Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RAKET SPORLARI - BADMİNTON | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere badmintonun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı,Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton,Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi,Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri,Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma,Forehand ve Backhand Vuruş,Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş,Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma,Servis Çalışmaları ve Teknikler,Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları,Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni,Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni,Badminton Turnuvası Düzenleme,Badminton Turnuvası Düzenleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Badminton ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Badmintonun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. | ||
1.2.Badminton oyun kurallarını tanımlar. | ||
1.3.Temel badminton tekniklerini açıklar. | ||
2.Badminton kavramları arasındaki ilişkileri kavrayacaktır. | A | |
2.1.Badmintonun tarihini ve gelişimini anlar. | ||
2.2.Oyun kurallarının mantığını ve amaçlarını kavrar. | ||
2.3.Temel tekniklerin önemini ve nasıl uygulanacağını anlar. | ||
3.Badminton için gerekli olan pratik bilgi ve becerileri gelişecektir. | H | |
3.1.Badminton oyununu uygulamalı olarak oynar. | 5, 8 | |
3.2.Oyun kurallarına uygun bir şekilde oynar. | ||
3.3.Temel teknikleri uygular. | ||
4.Badminton alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. | A | |
4.1.Oyun sırasında stratejik düşünme ve rakiplerin hatalarını analiz eder. | ||
4.2.Kendi performansını değerlendirir ve geliştirme yollarını belirler. | ||
4.3.Badminton oyununda stratejiler oluşturur ve uygular. | ||
4.4.Diğer oyuncuların performansını değerlendirir ve karşılaştırır. | ||
4.5.Kendi gelişimini ve performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve iyileştirme stratejileri geliştirir. | ||
5.1.Badminton oyununda yaratıcı stratejiler ve taktikler geliştirir. | ||
5.2.Oyunun farklı kurallarını veya formatlarını değerlendirir ve önerir. | ||
5.3.Badmintonun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5. Badminton ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirecektir. | F |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı | |
2 | Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton | |
3 | Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi | |
4 | Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri | |
5 | Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma | |
6 | Forehand ve Backhand Vuruş | |
7 | Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş | |
8 | Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma | |
9 | Servis Çalışmaları ve Teknikler | |
10 | Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları | |
11 | Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni | |
12 | Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni | |
13 | Badminton Turnuvası Düzenleme | |
14 | Badminton Turnuvası Düzenleme |
Kaynak |
-Çam, İ. (2016). Badminton Teknik-Taktik Antrenman. Ergün Yayınevi. -Salman, S & Salman M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans. -Thomas, G. (2016). The Badminton Handbook. Audubon Yayınevi. -Turgut, M. (2020 ). Badminton El Kitabı. Spor Yayınevi. -Yorulmazlar, M & Kepoğlu, A. (2005). Badminton (Teknik Öğretimi, Taktik ve Kuralları). Morpa Yayınları. -Wyatt, E. (2022). How To Play Badminton: Essential Guide For Beginners: Learn The Rules, Strategies And Tactics To Play. Independently Yayınevi. |
Badminton World Federation (BWF) Resmi Web Sitesi (https://www.bwfbadminton.com/) Badminton Central Web Sitesi (https://www.badmintoncentral.com/) Badminton Coaching Web Sitesi (https://www.badmintoncoaching.co.uk/) Badminton World Federation (BWF) YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/user/bwf) ShuttleFlash YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/@ShuttleFlash/videos) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | X | |||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | X | |||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | X | |||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | X | |||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 6 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 28 | 28 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 56 | 56 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(132/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RAKET SPORLARI - BADMİNTON | - | Bahar Dönemi | 1+2 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. Yusuf BİLGİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilere badmintonun tarihsel gelişimi, oyun kural bilgisi, temel tekniklerinin genel öğretimi için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı,Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton,Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi,Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri,Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma,Forehand ve Backhand Vuruş,Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş,Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma,Servis Çalışmaları ve Teknikler,Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları,Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni,Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni,Badminton Turnuvası Düzenleme,Badminton Turnuvası Düzenleme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Badminton ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. | A | |
1.1.Badmintonun tarihsel gelişimini açıklayabilecektir. | ||
1.2.Badminton oyun kurallarını tanımlar. | ||
1.3.Temel badminton tekniklerini açıklar. | ||
2.Badminton kavramları arasındaki ilişkileri kavrayacaktır. | A | |
2.1.Badmintonun tarihini ve gelişimini anlar. | ||
2.2.Oyun kurallarının mantığını ve amaçlarını kavrar. | ||
2.3.Temel tekniklerin önemini ve nasıl uygulanacağını anlar. | ||
3.Badminton için gerekli olan pratik bilgi ve becerileri gelişecektir. | H | |
3.1.Badminton oyununu uygulamalı olarak oynar. | 5, 8 | |
3.2.Oyun kurallarına uygun bir şekilde oynar. | ||
3.3.Temel teknikleri uygular. | ||
4.Badminton alanındaki temel kavramları, teknikleri ve kuralları değerlendirecek ve açıklayacaktır. | A | |
4.1.Oyun sırasında stratejik düşünme ve rakiplerin hatalarını analiz eder. | ||
4.2.Kendi performansını değerlendirir ve geliştirme yollarını belirler. | ||
4.3.Badminton oyununda stratejiler oluşturur ve uygular. | ||
4.4.Diğer oyuncuların performansını değerlendirir ve karşılaştırır. | ||
4.5.Kendi gelişimini ve performansını değerlendirir, eksiklikleri tanır ve iyileştirme stratejileri geliştirir. | ||
5.1.Badminton oyununda yaratıcı stratejiler ve taktikler geliştirir. | ||
5.2.Oyunun farklı kurallarını veya formatlarını değerlendirir ve önerir. | ||
5.3.Badmintonun gelecekteki gelişimine veya değişimine yönelik fikirler ortaya koyar. | ||
5. Badminton ile ilgili tüm süreçleri ve değişimleri değerlendirecektir. | F |
Öğretim Yöntemleri: | 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders Tanımı, Amacı, Genel Bilgiler, Literatür Tanıtımı | |
2 | Badminton Sporunun Tanımı, Tarihi Gelişimi ve Türkiye'de Badminton | |
3 | Badminton Malzeme Tanıtımı ve Oyun Kuralları Bilgisi | |
4 | Temel Duruşlar ve Raket Tutuş Şekilleri | |
5 | Raket Üzerinden Merkeze Top Taşıma | |
6 | Forehand ve Backhand Vuruş | |
7 | Baş Üzerinde Top Karşılama ve Vuruş Forehand Vuruş | |
8 | Topu Karşılama ve Çizgiden Top Taşıma | |
9 | Servis Çalışmaları ve Teknikler | |
10 | Smaç Vurma ve Çeşitleri, Smaç Çalışmaları | |
11 | Çiftler Oyun Düzeni- Karışık Çiftler Oyun Düzeni | |
12 | Tekler Maç Düzeni- Çiftler Maç Düzeni | |
13 | Badminton Turnuvası Düzenleme | |
14 | Badminton Turnuvası Düzenleme |
Kaynak |
