İnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder
16, 5, 9
A, D
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar
16, 5, 9
A, D
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar
5, 9
A, D
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular
16, 5, 9
A, D
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır
16, 5, 9
A, D
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular
16, 5, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması
Ders slaytları
2
Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları
Ders slaytları
3
Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket
Ders slaytları
4
Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri
Ders slaytları
5
Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu
Ders slaytları
6
Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri
Ders slaytları
7
Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi
Ders slaytları
8
Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi
Ders slaytları
9
Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi
Ders slaytları
10
Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi
Ders slaytları
11
Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri
Ders slaytları
12
Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri
Ders slaytları
13
İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
Ders slaytları
14
İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri
Ders slaytları
Kaynak
Mebis ders notları
Adult Bobath (Bertha Bobath)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz)
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun)
Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu)
Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler)
Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
4
56
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
15
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
20
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
126
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(126/30)
4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
İnme rehabilitasyonunda uygulanan ölçme, değerlendirme ve nörofizyolojik temelli yaklaşımlarla ilgili temel özelliklerin kavranmasını ve nörogelişimsel terapi yaklaşımlarını uygulamaya yansıtılmasını sağlamak, inme sonrası fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında nörogelişimsel terapi temelli problem çözme becerisini geliştirmek
Dersin İçeriği
Bu ders; İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması,Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları,Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket,Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri,Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu,Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri,Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi,Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi,Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi ,Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri,Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri,İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
,İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Hemipleji sonrası görülen klinik özellikleri ayırt eder
16, 5, 9
A, D
Hemiplejiye bağlı klinik problemleri tanımlar
16, 5, 9
A, D
Hastanın değerlendirilmesi için kullanılan yöntemleri açıklar
5, 9
A, D
Değerlendirme sonuçlarına göre hastanın fizyoterapi ve rehabilitasyonunu uygular
16, 5, 9
A, D
Hemipleji tedavisinde kullanılan Nörofizyolojik Yaklaşımların mekanizmalarını tartışır
16, 5, 9
A, D
Nörofizyolojik tedavi egzersizlerini uygular
16, 5, 9
A, D
Öğretim Yöntemleri:
16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
İnme, risk faktörleri, patofizyolojisi, yaygın klinik semptomlar ve ilişkili beyin hasarı alanlarının tanımlanması
Ders slaytları
2
Hemipleji rehabilitasyonunda genel prensipler, nörofizyolojik yaklaşımlar ve etki mekanizmaları
Ders slaytları
3
Bobath yaklaşımına giriş: Temel prensipler, normal ve anormal hareket
Ders slaytları
4
Bobath yaklaşımında değerlendirme yöntemleri
Ders slaytları
5
Bobath yaklaşımına göre flask dönemde inme rehabilitasyonu
Ders slaytları
6
Bobath yaklaşımına göre gövde, oturma ve mat aktiviteleri
Ders slaytları
7
Bobath yaklaşımına göre üst ekstremite eğitimi
Ders slaytları
8
Bobath yaklaşımına göre alt ekstremite eğitimi
Ders slaytları
9
Hemipleji rehabilitasyonunda Margaret Johnstone yöntemi
Ders slaytları
10
Hemipleji rehabilitasyonunda Todd-Davies yöntemi
Ders slaytları
11
Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - değerlendirme, gövde ve üst ekstremite teknikleri
Ders slaytları
12
Hemipleji rehabilitasyonunda Brunnstrom yöntemi - alt ekstremite teknikleri
Ders slaytları
13
İnme rehabilitasyonunda kullanılan güncel fizyoterapi yaklaşımları
Ders slaytları
14
İnme rehabilitasyonunda kullanılan değerlendirme yöntemleri
Ders slaytları
Kaynak
Mebis ders notları
Adult Bobath (Bertha Bobath)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon 3’lü Kitap (ed. A. Ayşe Karaduman, Öznur Tunca Yılmaz)
İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Fizyoterapi Ve Rehabilitasyonda Ölçme ve Değerlendirme (ed. A. Muhammed Kılınç, Sibel Aksu Yıldırım)
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon (ed. Candan Algun)
Hemipleji Rehabilitasyonunda Nörofizyolojik Yaklaşımlar Kitabı (ed. Saadet Otman, Ayşe Karaduman, Ayşe Livanelioğlu)
Nörolojik Rehabilitasyon (çeviri ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörolojik Rehabilitasyon Güncel Tedavi Yaklaşımları (ed. Öznur Tunca Yılmaz)
Nörofizyolojik Temelli Tedavi Yaklaşımları (ed. Arzu Razak Özdinçler)
Bobath Kavramı (çeviri ed. A. Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz)
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
X
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
X
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
X
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
X
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
X
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.