Yoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi,YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Mobilizasyon programları,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı,YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar,YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama,Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir.
Yoğun bakım ekibindeki diğer profesyonellerin yaklaşımlarını analiz eder
16, 9
A
Farklı olgularda fizyoterapi yaklaşımlarını uygular
16, 9
A
Kanıta dayalı uygulamaları açıklar
16, 9
A
Yoğun bakım fizyoterapisinde olguları ayırt eder
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi
3. kaynak, sayfa 287-302
2
Klinik Fizyoloji
3. kaynak, sayfa 305-316
3
YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi
3. kaynak, sayfa 247-249
4
YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler
3. kaynak, sayfa 527
5
Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?
3. kaynak, sayfa 249
6
Mobilizasyon programları
3. kaynak, sayfa 249-261
7
Kanıta dayalı araştırmaların analizi
www.pubmed.com
8
YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı
3. kaynak, sayfa 249-250
9
YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar
3. kaynak, sayfa 527-530
10
YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama
3. kaynak, sayfa 530-535
11
Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları
3. kaynak, sayfa 247-261
12
Komplike Hastalarda Fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 530-535
13
Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 530-535
14
Kanıta dayalı araştırmaların analizi
www.pubmed.com
Kaynak
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
3
3
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
79
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(79/30)
3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
YOĞUN BAKIM FİZYOTERAPİSİ
YFTR3222300
Bahar Dönemi
2+0
2
3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Gülay ARAS BAYRAM
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Pınar ATAK ÇAKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Yoğun bakım fizyoterapisi kapsamında multidisipliner çalışma ve fizyoterapi gerektiren klinik problemleri ile klinik uygulama yaklaşımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi,Klinik Fizyoloji,YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi,YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler,Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?,Mobilizasyon programları,Kanıta dayalı araştırmaların analizi,YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı,YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar,YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama,Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları,Komplike Hastalarda Fizyoterapi,Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi,Kanıta dayalı araştırmaların analizi; konularını içermektedir.
Yoğun bakım ekibindeki diğer profesyonellerin yaklaşımlarını analiz eder
16, 9
A
Farklı olgularda fizyoterapi yaklaşımlarını uygular
16, 9
A
Kanıta dayalı uygulamaları açıklar
16, 9
A
Yoğun bakım fizyoterapisinde olguları ayırt eder
16, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kardiyovasküler ve Pulmoner Anatomi
3. kaynak, sayfa 287-302
2
Klinik Fizyoloji
3. kaynak, sayfa 305-316
3
YBÜ Türleri / Multidisipliner Ekip / Hasta Tipolojisi
3. kaynak, sayfa 247-249
4
YBÜ Fizyoterapisinde Teori ve Klinik Beceriler
3. kaynak, sayfa 527
5
Neden YBÜ ‘de Fizyoterapi ?
3. kaynak, sayfa 249
6
Mobilizasyon programları
3. kaynak, sayfa 249-261
7
Kanıta dayalı araştırmaların analizi
www.pubmed.com
8
YBÜ Teknolojisi ve Fizyoterapide Kullanımı
3. kaynak, sayfa 249-250
9
YBÜ ‘de Değerlendirme ve Klinik Karar
3. kaynak, sayfa 527-530
10
YBÜ’de Fizyoterapi Girişimleri ve Klinik Sorgulama
3. kaynak, sayfa 530-535
11
Fizyoterapi Endikasyon ve Kontraendikasyonları
3. kaynak, sayfa 247-261
12
Komplike Hastalarda Fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 530-535
13
Diğer Hastalıkların Eşlik Ettiği YBÜ Hastalarında Fizyoterapi
3. kaynak, sayfa 530-535
14
Kanıta dayalı araştırmaların analizi
www.pubmed.com
Kaynak
1. Hough A., Physiotherapy in Respiratory Care: An Evidence Base Approach to Respiratory and Cardiac Management ;2001.Cheltenham: Stanley Thornes Publishers. 2. Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık. 3. Karaduman AA., Yılmaz ÖT.Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016
Mebis notları
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
X
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.