-Çam, İ. (2016). Badminton Teknik-Taktik Antrenman. Ergün Yayınevi. -Salman, S & Salman M.N. (1994). Badminton Temel Teknikleri ve Öğretimi. Onay Ajans. -Thomas, G. (2016). The Badminton Handbook. Audubon Yayınevi. -Turgut, M. (2020 ). Badminton El Kitabı. Spor Yayınevi. -Yorulmazlar, M & Kepoğlu, A. (2005). Badminton (Teknik Öğretimi, Taktik ve Kuralları). Morpa Yayınları. -Wyatt, E. (2022). How To Play Badminton: Essential Guide For Beginners: Learn The Rules, Strategies And Tactics To Play. Independently Yayınevi. |
Badminton World Federation (BWF) Resmi Web Sitesi (https://www.bwfbadminton.com/) Badminton Central Web Sitesi (https://www.badmintoncentral.com/) Badminton Coaching Web Sitesi (https://www.badmintoncoaching.co.uk/) Badminton World Federation (BWF) YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/user/bwf) ShuttleFlash YouTube Kanalı (https://www.youtube.com/@ShuttleFlash/videos) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Spor Yönetimi ile ilgili yeterli düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir | ||||||
2 | Spor Yönetimi ile ilgili alanların yönetimiyle ilişkili bilgi, beceri ve değerleri üst düzeyde kavrama yeteneğine sahiptir | X | |||||
3 | Spora özgü yasal düzenlemeleri bilir, alana ilişkin meslek standartları ve ilişkili olduğu alanların sorunlarına hakim olacak olguya sahiptir | ||||||
4 | Spor Yönetimi ile farklı disiplinler arasında ilişki kurabilecek kuramsal donanıma sahiptir | ||||||
5 | Bir spor tesisini etkin şekilde yönetmek için gereken finansal yönetim prensiplerini ve yöntemlerini bilme ve uygulama becerisine sahiptir | ||||||
6 | Spor yönetimi ve spor pazarlaması konularına dair karşılaştıkları sorunlarla ilgili olarak yenilikçi çözümü önerileri geliştirebilme ve karar alma becerisine sahiptir | ||||||
7 | Spor ve sporla ilgili organizasyonları planlama, uygulama ve değerlendirme becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Spor hukuku alanında sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edebilecek ve gerektiğinde kullanabilecek bilgi ve donanıma sahiptir | ||||||
9 | Spor yönetimi alanında bir işletmenin tüm sürecini takip etme, çalışma ekibini kurabilme ve çalışanlarını organize ederek takım çalışması ile işletmenin faaliyetlerini yürütebilme becerisine sahiptir | ||||||
10 | Spora özgü alanlarda sorumluluk alma, bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
11 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, spor alanlarıyla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğine sahip olur | ||||||
12 | Genel olarak bir işletmede yürütülen fonksiyonlara dair edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri iş hayatında karşılaştığı durumlarla kıyaslama ve tecrübelerini öğrenme sürecine dâhil edebilme bakış açısına sahiptir | ||||||
13 | Mesleki gelişimle ilgili süreçleri planlar ve bu özelliğini uygulama becerisine sahip olur | ||||||
14 | Bilgi ve iletişim teknolojisi araçları ile diğer mesleki araçları ve teknikleri kullanabilme yeteneğine sahiptir | ||||||
15 | Mesleki ve bireysel iletişim becerilerini en etkin şekilde kullanarak kalabalık karşısında yazılı ve sözlü sunum yapar | ||||||
16 | Spor etiğinin ve kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması için bilgi birikimini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder | X | |||||
17 | Spor yönetim bilimleri alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, bilgi sahibi olmak isteyenlere her ortamda tavsiye ve önerileriyle yardımcı olur | X | |||||
18 | Bilişim teknolojilerinin spor alanına özgü geliştirdiği yazılım ve donanımları kullanabilir ve öğrenmek isteyenlere yardımcı olur | ||||||
19 | Spor yönetim süreçlerindeki kişisel sorumlulukları ile ilgili olarak kurallara ve mesleki etik kurallarına uygun davranır | X | |||||
20 | Kalite odaklı bir yaklaşım benimsenmesi gerektiğinin bilincinde olarak sosyal adalet, halk sağlığı, çevre koruma, iş sağlığı ve iş güvenliği vb. konuları gözetmesi gerektiği bilir ve uygulamalarında yer verir | X | |||||
21 | Uluslararası ve ulusal spor organizasyonlarda temel hak ve hürriyetleri gözetir, farklı kültürlere duyarlı davranır, hoşgörü ve saygı gösterir |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |