Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır
9
A
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır
9
A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler
9
A
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar
9
A
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri
Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları
Mebis ders notları
13
Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları
Mebis ders notları
14
Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi
Mebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi
2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
6
6
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
10
10
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
58
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(58/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
AQUATERAPİ
-
Güz Dönemi
2+0
2
2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Pınar KAYA SARIBAŞ
Dersi Verenler
Öğr.Gör. Fatma Dilge AŞIK BOZDEMİR
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Suyun terapatik özellikleri, su içinde yapılan egzersizler, suya özel teknikler ve aquaterapiyi farklı problemler için uygulama hakkında temel bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bu ders; Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri,Akuaterapinin başlıca vücut sistemlerine etkisi,Halliwick yönteminin prensipleri,Halliwick yönteminin uygulama yöntemleri,Bad Ragaz yöntemi ve derin su koşusu,Watsu ve Ai Chi yöntemleri ve temel prensipleri,Ortopedik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Kardiyovasküler hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Romatizmal hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Nörolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Pediatrik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları,Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları,Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı ve farklı hastalık gruplarında aquaterapi uygulamalarının etkilerini anlatır
9
A
Ortopedik, romatizmal, kardiyovasküler, nörolojik, kadın sağlığı hastalık gruplarında farklı aquaterapi uygulama tekniklerini karşılaştırır
9
A
Bad Ragaz tekniğinin hedeflerini anlatır, Derin Su Koşusu, Watsu ve Ai Chi yöntemlerini ve temel prensiplerini özetler
9
A
Suyun temel fiziksel prensiplerini bilir ve başlıca vücut sistemlerine etkilerini tanımlar
9
A
Halliwick yönteminin prensiplerini ve uygulama yöntemlerini tartışır
9
A
Öğretim Yöntemleri:
9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Akuaterapinin tarihçesi ve suyun temel fiziksel prensipleri
Obezite ve metabolik sendrom hastalıklarında akuaterapi uygulamaları
Mebis ders notları
13
Jinekolojik hastalıklarda akuaterapi uygulamaları
Mebis ders notları
14
Havuz özellikleri/yüzme yardımcıları ve akuaterapi uygulamalarında risk yönetimi
Mebis ders notları
Kaynak
Mebis ders notları
1. Isı, Işık, Su. Ed. Prof. Dr. Hülya HARUTOĞLU. Hipokrat Yayınevi
2. Su içi rehabilitasyon. Hülya Yücel. İstanbul Tıp Kitabevi
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
X
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
X
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.