Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | YFTR1115146 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-Rehabilitasyonun ulusaql ve uluslararası yapılanması, fizyoterapistin görev ve sorumluluklarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımı,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı,Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri,Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri,Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları,Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri,Etik kavramı ve deontoloji nedir?,Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji,Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?,Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji,Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar,Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları,Saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki uygulamaları tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapistlik mesleğini ve fizyoterapistin sorumluluklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapistliği tartışır. | 16, 9 | A |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında ekip çalışmasını ifade eder. | 16, 9 | A |
Fizyoterapistin görevlerini açıklar. | 9 | A |
Hasta-fizyoterapist ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımı | Mebis notları ve Web araştırması |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi | Web araştırması, 1. Kaynak sayfa:1-12 |
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı | Web araştırması |
4 | Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri | Web araştırması, 1. kaynak sayfa:27-32 |
5 | Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri | Mebis notları ve web araştırması |
6 | Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:33-38 |
7 | Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri | Mebis notları ve web araştırması |
8 | Etik kavramı ve deontoloji nedir? | Mebis notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:13-26 |
9 | Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji | Mebis notları ve web araştırması |
10 | Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir? | Mebis ve web araştırması |
11 | Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji | Mebis notları ve web araştırması |
12 | Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar | Mebis notları ve web araştırması |
13 | Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları | Mebis notları ve web araştırması |
14 | Saha çalışması | Web araştırması |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 33 | 33 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 33 | 33 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZYOTERAPİYE GİRİŞ | YFTR1115146 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı | Cuma 12:45-13:30 Cuma 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fizyoterapi-Rehabilitasyonun ulusaql ve uluslararası yapılanması, fizyoterapistin görev ve sorumluluklarını tartışmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımı,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi,Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı,Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri,Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri,Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları,Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri,Etik kavramı ve deontoloji nedir?,Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji,Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir?,Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji,Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar,Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları,Saha çalışması; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyonu tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki uygulamaları tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapistlik mesleğini ve fizyoterapistin sorumluluklarını tanımlar. | 16, 9 | A |
Fizyoterapide etik prensipleri ve diğer sağlık meslekleri ile fizyoterapistliği tartışır. | 16, 9 | A |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamalarında ekip çalışmasını ifade eder. | 16, 9 | A |
Fizyoterapistin görevlerini açıklar. | 9 | A |
Hasta-fizyoterapist ilişkisinde etik prensipleri tanımlar. | 16, 9 | A |
Hasta yakınları ile iletişimin özelliklerini tanımlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonun Tanımı | Mebis notları ve Web araştırması |
2 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun yurt içi/yurt dışı tarihsel gelişimi | Web araştırması, 1. Kaynak sayfa:1-12 |
3 | Fizyoterapi ve rehabilitasyonun içerik ve kapsamı | Web araştırması |
4 | Fizyoterapistlerin profesyonel yeterlilikleri ve rolleri | Web araştırması, 1. kaynak sayfa:27-32 |
5 | Fizyoterapi'de multidisipliner yaklaşım ve hasta ilişkileri | Mebis notları ve web araştırması |
6 | Ülkemizde ve yurt dışında fizyoterapi uygulamaları | Mebis notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:33-38 |
7 | Sağlık Bakanlığı kanun ve yönetmelikleri | Mebis notları ve web araştırması |
8 | Etik kavramı ve deontoloji nedir? | Mebis notları ve web araştırması, 1. kaynak sayfa:13-26 |
9 | Sağlık personeli-sağlık personeli, hasta-sağlık personeli, hasta yakını-sağlık personeli ilişkilerinde deontoloji | Mebis notları ve web araştırması |
10 | Rehabilitasyonda ekip çalışması nedir? Ekip çalışmasının özellikleri ve önemi, ekip çalışması kavramları ve modelleri nelerdir? | Mebis ve web araştırması |
11 | Etik ve hukuk kavramı, hasta hakları, çocuk hakları ve sağlık profesyonellerinin çalışma prensipleri ve mesleki deontoloji | Mebis notları ve web araştırması |
12 | Mesleki deontoloji ve ulusal/uluslararası etik deklerasyonlar | Mebis notları ve web araştırması |
13 | Fizyoterapi'de etik sorunlar ve çözüm yolları | Mebis notları ve web araştırması |
14 | Saha çalışması | Web araştırması |
Kaynak |
Mebis notları |
1. Prof. Dr. Arzu Razak Özdinçler, 'Fizyoterapi ve Rehabilitasyona Giriş', İstanbul Tıp Kitapevi, 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |