Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YOGA-PİLATES | YFTR4156280 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik pilates tekniklerinin tanımını, Yoga felsefesini, temel prensiplerini ve uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli.,Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları.,Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları.,Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları.,Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları,Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar.,Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi,Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -II,Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması.,Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik Pilates tekniklerini tanır. | 9 | A |
Klinik Pilatesin skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanımını tartışır. | 9 | A |
Skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanılan Klinik Pilates tekniklerini tanımlar. | 9 | A |
Yoga felsefesini tartışır. | 9 | A |
Fizyoterapide Yoga farklılıklarını tanımlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli. | 3. Kaynak sf 699-707 2. kaynak |
2 | Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları. | 3. Kaynak sf 699-707 2. kaynak |
3 | Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları. | 3. Kaynak sf 699-707 |
4 | Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları. | 3. Kaynak sf 699-707 |
5 | Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları | 3. Kaynak sf 699-707 |
6 | Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar. | https://www.youtube.com/watch?v=2GEjVdP2YGk |
7 | Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi | https://www.youtube.com/watch?v=MpMmslYDbGM |
8 | Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları. | 3. kaynak sf 691-699 |
9 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar. | 3. kaynak sf 691-699 |
10 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri. | 3. kaynak sf 691-699 |
11 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I | https://www.youtube.com/watch?v=GRb6ARDLFR0 |
12 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -II | https://www.youtube.com/watch?v=WyHkJF9LDRg |
13 | Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması. | https://www.youtube.com/watch?v=j1jItSg50zU |
14 | Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri | https://www.youtube.com/watch?v=cFZvgbQoAIw |
Kaynak |
Mebis notları |
1- R Nagarathna, HR Nagendra. Integrated Approach of Yoga Therapy fo Positive Health. Swami Vivekananda Yoga Prakashana, 2007. 2- Muscolino, J.E., Cipriani,S. Pilates and the Powerhouse 1. Journal of Bodywork and Movement Terapies, 2004. 3. Fizyoterapi ve rehabilitasyon A. Karaduman,Ö. Tunca, Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 5 | 5 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(87/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YOGA-PİLATES | YFTR4156280 | Güz Dönemi | 1+2 | 2 | 3 |
Ders Programı | Çarşamba 15:30-16:15 Çarşamba 16:30-17:15 Çarşamba 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Klinik pilates tekniklerinin tanımını, Yoga felsefesini, temel prensiplerini ve uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli.,Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları.,Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları.,Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları.,Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları,Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar.,Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi,Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri.,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I,Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -II,Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması.,Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Klinik Pilates tekniklerini tanır. | 9 | A |
Klinik Pilatesin skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanımını tartışır. | 9 | A |
Skolyoz, postür bozukluğu, kas iskelet sistemi rahatsızlıklarında ve gebelik alanında kullanılan Klinik Pilates tekniklerini tanımlar. | 9 | A |
Yoga felsefesini tartışır. | 9 | A |
Fizyoterapide Yoga farklılıklarını tanımlar. | 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı, içeriği; Klinik Pilates ve yoga tekniklerinin temel prensipleri, teorik temeli. | 3. Kaynak sf 699-707 2. kaynak |
2 | Klinik Pilates tekniklerinde beş element, vücut farkındalığı, core stabilizasyon kavramları. | 3. Kaynak sf 699-707 2. kaynak |
3 | Klinik Pilatesin fizyoterapideki önemi. 1. ve 3. seviye egzersiz uygulamaları. | 3. Kaynak sf 699-707 |
4 | Klinik pilates 4. ve 5. seviye egzersiz uygulamaları. | 3. Kaynak sf 699-707 |
5 | Top ve Therabant ile Klinik Pilates uygulamaları | 3. Kaynak sf 699-707 |
6 | Grup egzersiz eğitimi; pilates sınıfı oluşturma kriterleri, egzersizleri öğretirken dikkat edilecek hususlar. | https://www.youtube.com/watch?v=2GEjVdP2YGk |
7 | Genel uygulama: Grup egzersiz yönetimi | https://www.youtube.com/watch?v=MpMmslYDbGM |
8 | Yoga temel uygulaması Yogasana temel tanımı ve seansların uygulamaları. | 3. kaynak sf 691-699 |
9 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Nefes egzersizleri, Isınma Egzersizleri ve Suryanamaskar. | 3. kaynak sf 691-699 |
10 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Gevşeme egzersizleri. | 3. kaynak sf 691-699 |
11 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -I | https://www.youtube.com/watch?v=GRb6ARDLFR0 |
12 | Yoga uygulamaları öğretilmesi: Asana uygulamaları -II | https://www.youtube.com/watch?v=WyHkJF9LDRg |
13 | Genel uygulama: Temel Yoga programı uygulaması. | https://www.youtube.com/watch?v=j1jItSg50zU |
14 | Klinik ortamda Pilates ve Yoga uygulama örnekleri | https://www.youtube.com/watch?v=cFZvgbQoAIw |
Kaynak |
Mebis notları |
1- R Nagarathna, HR Nagendra. Integrated Approach of Yoga Therapy fo Positive Health. Swami Vivekananda Yoga Prakashana, 2007. 2- Muscolino, J.E., Cipriani,S. Pilates and the Powerhouse 1. Journal of Bodywork and Movement Terapies, 2004. 3. Fizyoterapi ve rehabilitasyon A. Karaduman,Ö. Tunca, Pelikan 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar. | X | |||||
3 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar. | X | |||||
4 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir. | X | |||||
5 | Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
6 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
7 | Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
8 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder. | X | |||||
9 | Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir. | X | |||||
10 | Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |