTR1115147 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 2 |
Ders Programı | Cuma 11:00-11:45 Cuma 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Sadık Emre ÇELEBİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlıklı yaşamın tanımı, bileşenleri ve sağlıklı yaşam için fizyoterapinin öneminin anlatılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlıklı yaşamın tanımı,Sağlıklı yaşamın özellikleri,Sağlıklı yaşamın bileşenleri,Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenleri,Postür ve ergonomi tanımı,Sağlık açısından psikolojinin özellikleri,Obezitenin tanımı ,sınıflandırılması ve obezite ile mücadele,Özel popülasyonda sağlıklı yaşam,Diyabetin tanımı ve korunma yolları,Kalp ve damar hastalıkları tanımı ve korunma yolları,Kanser tanımı ve korunma yolları,Nörodejeneratif hastalıklar ve korunma yolları,Kemik ve eklem hastalıkları ve korunma yolları,Genel tekrar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlıklı yaşamın tanımın yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Sağlıklı yaşamın bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenlerini açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Postür ve ergonomi tanımını yapar. | 10, 16, 9 | A, E |
Hastalıklar için koruyucu sağlık uygulamalarını açıklar. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Sağlıklı yaşamın tanımı | Mebis notları |
2 | Sağlıklı yaşamın özellikleri | Mebis notları |
3 | Sağlıklı yaşamın bileşenleri | Mebis notları |
4 | Koruyucu sağlık uygulamaları tanımı ve bileşenleri | Mebis notları |
5 | Postür ve ergonomi tanımı | Mebis notları |
6 | Sağlık açısından psikolojinin özellikleri | Mebis notları |
7 | Obezitenin tanımı ,sınıflandırılması ve obezite ile mücadele | Mebis notları |
8 | Özel popülasyonda sağlıklı yaşam | Mebis notları |
9 | Diyabetin tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
10 | Kalp ve damar hastalıkları tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
11 | Kanser tanımı ve korunma yolları | Mebis notları |
12 | Nörodejeneratif hastalıklar ve korunma yolları | Mebis notları |
13 | Kemik ve eklem hastalıkları ve korunma yolları | Mebis notları |
14 | Genel tekrar | Mebis notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
Her Yönüyle Fıtness ve Sağlıklı Yaşam- Stephan l. Dodd |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | | X | | | |
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | | | X | | |
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | | X | | | |
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | | | | X | |
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | | | X | | |
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | | | X | | |
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | | | | X | |
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | | X | | | |
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | | | X | | |
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 40 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 60 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:49Son Güncelleme Tarihi: 26/01/2023 - 13:51