Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Vaka çalışması,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini, etkilerini ve endikasyonlarını yorumlayabilmesi
6, 9
A
Craniosakral osteopatiyi yorumlayabilmesi
6, 9
A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlayabilmesi
6, 9
A
Enerji terapilerini örnekleyebilmesi
6, 9
A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklayabilmesi
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlıkta holistik yaklaşım
5. kaynak, sayfa 13
2
Sujok tekniğinin temel sistemi
7. kaynak, sayfa 9-13
3
Sujok ve kas iskelet sistemi
7. kaynak, sayfa 30-32
4
Sujok ve organlar
7. kaynak, sayfa 32-33
5
Sujok uygulaması
7. kaynak, sayfa 59-84
6
Craniosacral osteopati
8. kaynak sayfa 1-77
7
Vaka çalışması
7. kaynak, sayfa 90-136
8
Craniosacral osteopati ve fizyoterapi
8. kaynak sayfa 79-221
9
Craniosacral uygulama
https://www.youtube.com/watch?v=0wJWyNPz678
10
Enerji beden ve anatomisi
5. kaynak, sayfa 75-95
11
Enerji terapilerindeki değişkenler
5. kaynak, sayfa 39-51
12
Enerji terapi uygulamaları
5. kaynak, sayfa 97-102
13
Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı
7. kaynak, sayfa 36-57
14
Tedavi teknikleri ve değerlendirme
Sunumlara çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecek
1-Thomas J.Bıllıtteri’Alternative Medicine’ 2001
2- Catherine G.Davis’Alternative Medicine’,2012, Lerner Publishing Group
3-Maria Chivers,’Dyslexia and Alternative Therapies’ 2006
4- Bridgit Dimond ‘Legal Aspects of Physiotherapy’2009,Wiley-Blackwell
5- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003
6- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010
7- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000
8- Liem T, Cranial Osteopathy, Elsevier, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
40
Genel Sınavın Başarıya Oranı
60
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
7
7
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
56
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(56/30)
2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Bu ders; Sağlıkta holistik yaklaşım,Sujok tekniğinin temel sistemi,Sujok ve kas iskelet sistemi,Sujok ve organlar,Sujok uygulaması,Craniosacral osteopati,Vaka çalışması,Craniosacral osteopati ve fizyoterapi,Craniosacral uygulama,Enerji beden ve anatomisi,Enerji terapilerindeki değişkenler,Enerji terapi uygulamaları,Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı,Tedavi teknikleri ve değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Fizyoterapide Sujok yönteminin önemini, etkilerini ve endikasyonlarını yorumlayabilmesi
6, 9
A
Craniosakral osteopatiyi yorumlayabilmesi
6, 9
A
Craniosacral osteopatinin kas iskelet sistemi üzerine ve iç organlara etkilerini tanımlayabilmesi
6, 9
A
Enerji terapilerini örnekleyebilmesi
6, 9
A
Fizyoterapide enerji terapilerinin etkilerini ve endikasyonlarını açıklayabilmesi
6, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sağlıkta holistik yaklaşım
5. kaynak, sayfa 13
2
Sujok tekniğinin temel sistemi
7. kaynak, sayfa 9-13
3
Sujok ve kas iskelet sistemi
7. kaynak, sayfa 30-32
4
Sujok ve organlar
7. kaynak, sayfa 32-33
5
Sujok uygulaması
7. kaynak, sayfa 59-84
6
Craniosacral osteopati
8. kaynak sayfa 1-77
7
Vaka çalışması
7. kaynak, sayfa 90-136
8
Craniosacral osteopati ve fizyoterapi
8. kaynak sayfa 79-221
9
Craniosacral uygulama
https://www.youtube.com/watch?v=0wJWyNPz678
10
Enerji beden ve anatomisi
5. kaynak, sayfa 75-95
11
Enerji terapilerindeki değişkenler
5. kaynak, sayfa 39-51
12
Enerji terapi uygulamaları
5. kaynak, sayfa 97-102
13
Fizyoterapide eterik yağlar ve kullanımı
7. kaynak, sayfa 36-57
14
Tedavi teknikleri ve değerlendirme
Sunumlara çalışılması
Kaynak
Ders notu verilecek
1-Thomas J.Bıllıtteri’Alternative Medicine’ 2001
2- Catherine G.Davis’Alternative Medicine’,2012, Lerner Publishing Group
3-Maria Chivers,’Dyslexia and Alternative Therapies’ 2006
4- Bridgit Dimond ‘Legal Aspects of Physiotherapy’2009,Wiley-Blackwell
5- Wilhelm ZA, Refleksoloji,Dharma 2003
6- Lagatree KM, Feng Shui,Akaşa, 2010
7- Woo PJ, Sujok Seed Therapy, 2000
8- Liem T, Cranial Osteopathy, Elsevier, 2004
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir.
2
Sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylere değerlendirme yöntemlerini kullanıp fizyoterapi programını planlama ve uygulama yapar.
3
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
4
Fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylerin günlük yaşam aktivitelerinde fonksiyon ve bağımsızlık kazanması için fizyoterapi uygulamalarını ilgili teknoloji, eğitim ve tedavi gereçlerini kullanarak gerekli protokolleri yürütebilir.
5
Mesleki uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası bağımsız ve etkin çalışabilme becerisine sahiptir.
6
Toplumsal sorumluluk bilinci ile araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
7
Yaşam boyu yeni koşullara uyum, öğrenme, yeni fikirler geliştirebilme, kaliteye önem verme özelliklerini benimseyerek bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır.
8
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az bir yabancı dil kullanarak takip eder.
9
Türkçe sözlü ve yazılı iletişim kurma becerisine sahiptir.
10
Fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile iş birliği içinde mevzuat ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.