Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PULMONER FİZYOTERAPİ | YFTR3120400 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojileri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Rehabilitasyona Giriş,Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji ,Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma,Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem ,Pulmoner Değerlendirme + Uygulama,Solunum Egzersizleri+ Uygulama ,Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama,Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama ,Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Fizyoterapisi ,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon ,Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar ,Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması ,Genel Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner sistem problemleri ve tedavi yaklaşımlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Hastanın bireysel gereksinimlerine ve koşullarına uygun tedavi yöntemlerini belirler | 16, 9 | A |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini tartışır. | 16, 9 | A |
Pulmoner sistem patolojilerinde rehabilitasyon programını yapılandırır. | 16, 9 | A |
Farklı yaş gruplarına göre fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulmoner Rehabilitasyona Giriş | Mebis Notları |
2 | Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji | Mebis Notları |
3 | Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma | Mebis Notları |
4 | Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem | Mebis Notları |
5 | Pulmoner Değerlendirme + Uygulama | Mebis Notları |
6 | Solunum Egzersizleri+ Uygulama | Mebis Notları |
7 | Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama | Mebis Notları |
8 | Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama | Mebis Notları |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi | Mebis Notları |
10 | Yoğun Bakım Fizyoterapisi | Mebis Notları |
11 | Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon | Mebis Notları |
12 | Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar | Mebis Notları |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması | Mebis Notları |
14 | Genel Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019 2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S GoldsteinTalor and Francis Group 2022 3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer . 2017 4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung Diseases Lambert Academic Publishing 2020 5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(119/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PULMONER FİZYOTERAPİ | YFTR3120400 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı | Çarşamba 09:00-09:45 Çarşamba 10:00-10:45 Çarşamba 11:00-11:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Burak MENEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe Nur TUNALI |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon tekniklerinin temel prensiplerini ve solunum sistemi bozukluklarına yol açan patolojileri, fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pulmoner Rehabilitasyona Giriş,Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji ,Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma,Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem ,Pulmoner Değerlendirme + Uygulama,Solunum Egzersizleri+ Uygulama ,Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama,Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama ,Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi,Yoğun Bakım Fizyoterapisi ,Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon ,Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar ,Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması ,Genel Uygulama; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Pulmoner sistem problemleri ve tedavi yaklaşımlarını ifade eder. | 16, 9 | A |
Hastanın bireysel gereksinimlerine ve koşullarına uygun tedavi yöntemlerini belirler | 16, 9 | A |
Pulmoner fizyoterapi ve rehabilitasyon yöntemlerini tartışır. | 16, 9 | A |
Pulmoner sistem patolojilerinde rehabilitasyon programını yapılandırır. | 16, 9 | A |
Farklı yaş gruplarına göre fizyoterapi ve rehabilitasyon programını planlar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pulmoner Rehabilitasyona Giriş | Mebis Notları |
2 | Pulmoner Anatomi ve Fizyoloji | Mebis Notları |
3 | Pulmoner Hastalıklar: COPD + Asthma | Mebis Notları |
4 | Pulmoner Hastalıklar: Kistik Fibrozis + Bronşektazi + Amfizem | Mebis Notları |
5 | Pulmoner Değerlendirme + Uygulama | Mebis Notları |
6 | Solunum Egzersizleri+ Uygulama | Mebis Notları |
7 | Havayolu Temizleme Teknikleri +Postural Drenaj+ Uygulama | Mebis Notları |
8 | Aktif Solunum Teknikleri Döngüsü (ASTD) + Uygulama | Mebis Notları |
9 | Pulmoner Rehabilitasyonda Egzersiz Eğitimi | Mebis Notları |
10 | Yoğun Bakım Fizyoterapisi | Mebis Notları |
11 | Göğüs Cerrahisi Sonrası Pulmoner Rehabilitasyon | Mebis Notları |
12 | Solunum Kas Eğitimi + Pulmoner Rehabilitasyonda Yardımcı Cihazlar | Mebis Notları |
13 | Pulmoner Rehabilitasyon / Vaka Tartışması | Mebis Notları |
14 | Genel Uygulama | Mebis Notları |
Kaynak |
Mebis Notları |
1. Guidelines for Pulmonary Rehabilition Programes: by AACVPR Mar 25 2019 2. Pulmonary Rehabilitation: Claudio F. Donner, Niclino Ambrosinoo, Roger S GoldsteinTalor and Francis Group 2022 3. Textbook of Pulmonary Rehabilitation : Enric Clini, Anne E.Holland et al Springer . 2017 4. Pulmonary Rehabilitation:Physiotherapy Management in Acute and Chronic Lung Diseases Lambert Academic Publishing 2020 5. Pulmoner Rehabilitasyon Editor Prof. Dr. Hülya Harutoğlu Hipokrat Yayıncılık 2019 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |