Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMU DESTEKLEYEN BÜTÜNSEL YÖNTEMLER-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoğumda ekip çalışmasının ruhunu kavrayarak normal ilerleyen doğumda spontanlığı destekleme niteliği kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Rol değiştirme ve güven oyunları,Sosyodrama ile ekip arkadaşlarını tanıma çalışmaları,Grup güveni oluşturma,Doğum canlandırması,Ebelik ve doğum uygulamaları esnasında iletişim sorunları,Doğaçlama ya da kurgulanmış oyunlarla mesleğe uygun davranış, bilgi ve becerileri,Yararlı olmayan inanç ve varsayımların değiştirilmesi,Doğumda gerektiği kadar eyleme girmek,Doğal doğuma uygun ortam hazırlamak,İçgüdünün önemi ve içgüdü sesi oluşturma,Gebe ile iletişim kurma ve bilinçli karar vermeye destek,Ebenin iş stresi ile baş etme yaklaşımları,Doğumda sesin serbest bırakılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum uygulamaları esnasında karşılaştığı sorunlarla yüzleşip yeniden betimleyebilir10, 16, 4, 9A, D
Farklı sosyodrama teknikleri ve oyunlarla doğum ekibini tanıyabilmesi10, 16, 4, 9A, D, E
Doğumun akışına engel olabilen inançlar ve varsayımları tartışabilmesi10, 16, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Rol değiştirme ve güven oyunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Sosyodrama ile ekip arkadaşlarını tanıma çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Grup güveni oluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum canlandırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ebelik ve doğum uygulamaları esnasında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğaçlama ya da kurgulanmış oyunlarla mesleğe uygun davranış, bilgi ve becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yararlı olmayan inanç ve varsayımların değiştirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğumda gerektiği kadar eyleme girmekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğal doğuma uygun ortam hazırlamakÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İçgüdünün önemi ve içgüdü sesi oluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Gebe ile iletişim kurma ve bilinçli karar vermeye destekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Ebenin iş stresi ile baş etme yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğumda sesin serbest bırakılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim elemanları tarafından verilecek
1-Simkin P. The Birth Partner A Complete Guide to Childbirth for Dads, Doulas, and All Other Labor Companions 2-Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği, Irvin Yalom,Kabalcı. 3- Moreno’dan Bu Yana Psikodrama,, Paul Hıolmes, Marcia Karp, Micheal Watson, Çeviri Editörü; Nevzat Uçtum Muhtar, Nobel 4- Sosyometri ve Psikodrama, Üstün Dökmen, Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1428392
Rehberli Problem Çözme1428392
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)814
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(814/30)27
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOĞUMU DESTEKLEYEN BÜTÜNSEL YÖNTEMLER-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Filiz OKUMUŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDoğumda ekip çalışmasının ruhunu kavrayarak normal ilerleyen doğumda spontanlığı destekleme niteliği kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılması,Rol değiştirme ve güven oyunları,Sosyodrama ile ekip arkadaşlarını tanıma çalışmaları,Grup güveni oluşturma,Doğum canlandırması,Ebelik ve doğum uygulamaları esnasında iletişim sorunları,Doğaçlama ya da kurgulanmış oyunlarla mesleğe uygun davranış, bilgi ve becerileri,Yararlı olmayan inanç ve varsayımların değiştirilmesi,Doğumda gerektiği kadar eyleme girmek,Doğal doğuma uygun ortam hazırlamak,İçgüdünün önemi ve içgüdü sesi oluşturma,Gebe ile iletişim kurma ve bilinçli karar vermeye destek,Ebenin iş stresi ile baş etme yaklaşımları,Doğumda sesin serbest bırakılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doğum uygulamaları esnasında karşılaştığı sorunlarla yüzleşip yeniden betimleyebilir10, 16, 4, 9A, D
Farklı sosyodrama teknikleri ve oyunlarla doğum ekibini tanıyabilmesi10, 16, 4, 9A, D, E
Doğumun akışına engel olabilen inançlar ve varsayımları tartışabilmesi10, 16, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tanışma ve ders içeriğinin paylaşılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
2Rol değiştirme ve güven oyunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
3Sosyodrama ile ekip arkadaşlarını tanıma çalışmalarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
4Grup güveni oluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
5Doğum canlandırmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
6Ebelik ve doğum uygulamaları esnasında iletişim sorunlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
7Doğaçlama ya da kurgulanmış oyunlarla mesleğe uygun davranış, bilgi ve becerileriÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
8Yararlı olmayan inanç ve varsayımların değiştirilmesiÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
9Doğumda gerektiği kadar eyleme girmekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
10Doğal doğuma uygun ortam hazırlamakÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
11İçgüdünün önemi ve içgüdü sesi oluşturmaÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
12Gebe ile iletişim kurma ve bilinçli karar vermeye destekÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
13Ebenin iş stresi ile baş etme yaklaşımlarıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
14Doğumda sesin serbest bırakılmasıÖnerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması
Kaynak
Öğretim elemanları tarafından verilecek
1-Simkin P. The Birth Partner A Complete Guide to Childbirth for Dads, Doulas, and All Other Labor Companions 2-Grup Psikoterapisinin Teori ve Pratiği, Irvin Yalom,Kabalcı. 3- Moreno’dan Bu Yana Psikodrama,, Paul Hıolmes, Marcia Karp, Micheal Watson, Çeviri Editörü; Nevzat Uçtum Muhtar, Nobel 4- Sosyometri ve Psikodrama, Üstün Dökmen, Sistem Yayıncılık

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir.
2
2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
3
3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir.
4
4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir.
5
5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir.
6
6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir.
7
7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır.
8
8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir.
9
9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar.
10
10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar.
11
11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar.
12
12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir.
13
13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
14
14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar.
15
15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir.
16
16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar.
17
17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır.
18
18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
19
19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
20
20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur.
21
21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:26Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 13:29