Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES TASARIMI VE MİKSAJ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Oğuzhan TEKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler kısa film/video projeleri için yaratıcı bir ses kanalı yapmayı öğrenecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. / Gösterim: Playtime (1967) - Jacques Tati,Sinemada ses ve müziğin temel terimleri ve tarihi. / Temel ses kurgusu. / Gösterim: Berberian Sound Studio (2012) - Peter Strickland.,Derste çeşitli filmlerden sekansların ses analizi yapılacak. / Bir kurgu projesinde ses kütüphanesi oluşturmak.,Sinemada insan sesi. Diyalog, monolog, sözlü anlatım ve acousmêtre. Post-senkronizasyon. / Uygulamalı dublaj ve senkronizasyon çalışması. / Gösterim: David Lynch’in Lost Highway (1997), Woody Allen’ın Annie Hall (1977) ve New York (1989) Stories filmlerinden parçalar.,Foley, ortam sesi ve efektler. Bir ses evreni yaratmak. Gürültü ve sessizliğin kullanımı. / Foley uygulaması. / Gösterim: The Secret World of Foley (2014) - Daniel Jewel,Sinemada müzik. Film için beste üretimi ve müzik süpervizörlüğü. / Geçici müzikal örnekler bulmak ve onlarla çalışmak.,Müzik videoklipleri ve ses temellü görsel üretimin diğer örnekleri. / Ses ve müziğe göre kurgu yapmak.,Ses tasarımında farklı uygulamalar. Duyumsal sinema. Sessel uzam. Sanal Gerçeklik için ses tasarımı. / Temel miksaj. / Gösterim: Leviathan (2012) - Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel,Öğrencilerin projeleri üzerine konuşulacak.,Sesi hayal etmek. Ses senaryosu. / Bir sekansın ses analizi yapılacak ve dökümü çıkarılacak.,Sesi yönetmek. Saha ses kaydı için öneriler ve yöntemler. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak. / Gösterim: Blow Out (1981) - Brian De Palma,Türkiye sinemasında ses ve müzik. Erken dönem ve çağdaş Türkiye filmlerinden parçalar gösterilecek. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.,Ses post-prodüksiyonu. Ses tasarımcılarıyla, bestecilerle, müzisyenlerle ve miksaj teknisyenleriyle çalışmak ve iletişim kurmak. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. sesin görüntü ile işbirliği yaptığının tartışmasıyla başlayacak. 10, 6A, E, F
2. Temel anlayış, görüntünün algılanmasının ses tarafından, sesin algılanmasının da görüntü tarafından etkilendiği üzerine kuruludur. 10, 6A, E, F
3. Film ve videolardan örnekler analiz edilecektir. 10, 6A, E, F
4. Öğrencilerden dönem projesi için yapacakları çalışmada ses ve görüntüyü bir araya getirirken kendi üsluplarını da geliştirmeleri beklenmektedir. 10, 6A, E, F
5. Saha ve diyalog için ses kaydı yapabilecekler10, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. / Gösterim: Playtime (1967) - Jacques Tati
2Sinemada ses ve müziğin temel terimleri ve tarihi. / Temel ses kurgusu. / Gösterim: Berberian Sound Studio (2012) - Peter Strickland.
3Derste çeşitli filmlerden sekansların ses analizi yapılacak. / Bir kurgu projesinde ses kütüphanesi oluşturmak.
4Sinemada insan sesi. Diyalog, monolog, sözlü anlatım ve acousmêtre. Post-senkronizasyon. / Uygulamalı dublaj ve senkronizasyon çalışması. / Gösterim: David Lynch’in Lost Highway (1997), Woody Allen’ın Annie Hall (1977) ve New York (1989) Stories filmlerinden parçalar.
5Foley, ortam sesi ve efektler. Bir ses evreni yaratmak. Gürültü ve sessizliğin kullanımı. / Foley uygulaması. / Gösterim: The Secret World of Foley (2014) - Daniel Jewel
6Sinemada müzik. Film için beste üretimi ve müzik süpervizörlüğü. / Geçici müzikal örnekler bulmak ve onlarla çalışmak.
7Müzik videoklipleri ve ses temellü görsel üretimin diğer örnekleri. / Ses ve müziğe göre kurgu yapmak.
8Ses tasarımında farklı uygulamalar. Duyumsal sinema. Sessel uzam. Sanal Gerçeklik için ses tasarımı. / Temel miksaj. / Gösterim: Leviathan (2012) - Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel
9Öğrencilerin projeleri üzerine konuşulacak.
10Sesi hayal etmek. Ses senaryosu. / Bir sekansın ses analizi yapılacak ve dökümü çıkarılacak.
11Sesi yönetmek. Saha ses kaydı için öneriler ve yöntemler. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak. / Gösterim: Blow Out (1981) - Brian De Palma
12Türkiye sinemasında ses ve müzik. Erken dönem ve çağdaş Türkiye filmlerinden parçalar gösterilecek. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.
13Ses post-prodüksiyonu. Ses tasarımcılarıyla, bestecilerle, müzisyenlerle ve miksaj teknisyenleriyle çalışmak ve iletişim kurmak. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.
Kaynak
Chion, Michel. Audio-Vision: Sound on Screen (1994, Columbia University Press) / Chion, Michel. The Voice in Cinema (1999, Columbia University Press) / Murray, Leo. Sound Design Theory and Practice: Working with Sound (2019, Routledge) / Altman, Rick. Sound Theory / Sound Practice (1992, Routledge) Rick Altman “Moving Lips: Cinema as Ventriloquism”; Michel Chion; The Voice in Cinema

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES TASARIMI VE MİKSAJ-Güz Dönemi3+036
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiÖn Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Sonıa LOTFI
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Oğuzhan TEKBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler kısa film/video projeleri için yaratıcı bir ses kanalı yapmayı öğrenecekler.
Dersin İçeriğiBu ders; Derse giriş. / Gösterim: Playtime (1967) - Jacques Tati,Sinemada ses ve müziğin temel terimleri ve tarihi. / Temel ses kurgusu. / Gösterim: Berberian Sound Studio (2012) - Peter Strickland.,Derste çeşitli filmlerden sekansların ses analizi yapılacak. / Bir kurgu projesinde ses kütüphanesi oluşturmak.,Sinemada insan sesi. Diyalog, monolog, sözlü anlatım ve acousmêtre. Post-senkronizasyon. / Uygulamalı dublaj ve senkronizasyon çalışması. / Gösterim: David Lynch’in Lost Highway (1997), Woody Allen’ın Annie Hall (1977) ve New York (1989) Stories filmlerinden parçalar.,Foley, ortam sesi ve efektler. Bir ses evreni yaratmak. Gürültü ve sessizliğin kullanımı. / Foley uygulaması. / Gösterim: The Secret World of Foley (2014) - Daniel Jewel,Sinemada müzik. Film için beste üretimi ve müzik süpervizörlüğü. / Geçici müzikal örnekler bulmak ve onlarla çalışmak.,Müzik videoklipleri ve ses temellü görsel üretimin diğer örnekleri. / Ses ve müziğe göre kurgu yapmak.,Ses tasarımında farklı uygulamalar. Duyumsal sinema. Sessel uzam. Sanal Gerçeklik için ses tasarımı. / Temel miksaj. / Gösterim: Leviathan (2012) - Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel,Öğrencilerin projeleri üzerine konuşulacak.,Sesi hayal etmek. Ses senaryosu. / Bir sekansın ses analizi yapılacak ve dökümü çıkarılacak.,Sesi yönetmek. Saha ses kaydı için öneriler ve yöntemler. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak. / Gösterim: Blow Out (1981) - Brian De Palma,Türkiye sinemasında ses ve müzik. Erken dönem ve çağdaş Türkiye filmlerinden parçalar gösterilecek. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.,Ses post-prodüksiyonu. Ses tasarımcılarıyla, bestecilerle, müzisyenlerle ve miksaj teknisyenleriyle çalışmak ve iletişim kurmak. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. sesin görüntü ile işbirliği yaptığının tartışmasıyla başlayacak. 10, 6A, E, F
2. Temel anlayış, görüntünün algılanmasının ses tarafından, sesin algılanmasının da görüntü tarafından etkilendiği üzerine kuruludur. 10, 6A, E, F
3. Film ve videolardan örnekler analiz edilecektir. 10, 6A, E, F
4. Öğrencilerden dönem projesi için yapacakları çalışmada ses ve görüntüyü bir araya getirirken kendi üsluplarını da geliştirmeleri beklenmektedir. 10, 6A, E, F
5. Saha ve diyalog için ses kaydı yapabilecekler10, 6A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Derse giriş. / Gösterim: Playtime (1967) - Jacques Tati
2Sinemada ses ve müziğin temel terimleri ve tarihi. / Temel ses kurgusu. / Gösterim: Berberian Sound Studio (2012) - Peter Strickland.
3Derste çeşitli filmlerden sekansların ses analizi yapılacak. / Bir kurgu projesinde ses kütüphanesi oluşturmak.
4Sinemada insan sesi. Diyalog, monolog, sözlü anlatım ve acousmêtre. Post-senkronizasyon. / Uygulamalı dublaj ve senkronizasyon çalışması. / Gösterim: David Lynch’in Lost Highway (1997), Woody Allen’ın Annie Hall (1977) ve New York (1989) Stories filmlerinden parçalar.
5Foley, ortam sesi ve efektler. Bir ses evreni yaratmak. Gürültü ve sessizliğin kullanımı. / Foley uygulaması. / Gösterim: The Secret World of Foley (2014) - Daniel Jewel
6Sinemada müzik. Film için beste üretimi ve müzik süpervizörlüğü. / Geçici müzikal örnekler bulmak ve onlarla çalışmak.
7Müzik videoklipleri ve ses temellü görsel üretimin diğer örnekleri. / Ses ve müziğe göre kurgu yapmak.
8Ses tasarımında farklı uygulamalar. Duyumsal sinema. Sessel uzam. Sanal Gerçeklik için ses tasarımı. / Temel miksaj. / Gösterim: Leviathan (2012) - Lucien Castaing-Taylor, Verena Paravel
9Öğrencilerin projeleri üzerine konuşulacak.
10Sesi hayal etmek. Ses senaryosu. / Bir sekansın ses analizi yapılacak ve dökümü çıkarılacak.
11Sesi yönetmek. Saha ses kaydı için öneriler ve yöntemler. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak. / Gösterim: Blow Out (1981) - Brian De Palma
12Türkiye sinemasında ses ve müzik. Erken dönem ve çağdaş Türkiye filmlerinden parçalar gösterilecek. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.
13Ses post-prodüksiyonu. Ses tasarımcılarıyla, bestecilerle, müzisyenlerle ve miksaj teknisyenleriyle çalışmak ve iletişim kurmak. / Öğrencilerin projeleri üzerinde çalışılacak.
Kaynak
Chion, Michel. Audio-Vision: Sound on Screen (1994, Columbia University Press) / Chion, Michel. The Voice in Cinema (1999, Columbia University Press) / Murray, Leo. Sound Design Theory and Practice: Working with Sound (2019, Routledge) / Altman, Rick. Sound Theory / Sound Practice (1992, Routledge) Rick Altman “Moving Lips: Cinema as Ventriloquism”; Michel Chion; The Voice in Cinema

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Radyo ve Televizyonculuk konusunda bilinmesi gereken temel kavramlara hakimdir.
X
2
Radyo ve Televizyon Sisteminin genel işleyişi hakkında bilgiye sahiptir.
X
3
Radyo ve Televizyon Mevzuatı hakkında bilgiye sahiptir.
X
4
Temel hukuk ve meslek etiği bilgisine sahiptir.
5
Yazılı ve sözlü iletişim bilgilerini kazanır.
6
Alanla ilgili mevzuatı yorumlar ve değerlendirir.
7
Mevzuattan kaynaklı iş ve işlemleri takip eder ve sonlandırır.
8
Hizmet sunumu için gerekli olan bilişim teknolojilerini kullanabilir ve yeterli düzeyde İngilizce bilir.
X
9
Alanla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda radyo ve televizyon işlemlerini bireysel veya takım çalışmasına uygun bir şekilde sürdürür.
X
10
Bağımsız karar verebilme ve inisiyatif kullanabilme yeteneğine sahiptir.
X
11
Yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, alanla ilgili değişiklikleri takip etme ve değerlendirebilme yeteneğini kazanır.
X
12
Radyo ve televizyonun işleyişi hakkında edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak iletir.
X
13
Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak diğer kişi ve kurumlardan gelen istek ve beklentilere cevap verir.
X
14
Alanla ilgili edindiği bilgi ve beceriler doğrultusunda çalışmalarını sürdürür.
X
15
Mesleki etik, sorumluluk, kalite, hukuk bilgisine sahip olarak iş ve işlemleri hakkaniyete uygun bir şekilde gerçekleştirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:08Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:10