Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BULAŞICI HASTALIKLAR VE EPİDEMİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Canan ÖRÜKLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgi sahibi olması, bulaşıcı hastalıklarda ebenin sorumlulukları, bulaşıcı hastalığı olan hastanın bakımında önemli konular ve bulaşıcı hastalıklarla mücadele hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları,İnfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon Oluşumu,Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları,Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları,Hastane infeksiyonları ve korunma yöntemleri,İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri, Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı, Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Kan Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı, Güncel bulaşıcı hastalıklar ve ebelik bakımı(Sars, kuş gribi, kırım Kongo kanamalı ateşi),Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Diğer İnfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bulaşıcı hastalıklar ve epidemiyoloji ile ilgili temel kavramları tanımlar | 13, 16, 9 | A |
Bağışıklama kavramını ve bağışıklamada ebenin sorumluluklarını açıklar | 16, 9 | A |
Bulaşıcı hastalık tanısı almış hastaların ebelik bakımını planlar | 10, 16, 9 | A |
Yetişkin aşılaması hakında genel bilgileri öğrenir | 16, 9 | A |
Güncel enfeksiyon hastalıklarını bilir | 16, 9 | A |
Bakteriler,virüsler,mantarlar hakında genel bilgileri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | İnfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon Oluşumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hastane infeksiyonları ve korunma yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kan Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Güncel bulaşıcı hastalıklar ve ebelik bakımı(Sars, kuş gribi, kırım Kongo kanamalı ateşi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Diğer İnfeksiyon Hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
- Görak G, Savaşer S., Yıldız S. Enfeksiyöz ve Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Medikal Yayıncılık; 2010. - Anğ Ö, Derbentli Ş İnfeksiyon Kontrolü: Temel Kavramlar ve Eğitim. 2. Baskı. Ç:, Nobel Tıp Kitabevi; 2003. - Büke M. Enfeksiyon Hastalıklarının Hasta Örnekleri İle Tanımı., İzmir Güven Kitabevi; 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 16 | 16 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 83 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(83/30) | 3 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BULAŞICI HASTALIKLAR VE EPİDEMİYOLOJİ | - | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 3 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Gözde KÜĞCÜMEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Canan ÖRÜKLÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgi sahibi olması, bulaşıcı hastalıklarda ebenin sorumlulukları, bulaşıcı hastalığı olan hastanın bakımında önemli konular ve bulaşıcı hastalıklarla mücadele hakkında bilgi ve beceri sahibi olmalarıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları,İnfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon Oluşumu,Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları,Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları,Hastane infeksiyonları ve korunma yöntemleri,İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri, Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı, Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Kan Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı, Güncel bulaşıcı hastalıklar ve ebelik bakımı(Sars, kuş gribi, kırım Kongo kanamalı ateşi),Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı,Diğer İnfeksiyon Hastalıkları; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bulaşıcı hastalıklar ve epidemiyoloji ile ilgili temel kavramları tanımlar | 13, 16, 9 | A |
Bağışıklama kavramını ve bağışıklamada ebenin sorumluluklarını açıklar | 16, 9 | A |
Bulaşıcı hastalık tanısı almış hastaların ebelik bakımını planlar | 10, 16, 9 | A |
Yetişkin aşılaması hakında genel bilgileri öğrenir | 16, 9 | A |
Güncel enfeksiyon hastalıklarını bilir | 16, 9 | A |
Bakteriler,virüsler,mantarlar hakında genel bilgileri tanımlar | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Epidemiyolojiye giriş ve infeksiyon hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | İnfeksiyon etkenlerinin genel özellikleri ve infeksiyon Oluşumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
3 | Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
4 | Bağışıklama ve ebenin sorumlulukları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
5 | Hastane infeksiyonları ve korunma yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
6 | İnfeksiyonlardan korunmada izolasyon ve izolasyon yöntemleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
7 | Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
8 | Solunum Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
9 | Kan Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
10 | Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
11 | Sindirim Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
12 | Güncel bulaşıcı hastalıklar ve ebelik bakımı(Sars, kuş gribi, kırım Kongo kanamalı ateşi) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
13 | Deri ve Mukoza Yolu ile Bulaşan İnfeksiyon Hastalıkları ve Ebelik Bakımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
14 | Diğer İnfeksiyon Hastalıkları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
Kaynak |
- Görak G, Savaşer S., Yıldız S. Enfeksiyöz ve Bulaşıcı Hastalıklar Hemşireliği. İstanbul Medikal Yayıncılık; 2010. - Anğ Ö, Derbentli Ş İnfeksiyon Kontrolü: Temel Kavramlar ve Eğitim. 2. Baskı. Ç:, Nobel Tıp Kitabevi; 2003. - Büke M. Enfeksiyon Hastalıklarının Hasta Örnekleri İle Tanımı., İzmir Güven Kitabevi; 2006. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Ebelik alanında bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatür takip etme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahiptir. | X | |||||
2 | 2. Toplumun sağlık ve refahı için; sağlık ve ebelik alanındaki bilimsel gelişmeler doğrultusunda bütüncül yaklaşım ile temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
3 | 3. Ebelik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak riskli durumları tanımlayabilir ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. | X | |||||
4 | 4. Sağlık ekibinin bir üyesi olarak disiplin içi ve disiplinler arası yaklaşımları kullanabilir. | X | |||||
5 | 5. Ebelik uygulamalarında ilgili mevzuat hakkında yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
6 | 6. Ebelik eğitiminde edindiği teorik bilgileri klinik uygulamalarında uzman eğiticilerin gözetiminde geliştirir. | X | |||||
7 | 7. Ebelik uygulamalarında bilimsel ilke ve yöntemleri kullanır. | ||||||
8 | 8. Bilimsel araştırma yaparak, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarına göre, ebelik uygulamalarında kullanabilir. | X | |||||
9 | 9. Toplumun fiziksel, ruhsal ve sosyo-kültürel özeliklerini tanımlar. | X | |||||
10 | 10. Doğum öncesi, gebelik, doğum ve doğum sonu dönem boyunca, kadına, yenidoğana, aileye ve topluma gerekli hizmeti sağlar. | X | |||||
11 | 11. Anne ve çocuk sağlığını geliştirmek için Aile Planlaması danışmanlığını yapar. | ||||||
12 | 12. Normal doğumları kendi sorumluluğunda yaptırabilir. | ||||||
13 | 13. Ebelik mesleği alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
14 | 14. Yaptığı uygulamaları düzenli bir şekilde belgeler, tam ve eksiksiz kayıt tutar. | X | |||||
15 | 15. Yaşam boyu öğrenmenin önemini benimseyerek, bilim,teknoloji ve çağdaş konular hakkında gelişmeleri izleyerek kendini geliştirir. | X | |||||
16 | 16. İnsanın psiko-sosyal yönünü değerlendirerek etkili iletişim kurar. | X | |||||
17 | 17. Ebelik alanında uluslararası literatüre ulaşmak ve katkı sağlayabilmek için yeterli düzeyde İngilizceyi kullanır. | ||||||
18 | 18. Ebelik mesleğinin gelişimini destekleyecek ulusal ve uluslararası boyutta mesleki örgütler ve sivil toplum kuruluşları ile iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
19 | 19. Ebelik uygulamalarını mesleki ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. | X | |||||
20 | 20. Mesleki etik ilke ve değerlerine uygun davranarak meslektaşlarına ve topluma örnek olur. | X | |||||
21 | 21. Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |