Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Şule AYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri. Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilmeleri, embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, ,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas,Nörohistoloji,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,Oogenez, Spermatogenez, Fertilizasyon, İmplantasyon,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası ,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Ekstraembriyonik yapılar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-. Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir | 14, 16, 37, 9 | A |
2-Hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilir | 16, 19, 9 | A |
3-Embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, | Önerilen kaynaktan |
2 | Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku) | Önerilen kaynaktan |
3 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu | Önerilen kaynaktan |
4 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu | Önerilen kaynaktan |
5 | Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu | Önerilen kaynaktan |
6 | Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas | Önerilen kaynaktan |
7 | Nörohistoloji | Önerilen kaynaktan |
8 | Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji | önerilen kaynaktan |
9 | Oogenez, Spermatogenez, Fertilizasyon, İmplantasyon | önerilen kaynaktan |
10 | Embriyonik Gelişimin 2. Haftası | önerilen kaynaktan |
11 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası | Önerilen kaynaktan |
12 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası | önerilen kaynaktan |
13 | Ekstraembriyonik yapılar | önerilen kaynaktan |
Kaynak |
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İlknur KESKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Şule AYLA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin histoloji ve embriyoloji ile ilgili temel bilgileri edinmeleri. Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilmeleri, embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilmeleridir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, ,Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku),Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Bağ Dokusu,Yağ Dokusu,Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu,Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas,Nörohistoloji,Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji,Oogenez, Spermatogenez, Fertilizasyon, İmplantasyon,Embriyonik Gelişimin 2. Haftası ,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,Ekstraembriyonik yapılar ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1-. Moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir | 14, 16, 37, 9 | A |
2-Hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilir | 16, 19, 9 | A |
3-Embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir | 16, 19, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, | Önerilen kaynaktan |
2 | Histolojiye giriş (epitel, bağ-destek, kas ve sinir doku) | Önerilen kaynaktan |
3 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu | Önerilen kaynaktan |
4 | Bağ Dokusu,Yağ Dokusu | Önerilen kaynaktan |
5 | Kıkırdak Dokusu,Kemik Dokusu | Önerilen kaynaktan |
6 | Çizgili kas, Kalp kası, Düz kas | Önerilen kaynaktan |
7 | Nörohistoloji | Önerilen kaynaktan |
8 | Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji | önerilen kaynaktan |
9 | Oogenez, Spermatogenez, Fertilizasyon, İmplantasyon | önerilen kaynaktan |
10 | Embriyonik Gelişimin 2. Haftası | önerilen kaynaktan |
11 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası | Önerilen kaynaktan |
12 | Embriyonik Gelişimin 3. Haftası | önerilen kaynaktan |
13 | Ekstraembriyonik yapılar | önerilen kaynaktan |
Kaynak |
Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | ||||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | ||||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | ||||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | ||||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | ||||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | ||||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | ||||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | ||||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | ||||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | ||||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | ||||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | ||||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |